Gå til innhold

Hvorfor skal man starte forsiktig med ssri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva skjer om man tar for mye egentlig? 

Anonymkode: d31cf...226

Du får bivirkninger som er ubehagelige.

Anonymkode: 970d3...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får bivirkninger som er ubehagelige.

Anonymkode: 970d3...76e

Som hva? Men hvorfor skjer det? Skulle likt å se prosessen i hjernen

Anonymkode: d31cf...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når jeg startet opp på mine fikk jeg bivirkninger som kvalme, svimmelhet og oppkast.

Anonymkode: 0a86e...fb7

Ok. Men hvorfor får vi disse? Og hvor lang tid tok det før du fikk de?

Anonymkode: d31cf...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent en veldig mild kvalme fra i dag tidlig. Den er så mild at den ikke hemmer meg, men er litt som å være sånn sjøsyk. Vanlig at det blir verre? 

Anonymkode: d31cf...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har kjent en veldig mild kvalme fra i dag tidlig. Den er så mild at den ikke hemmer meg, men er litt som å være sånn sjøsyk. Vanlig at det blir verre? 

Anonymkode: d31cf...226

Nei, det vanligste er at det blir slik som hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 16.58):

Når jeg startet opp på mine fikk jeg bivirkninger som kvalme, svimmelhet og oppkast.

Anonymkode: 0a86e...fb7

Fikk ikke kvalme, men dårlig mage, dårlig søvn, og ingen sexlyst.. Ting ble litt bedre etterhvert. Men heller litt dårlig i magen, en å gå rundt med depresjon og angst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Duken skrev (8 timer siden):

Fikk ikke kvalme, men dårlig mage, dårlig søvn, og ingen sexlyst.. Ting ble litt bedre etterhvert. Men heller litt dårlig i magen, en å gå rundt med depresjon og angst

Hvorfor er det slik at når noe blir bedre så må noe annet bra bli borte? Sexlysten er liksom en glede da, men skal vi ha den så må vi være deprimerte også. Jeg har nettoppp startet med ssri selv og angsten er redusert men føler meg dau der nede jeg og. Hva er det med denne møkka kroppen som ikke kan klare å være både angstfri og ha sexlyst? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det slik at når noe blir bedre så må noe annet bra bli borte? Sexlysten er liksom en glede da, men skal vi ha den så må vi være deprimerte også. Jeg har nettoppp startet med ssri selv og angsten er redusert men føler meg dau der nede jeg og. Hva er det med denne møkka kroppen som ikke kan klare å være både angstfri og ha sexlyst? 
 

Usikker, men det sies vel at serotinin nivået også styret noe med lysten? Men slik er det, alle medisiner, kommer med en form for bivirkning.. Spørsmålet er bare om du aksepterer det. Eg vet iallefall hva eg gjør, heller 0 sexlyst, eller å gå rundt i et uendelig mørke, full i panikkanfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Duken skrev (51 minutter siden):

Usikker, men det sies vel at serotinin nivået også styret noe med lysten? Men slik er det, alle medisiner, kommer med en form for bivirkning.. Spørsmålet er bare om du aksepterer det. Eg vet iallefall hva eg gjør, heller 0 sexlyst, eller å gå rundt i et uendelig mørke, full i panikkanfall. 

Serotonin skal vel øke den?? Bivirkning blr også være positiv.. jeg forstår ikke hvorfor det er slik men oppfatter det som en forn for straff fordi vi jukser vekk slik naturen skapte oss. Jeg ble født med en møkka hjerne som blir fort deprimert, ikke  vil ha masse venner og generelt ikke glad, og en del angst. Så jukser jeg det bort med piller. Såklart må det straffes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...