Gå til innhold

Gleder du deg til å klemme igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klemmer de jeg er nær, og har gjort det lenge. 

Meteren er borte, men jeg kommer jo ikke til å klemme vilt fremmede. De jeg har hatt omgang med siste året har fått klemmer. 

Sønnen min, exen min, bestevenner, nieser. 

Har vært lite smitte her, minus en periode i februar. Ironisk nok nå er det mer smitte enn noen gang her. 

Vi er alle vaksinerte, sønnen også, er like strikt på hygiene og omgås som normalt. Blir vi smitta blir vi forhåpentligvis ikke veldig sjuke. Jeg er i tillegg vaksinert for 3.gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg derimot ikke gleder meg til, er håndhilsing. 

Ja, det er viktig å gi et godt inntrykk, men nå har vi klart oss i halvannet år og syns det går strålende. 

Det er så ubehagelig å tenke man må gi et fast og godt håndtrykk, så møter man en slappfisk og man prøver å være litt mer fast, men ender med å klemme noen klamme fingre. 

Eller møte noen som er fastere enn deg, og bli nervøs for at det faste trykket du ga ikke var fast nok, og derfor tror vedkommende at du egentlig ikke prøvde, selvom du gjorde det. 

Perfekt når man møter noen som er like fast som en selv. 

Men så liker jeg ikke å ta folk i hendene da jeg har revmatoid artritt, og fingre og håndledd ofte er smertefulle pga inflammasjon. De periodene blir det slapt. Og inntrykket av meg da er at jeg ikke gir godt nok håndtrykk.

Ganske utmattende å tenke sånn 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Følger du ikke de nasjonale rettningslinjene?? Nå ble jeg nesten sjokkert her på morran.

Anonymkode: 47f24...d45

Det er lov å klemme de nærmeste!

Anonymkode: ba051...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epletreet skrev (1 time siden):

Det jeg derimot ikke gleder meg til, er håndhilsing. 

Ja, det er viktig å gi et godt inntrykk, men nå har vi klart oss i halvannet år og syns det går strålende. 

Det er så ubehagelig å tenke man må gi et fast og godt håndtrykk, så møter man en slappfisk og man prøver å være litt mer fast, men ender med å klemme noen klamme fingre. 

Eller møte noen som er fastere enn deg, og bli nervøs for at det faste trykket du ga ikke var fast nok, og derfor tror vedkommende at du egentlig ikke prøvde, selvom du gjorde det. 

Perfekt når man møter noen som er like fast som en selv. 

Men så liker jeg ikke å ta folk i hendene da jeg har revmatoid artritt, og fingre og håndledd ofte er smertefulle pga inflammasjon. De periodene blir det slapt. Og inntrykket av meg da er at jeg ikke gir godt nok håndtrykk.

Ganske utmattende å tenke sånn 😜 

Hehe, jeg fikk faktisk en håndhilsing i går. Det var veldig merkelig. Men det var kun en håndhilsing av flere hilsninger i løpet av dagen, så er tydelig at folk har blitt litt avvent fra det. Evt. At de fleste tenker at pandemien er jo tross alt ikke over ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...