Gå til innhold

Når behandler blir irritert på pasienten heter det noe på fagspråk? Er det det som kan kalles motoverføringsreaksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kupton skrev (4 minutter siden):

Det kan i visse situasjoner være meget bra og konstruktivt at behandler viser normale reaksjoner.

Han skal være nøytral. 

Anonymkode: dcc85...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan det være noe ved behandler som gjør at pasienten ikke åpner seg? Hvis en behandler viser irritasjon gjør ikke det den saken bedre. 

Anonymkode: dcc85...347

Jeg vet ikke noe om den eksakte situasjonen så vet ikke mer hva jeg kan si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han skal være nøytral. 

Anonymkode: dcc85...347

NHD skrev en gang et innlegg som het "Prostitusjon uten sex". Det handlet om pasienter som forventer at de bare kan møte opp, betale, og så kan de oppføre seg akkurat som de vil uten at det settes noe som helst krav til dem. Mulig at det føles godt der og da, men det fører helt sikkert ikke til fremgang og personlig utvikling og modning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (35 minutter siden):

NHD skrev en gang et innlegg som het "Prostitusjon uten sex". Det handlet om pasienter som forventer at de bare kan møte opp, betale, og så kan de oppføre seg akkurat som de vil uten at det settes noe som helst krav til dem. Mulig at det føles godt der og da, men det fører helt sikkert ikke til fremgang og personlig utvikling og modning.

Det bør ikke løses med å vise pasienten irritasjon. 

Anonymkode: dcc85...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det bør ikke løses med å vise pasienten irritasjon. 

Anonymkode: dcc85...347

Da en pasient prøvde å knivstikke meg, ble jeg irritert. Det ga jeg uttrykk for. Du synes det var galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (3 minutter siden):

Da en pasient prøvde å knivstikke meg, ble jeg irritert. Det ga jeg uttrykk for. Du synes det var galt?

Nei. Det er noe  annet.

Anonymkode: dcc85...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 minutter siden):

Da en pasient prøvde å knivstikke meg, ble jeg irritert. Det ga jeg uttrykk for. Du synes det var galt?

Irritert? Jeg hadde blitt veldig redd! 

Anonymkode: e3464...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...