Gå til innhold

4. dag SSRI, må dose heves? Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør jeg ringe psykiateren? Går på 25mg Sertralin og merker ingenting i dag. Er lettere «høysensitiv» igjen og det var jeg ikke i går. Merker heller ingen kvalme.. har bare lest at dose vanligvis heves etter 4 dager

Anonymkode: bbae1...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med fare for sletting/utestenging om jeg nevner dose, drister jeg meg til denne.

Jeg har dosert SSRI i vel 25 år, og jeg har aldri hørt, lest eller praktisert at en hever dose etter 4 dager. Vanligvis kommer virkning etter ca to uker, og det er vanlig å vurdere doseøkning etter ca fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare vært så avslappet de siste dagene i forhold til hva jeg har vært før. Var litt kjedelig at jeg plutselig fikk tilbake disse litt vonde følelsene, som om jeg ble høysensitiv igjen

Anonymkode: bbae1...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ok. Jeg har bare vært så avslappet de siste dagene i forhold til hva jeg har vært før. Var litt kjedelig at jeg plutselig fikk tilbake disse litt vonde følelsene, som om jeg ble høysensitiv igjen

Anonymkode: bbae1...4e1

Nøyaktig slik kupton siterer, har eg også justert dosene mine. Det tar tid før man finner sin dose. Med meg tok det 7-8 uker. Men eg begynte å merke små forskjeller etter uke 2. Det gikk opp og ned med meg også, før eg fant min stabile dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (1 time siden):

Nøyaktig slik kupton siterer, har eg også justert dosene mine. Det tar tid før man finner sin dose. Med meg tok det 7-8 uker. Men eg begynte å merke små forskjeller etter uke 2. Det gikk opp og ned med meg også, før eg fant min stabile dose. 

Jeg har det allerede bedre. Men hva er sannsynligheten for at det er placebo? Jeg har ikke fått samme negative bivirkning som jeg fikk av en annen type antidepressiva, så mulig det faktisk er ekte da? Jeg brukte Bupropion og fikk bare helsikkes masse angst. 
Nå er jeg mindre analyserede, ikke så rastløs og engstelig selv om det ikke er helt borte. Men det kunne vært bedre og dagen i går var bedre enn i dag. Kan være været og. 
 

Anonymkode: bbae1...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har det allerede bedre. Men hva er sannsynligheten for at det er placebo? Jeg har ikke fått samme negative bivirkning som jeg fikk av en annen type antidepressiva, så mulig det faktisk er ekte da? Jeg brukte Bupropion og fikk bare helsikkes masse angst. 
Nå er jeg mindre analyserede, ikke så rastløs og engstelig selv om det ikke er helt borte. Men det kunne vært bedre og dagen i går var bedre enn i dag. Kan være været og. 
 

Anonymkode: bbae1...4e1

Kjenner meg igjen. Nå lever eg mer i nåtid, angsten kommer murrende av og til, men den blir laaaangt i fra slik den var. 
Eg spørte også om det; hva om det er placebo? Ja så hva om det bare er det. Det viktigeste er at du har det bedre.. Har du målt serumnivå? Gjør gjerne det når du har stått på en fast dose en stund.. Eg måtte opp en del i dose da eg er en stor nedbryter av virkestoffet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har det allerede bedre. Men hva er sannsynligheten for at det er placebo? Jeg har ikke fått samme negative bivirkning som jeg fikk av en annen type antidepressiva, så mulig det faktisk er ekte da? Jeg brukte Bupropion og fikk bare helsikkes masse angst. 
Nå er jeg mindre analyserede, ikke så rastløs og engstelig selv om det ikke er helt borte. Men det kunne vært bedre og dagen i går var bedre enn i dag. Kan være været og. 
 

Anonymkode: bbae1...4e1

Du analyserer jo veldig virkningen av medisinen da. Det er jo normalt at enkelte dager er litt lettere, selv når man er deprimert. Prøv å gi det litt tid uten å granske deg selv hver eneste dag. Det er ikke enkelt, man blir alltid spent når man starter ny medisin, men det tar lenger tid enn som så, som regel, før man merker noe tydelig. 

Når jeg har blitt hypoman så har det bare tatt en uke da, men det blir litt annerledes. Har lest om folk som fikk positiv virkning ganske fort, men det tar nok lenger tid for de fleste. 

Håper den vil fungere bra for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...