Gå til innhold

Jeg svindler jo pasientreiser nå?! Jeg trenger råd!


Epletreet

Anbefalte innlegg

Jeg er i behandling i en annen by og får derfor tilbakebetalt for tog tur/retur. 

I forrige måned fikk jeg honnørkort og betaler derfor bare halve prisen nå. Tidligere var det 150 hver vei, og jeg fikk tilbake standardsats pr km, tilsammen 280 kroner. 

Turen er like lang nå, men det er ingen plass på helsenorge/pasientreiser hvor jeg kan legge inn at jeg ikke betaler vanlig voksenpris, men honnør. 

Jeg får altså tilbake 280 kroner for noe jeg betaler 150 kroner for?! Det er jo ikke rett? 

Har prøvd å sende de mail, ringt de og de sier de skal fikse det. Likevel får jeg fortsatt tilbake full pris. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Epletreet skrev (23 minutter siden):

Jeg er i behandling i en annen by og får derfor tilbakebetalt for tog tur/retur. 

I forrige måned fikk jeg honnørkort og betaler derfor bare halve prisen nå. Tidligere var det 150 hver vei, og jeg fikk tilbake standardsats pr km, tilsammen 280 kroner. 

Turen er like lang nå, men det er ingen plass på helsenorge/pasientreiser hvor jeg kan legge inn at jeg ikke betaler vanlig voksenpris, men honnør. 

Jeg får altså tilbake 280 kroner for noe jeg betaler 150 kroner for?! Det er jo ikke rett? 

Har prøvd å sende de mail, ringt de og de sier de skal fikse det. Likevel får jeg fortsatt tilbake full pris. 

 

Du kan jo forsøke en gang til å si ifra, men ordner det seg ikke da hadde jeg bare blåst i det. Du har da etter min mening gjort ditt om du forsøker å si ifra på nytt. Det er ikke din feil at det ikke finnes en rubrikk hvor du kan legge inn korrekt pris, eller at de du sier i fra til (to ganger både på mail og pr telefon) ikke greier å ordne det riktig. 

Så slem er altså jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Forresten fikk du egentlig for lite tilbake da du betalte standard. Du fikk 20kr mindre enn du hadde i utgift... 

Nei, standardsats x km = 280. Ville ikke fått igjen hele summen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Epletreet skrev (12 minutter siden):

Nei, standardsats x km = 280. Ville ikke fått igjen hele summen. 

Vet, men du kan se det slik at du tjener inn igjen nå det du gikk i minus 😛 ikke handlelisten samvittighet for dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får kilometergodtgjørelse gjelder følgende:

Du skal regne ut fra den korteste vei hjemmefra til behandlingsstedet. Hvordan du kommer deg hjemmefra og dit (om det er tog, bil, buss, sykkel, fly eller gange) og hva du betaler for det, legger de seg ikke opp i.

Hvis du får refundert reisepenger etter regning (f.eks får refundert togbillett eller taxi), er det annerledes. Men det høres det ikke ut som det er for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke hvorfor dette skulle være ett problem. Før dekket de det jeg betalte for toget/bussen, nå dekker de bare km sats og jeg taper ganske mye fra tidligere. Hadde de dekket for faktisk beløp hadde det vært noe annet, men de dekker for km. Samme som km sats på jobben, jeg bruker mindre pr km enn de gir meg, men det er pr km de dekker.

Anonymkode: 5cb2b...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes ikke det var noe galt i svarene mine?

De ble ryddet da de var svar til negativ brukerdebatt, og ville på egenhånd ikke gitt mening, samt vært avpsoring.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg husker ikke om jeg svarte Epletreet i natt eller i går kveld, men jeg blir alltid dårlig om kvelden før sengetid og kan våkne og være aggressiv igjen. Så kan jeg gå inn her for å sjekke om jeg har fått noe svar, så gikk jeg inn i tråden her fordi jeg kjenner til pasientreiser, og synes hun/han virker veldig engstelig. Slik som jeg var før, redd for at myndighetene skal komme etter en hele tiden og da er man ikke noe fri. Altså, man føler straffen venter når som helst og slik er det ikke godt å ha det. Mens vi har andre som bare får dytte seg frem og ingen tør å si noe imot dem. Og det er slike engstelige som ofte blir ofre også for slike folk. 

Så lenge ts har en adresse, så kan denne benyttes. Dette spurte jeg en behandler om en gang for jeg lånte leilighet et sted nærmere behandlingsstedet en gang, men hun sa at det ikke hadde noe å si og dessuten så skulle jeg reise hjem igjen likevel en gang. 
En gang opplevde jeg også å skrive reise på dagen, men så ringte dps og sa at timen måtte utsettes og jeg fikk pengene likevel, så de sjekker tydeligvis ikke særlig mye og jeg gadd ikke ta meg noe bry med å ringe og si at det ikke ble time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 timer siden):

Jeg husker ikke om jeg svarte Epletreet i natt eller i går kveld, men jeg blir alltid dårlig om kvelden før sengetid og kan våkne og være aggressiv igjen. Så kan jeg gå inn her for å sjekke om jeg har fått noe svar, så gikk jeg inn i tråden her fordi jeg kjenner til pasientreiser, og synes hun/han virker veldig engstelig. Slik som jeg var før, redd for at myndighetene skal komme etter en hele tiden og da er man ikke noe fri. Altså, man føler straffen venter når som helst og slik er det ikke godt å ha det. Mens vi har andre som bare får dytte seg frem og ingen tør å si noe imot dem. Og det er slike engstelige som ofte blir ofre også for slike folk. 

Så lenge ts har en adresse, så kan denne benyttes. Dette spurte jeg en behandler om en gang for jeg lånte leilighet et sted nærmere behandlingsstedet en gang, men hun sa at det ikke hadde noe å si og dessuten så skulle jeg reise hjem igjen likevel en gang. 
En gang opplevde jeg også å skrive reise på dagen, men så ringte dps og sa at timen måtte utsettes og jeg fikk pengene likevel, så de sjekker tydeligvis ikke særlig mye og jeg gadd ikke ta meg noe bry med å ringe og si at det ikke ble time. 

Om du blir ufin og aggressiv om kveldene så får du la være å svare her inne. Det du sa til TS var smålig og stygt.

Anonymkode: e2250...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...