Gå til innhold

Var ubehagelig mot psykologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På slutten av timen med psykologen i dag sa hun at hun ikke fikk til noen time en kommende uke neste måned fordi hun skulle på et kurs som varte hele dagen hele uka. Jeg sa da: "Ingen fare, jeg skal ikke tvinge meg på deg." Skjønner ikke hvorfor jeg sa det på den måten. Hun sa ikke noe, men jeg så at hun ikke likte det, og jeg fikk ikke summet meg til å si noe før timen var over. Jeg er mann og hun er kvinne. Hvor ille var det? Jeg har bestemt meg for å ta det opp neste time og si unnskyld.

Anonymkode: 0238a...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det var uheldig fordi "tvinge seg på" kan ha seksuelle undertoner. Dessuten, alt hun sa var at hun ikke kunne den uka, men jeg svarte som om hun hadde beskyldt meg for noe. Overtenker jeg? Det jeg sa var ordrett: "Ingen fare, jeg skal ikke tvinge meg på deg på noe som helst vis."

Anonymkode: 0238a...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det var uheldig fordi "tvinge seg på" kan ha seksuelle undertoner. Dessuten, alt hun sa var at hun ikke kunne den uka, men jeg svarte som om hun hadde beskyldt meg for noe. Overtenker jeg? Det jeg sa var ordrett: "Ingen fare, jeg skal ikke tvinge meg på deg på noe som helst vis."

Anonymkode: 0238a...48a

Jeg syns ikke du har gjort noe galt. Du er jo den syke. Om en ikke psykolog forstår det så er det ingen god psykolog. 

Men har du kanskje litt lavt selvbilde? Sosial angst eller unnvikende pf? 

Anonymkode: e0aa5...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns det var uheldig fordi "tvinge seg på" kan ha seksuelle undertoner. Dessuten, alt hun sa var at hun ikke kunne den uka, men jeg svarte som om hun hadde beskyldt meg for noe. Overtenker jeg? Det jeg sa var ordrett: "Ingen fare, jeg skal ikke tvinge meg på deg på noe som helst vis."

Anonymkode: 0238a...48a

Kan det være at hun tolket det litt manipulerende? sånn typ at det var ment som et stikk fordi hun måtte avlyse timen?

Anonymkode: 22cdd...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns ikke du har gjort noe galt. Du er jo den syke. Om en ikke psykolog forstår det så er det ingen god psykolog. 

Men har du kanskje litt lavt selvbilde? Sosial angst eller unnvikende pf? 

Anonymkode: e0aa5...156

Litt drøyt å anta noe så alvorlig som en personlighetsforstyrrelse basert på ett enkelt utsagn fra en fremmed person på et nettforum.

Anonymkode: 974d0...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble ikke synlig opprørt, bare sluttet å smile. Jeg har nok en tendens til å gruble en del på sosiale situasjoner. Føler fortsatt at det jeg sa var unødvendig. Jeg kunne jo bare sagt "den er grei".

Anonymkode: 0238a...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På slutten av timen med psykologen i dag sa hun at hun ikke fikk til noen time en kommende uke neste måned fordi hun skulle på et kurs som varte hele dagen hele uka. Jeg sa da: "Ingen fare, jeg skal ikke tvinge meg på deg." Skjønner ikke hvorfor jeg sa det på den måten. Hun sa ikke noe, men jeg så at hun ikke likte det, og jeg fikk ikke summet meg til å si noe før timen var over. Jeg er mann og hun er kvinne. Hvor ille var det? Jeg har bestemt meg for å ta det opp neste time og si unnskyld.

Anonymkode: 0238a...48a

Jeg synes kommentaren var "frekk", slik at det er greit å si unnskyld hvis du føler for det. Men jeg synes ikke det er noen stor sak; ikke verdt å bekymre seg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg har bestemt meg for å ta det opp med henne og si unnskyld. Tror det er en mulighet for at jeg følte meg avvist sida hun avlyste timen og at det var derfor jeg svarte på denne måten. 

Anonymkode: 0238a...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Jeg har bestemt meg for å ta det opp med henne og si unnskyld. Tror det er en mulighet for at jeg følte meg avvist sida hun avlyste timen og at det var derfor jeg svarte på denne måten. 

Anonymkode: 0238a...48a

Det er nok realt. Jeg og synes det var litt på kanten. Men ikke veldig. Jeg tror ikke hun tolket det som noe annet enn at du var litt såret over å få neste time utsatt.

Anonymkode: c37b1...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 16.58):

Takk. Jeg har bestemt meg for å ta det opp med henne og si unnskyld. Tror det er en mulighet for at jeg følte meg avvist sida hun avlyste timen og at det var derfor jeg svarte på denne måten. 

Anonymkode: 0238a...48a

Jeg tror det kan være klokt av deg å ta det opp, med tanke på at dere mest sannsynlig skal ha et fremtidig samarbeid i tiden fremover. Når det er sagt, synes jeg du virker svært reflektert over egne reaksjoner og forsøk på å tenke igjennom hendelsen og hvorfor du reagerte som du gjorde. Det er bra, bare det ikke går over til å bli overtenking og et problem i seg for deg med at du bruker altfor mye av energien og tiden din på det. Du har jo tross alt ikke gjort deg skyldig i en alvorlig forbrytelse.

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 23.07):

Er man syk så er man syk. 

Anonymkode: e0aa5...156

Enhver psykisk lidelse eller at en går til psykolog fordi man har en psykiatrisk diagnose fratar en ikke ansvar fra egen oppførsel og dannelse i møte med andre. Det kan forklare oppførsel, men ansvaret har man selv - så sant man knapt vet hva man gjør i psykotisk tilstand. TS ser ut til å være både reflektert og bevisst egen adferd og hvordan det kan virke inn på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...