Gå til innhold

Hvorfor er det alltid de negative som har rett? Og hvorfor klarer jeg ikke være glad slik som friske folk?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å forelske seg og så møte hverandre. For min del føler jeg meg bare mega tåpelig hele tiden fordi det kun er inni meg og ikke har rot i virkeligheten. Men det er det eneste som holder meg i live. 
Jeg blir så sur når folk spør meg om jeg har møtt noen og ditt og datt, for jeg føler meg så kjedelig. For det har jeg jo aldri.

Og så prøver jeg å drepe det ved å tenke at det ikke blir av eller det bare er hormoner, men da blir jeg deprimert igjen og får høre av folk rundt meg at jeg ikke lever. Så jeg oppfordres til å være urealistisk på samme tid som jeg alltid må være mer realistisk. 
 

Jeg blir kjempe lykkelig når jeg endelig finner noe i noen, for det er det beste som finnes. Men så ender det med at jeg bare er patetisk. Har det med diagnosen å gjøre? Det kan jo hende følelsessystwmet er helt feil. Jeg er alltid redd jeg er for barnslig for disse jeg liker. Så jeg føler meg ikke perfekt nok for dem. Og så prøver jeg å bli perfekt først men så går tiden og ting er ikke lenger aktuelt. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (47 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å forelske seg og så møte hverandre. For min del føler jeg meg bare mega tåpelig hele tiden fordi det kun er inni meg og ikke har rot i virkeligheten. Men det er det eneste som holder meg i live. 
Jeg blir så sur når folk spør meg om jeg har møtt noen og ditt og datt, for jeg føler meg så kjedelig. For det har jeg jo aldri.

Og så prøver jeg å drepe det ved å tenke at det ikke blir av eller det bare er hormoner, men da blir jeg deprimert igjen og får høre av folk rundt meg at jeg ikke lever. Så jeg oppfordres til å være urealistisk på samme tid som jeg alltid må være mer realistisk. 
 

Jeg blir kjempe lykkelig når jeg endelig finner noe i noen, for det er det beste som finnes. Men så ender det med at jeg bare er patetisk. Har det med diagnosen å gjøre? Det kan jo hende følelsessystwmet er helt feil. Jeg er alltid redd jeg er for barnslig for disse jeg liker. Så jeg føler meg ikke perfekt nok for dem. Og så prøver jeg å bli perfekt først men så går tiden og ting er ikke lenger aktuelt. 
 

 

Tror de fleste på spekteret har det slik.

Anonymkode: cb3b2...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror de fleste på spekteret har det slik.

Anonymkode: cb3b2...4c2

Ja men tror du jeg hadde hatt han om det ikke var for denne dritt diagnosen? Hva ville en vanlig gjort? Er mest redd for at han skal synes jeg er lavstatus om det kommer frem at jeg har det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Og hadde jeg bært frisk hadde jeg sovet nå men er urolig igjen. Jeg ligger så jævla langt etter de på min alder! Jeg er på mange måter som en tenåring. Jeg bor i kollektiv, jeg har ikke jobb og ingening frister fordi alle karrierene mine gikk i dass fordi det kreves for mye.

Jævla dritt hjerne. Ubrukelige dritt gener. Jeg kommer aldri til å bli slik jeg ønsker. Fordi det er en feil i hjernen. Ubrukelig arvelig dritt. Naturen har virkelig ikke intelligens. Jeg burde vært dødfødt om den hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Ja men tror du jeg hadde hatt han om det ikke var for denne dritt diagnosen? Hva ville en vanlig gjort? Er mest redd for at han skal synes jeg er lavstatus om det kommer frem at jeg har det.. 

de fleste på spekteret, kanskje alle, sliter med dating og forhold til andre. det kan du se på serien love on the spektrum.

Anonymkode: cb3b2...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

de fleste på spekteret, kanskje alle, sliter med dating og forhold til andre. det kan du se på serien love on the spektrum.

Anonymkode: cb3b2...4c2

Jeg er ikke noe interessert i jævla Asperger faenskap om hvordan livet deres er. Jeg gidder ikke basere mitt på hvordan de er. Jeg er ikke interessert i å sammenligne meg og identifisere meg med folk bare fordi de har as. 
Jeg er interessert i hvordan jeg kan få gjort noe med en fyr. 
Jeg gidder ikke la genene til min jævla far være i veien for sex og sånt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke noe interessert i jævla Asperger faenskap om hvordan livet deres er. Jeg gidder ikke basere mitt på hvordan de er. Jeg er ikke interessert i å sammenligne meg og identifisere meg med folk bare fordi de har as. 
Jeg er interessert i hvordan jeg kan få gjort noe med en fyr. 
Jeg gidder ikke la genene til min jævla far være i veien for sex og sånt 

så kjør på da. men du vil ikke det heller.

Anonymkode: cb3b2...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke noe interessert i jævla Asperger faenskap om hvordan livet deres er. Jeg gidder ikke basere mitt på hvordan de er. Jeg er ikke interessert i å sammenligne meg og identifisere meg med folk bare fordi de har as. 
Jeg er interessert i hvordan jeg kan få gjort noe med en fyr. 
Jeg gidder ikke la genene til min jævla far være i veien for sex og sånt 

Da må du faktisk ta tak i deg selv og slutte å syte så innmari (om du er i nærheten av å være så sytete i virkeligheten som du er her inne så skjønner jeg at folk ikke gidder henge med deg for å si det brutalt!), vær positiv og nysgjerrig på andre og ting som skjer. Ikke se det negative i alt - arrester deg selv hver gang du tar deg i å tenke negativt og prøv å snu tankesettet ditt.

Det er du selv som lar andre bestemme at du ikke kan gjøre ditt og datt fordi du har asperger - det er du som bestemmer over din egen kropp! Slutt å skylde på alt og alle, gjør noe selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (31 minutter siden):

Da må du faktisk ta tak i deg selv og slutte å syte så innmari (om du er i nærheten av å være så sytete i virkeligheten som du er her inne så skjønner jeg at folk ikke gidder henge med deg for å si det brutalt!), vær positiv og nysgjerrig på andre og ting som skjer. Ikke se det negative i alt - arrester deg selv hver gang du tar deg i å tenke negativt og prøv å snu tankesettet ditt.

Det er du selv som lar andre bestemme at du ikke kan gjøre ditt og datt fordi du har asperger - det er du som bestemmer over din egen kropp! Slutt å skylde på alt og alle, gjør noe selv!

Nå er jeg ikke aggressiv.. er ny dag, piller på nytt. Jeg vil fremdeles at angsten blir enda litt mindre. Psykolog i morgen. Jeg forstår ikke hvorfor jeg blir så aggressiv om kveld:/natt. Men hvorfor skriver folk slik som at kroppen sier nei og at kvinner har mer følelser enn menn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 time siden):

Men hvorfor skriver folk slik som at kroppen sier nei og at kvinner har mer følelser enn menn? 

Jeg tror det ville være lurt om du leste mindre på Kvinneguiden, eller i hvert fall tok det mindre alvorlig. Det finnes ingen sannhet om alle kropper eller alles følelsesliv basert på kjønn. 

Dette skrev jeg til deg for en måned siden:

På gruppenivå har nok menn litt lettere for å ta imot de sjansene som byr seg mht. sex, mens kvinner har litt lettere for å legge noe  mer i det. Det betyr ikke at alle menn tar alt de kan få og at alle kvinner har eller får følelser for enhver mann de har sex med. Jeg tror også dette har jevnet seg atskillig mer ut blant de yngre. Samfunnets syn på hva som er akseptabel adferd på dette området, har endret seg mye, særlig for kvinner.

Du må huske på at KG-innleggene om samliv etc., startes av noen som har et spørsmål eller problem, og at de som svarer, har beslektede erfaringer. Verden er heldigvis verken som i glansbildene på FB og Instagram eller som i de trådene der 80% svarer "Dump ham!" på KG. Jeg er ikke mye på KG, men jeg har sett nok til å mene at mange av de mennene som omtales der (stort sett brukernes ekser eller de som står i fare for å bli det), er veldig ekstreme / karikerte. 

Du kan ikke være sikker på at ditt første forhold skal bli til noe fantastisk og evigvarende. Men du kan glede deg over at det skjer med en du liker og har følelser for. Da kan det bli en erfaring med mange positive innslag uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...