Gå til innhold

ensom i påsken og angsten slipper ikke


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Gjest calestia

Synes det er så grusomt å sitte her helt alene. En dags kjøre tur hjem til den splitta familien, har ikke bil, tør ikke ta buss eller tog, har ikke penger, eller visa kortet, det tok x-en med seg t i tilfell ejeg skulle bli litt pigg igjen. har 60 kr.

Kjenner ingen her jeg bor, x-en dro på ferie i dag, langt avgårde, håper han får det fint, men skulle ønske han aldri hadde dratt, eller forlatt meg. Han er den eneste jeg noensinne har likt virkelig godt og stolt på, og jeg takler ikke å ha mista han oppi alt dette.

Å ikk eha noen der når angstanfalla kommer, ingen der om natta når tankene kommer.

Vi er jo fortsatt venner, jeg burde kanskje være fornøyd med det. men jeg vet jeg kommer til å miste han helt med tida. Han glir bort. ingen orker å stå nær meg. alle i mitt liv har sagt de ikke forsvinner, kommer alltid til å være der. men så trekker de seg tilbake, mer og mer, til de er helt borte.

Takler ikke tanken på at ingen er i nærheten på flere dager. sitte alene uten noen kontakt frem til tirsdag. Ikke nå, dårlig timing, denne påska, har det helt fryktelig, dårlig vær er det også.

Det gjør fryktelig vondt, klarer ikke la vær å grine, har fjerna kniver, barberblad og tau, og nå angrer jeg.

vet ikke hva jeg skal gjøre.

tør ikke ringe. tør ikke gå ut, jeg er lei angsten, jeg orker ikke mer av depresjonen, jeg orker ikk ebli hyper, for fallhøyden blir så stor. orker ikke være midt på, for da svinger det sånn, orker ikke å savne han, klarer ikke ensomheten, orker ikke å ikke klare meg selv, orker ikke å være rotløs.

hvorfor???

la meg få litt fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan låne deg noen bøker på biblioteket som kan gi deg noen tips i hvordan angsten kan dempes?

Det finnes bøker i enkel yoga som du kan lære deg som vil forbedre pusten og demper nervøsitet.

Kanskje det er noen du kan ringe å snakke med om du kvier deg med å gå ut. Skrive brev til noen?

Håper det går bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei calestia:-)

Det er ikke så mange dager til det er vanlig hverdag igjen - om 4 dager er påsken slutt.

Ville du ha ønsket å besøkt familien din? I såfall kan det vel hende at du kan ringe dem slik at de betaler en togbillett - eller? Men kanskje må du få mer orden på den psykiske helsen din før det fungerer å være tett innpå andre mennesker?

Er det planlagt noen endringer i ditt behandlingsopplegg fremover? Som jeg har sagt før, så tror jeg ikke du har godt av å ha hele døgnet til din "egen disposisjon" - virker som om du ville hatt nytt av å hatt noe å gå til på dagtid...

Når det gjelder dette med at mennesker "forlater deg" - så har du sannsynligvis en finger med i spillet selv. Hvis man har stor angst for å bli forlatt, så fremprovoserer man vel ofte andre reaksjon på måter de selv ikke hadde ventet. Når du blir mindre redd for å bli forlatt, vil du oppleve at kontakter blir mer stabile også.

Prøv å ta vare på deg selv som best du kan! Les uskyldig krim eller tilsvarende...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

Hvordan går det med deg, calestia?

uffda.. sletta hele innlegget jeg hadde skrevet.

går bedre enn i går.. for å si det sånn..

ikke akkurat toppers, men nå er jeg snart halvveis.

føler virkelig sterkt at jeg må fortelle x at jeg er veldig glad i han, ikke bare fordi han er `noen` som er der. Ikke noe sånn; vil ha deg tilbake greier, men tror ikke han vet egentlig at det er HAN som betyr noe for meg. vet ikke om han kommer til å misforstå. .

Får liksom ikke helt fred for det der,

føler det bare er blitt mas på han, og det er ikke det som er meninga.

vil liksom gjøre noe med han og andre, så det ikke blir slik at jeg bare sitter her og surmuler, det går jo utover han så til de grader også.

vet bare ikke hva jeg skal si, eller om det er lurt, eller noe.

Vet jeg får noen innfall som ikke er så lure innimellom.

( ? ) ..

Vet mer om videre beh. til tirsdag, skal ikke si nei til innl. dersom det kommer på bordet igjen. En lovnad til meg selv og deg/ dere..

skal snakke med sos og trygd kont. oxo til uka, diskutere rehab. muligheter.

uff. trenger egentlig å snakke med X, men han er jo ikke i nærheten, og griner bare i tlf og får ikke sagt det jeg skal, og jeg er så dårlig til å snakke om sånne følelser og ting.

vil bare være kompis me`n, han har alltid vært en knall venn, han vil være venn, men det blir så mye syting og klaging og mas fra min side, så han stikker og lar vær å gjøre ting med meg, handler og sånt i stedet for, mens jeg egentlig burde vært med hver gang og begynt så smått å gjøre småting selv..

* sukk ' ... *stoort sukk*

jeg vil gjøre noe positivt for både meg selv og han , for han har jo egentlig vært veldig snill, kanskje litt feig, men hvem er ikke det.

Får det ikke til!!!

grrr, aghhhh

usjda. ble det mye kjatt.

men tusen takk, frosken, for at du spurte, har stor respekt for svara dine, lur du..

( fikk ihvertfall satt ord på ( psyk-preik..) hva jeg føler m.h.t. X...)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda.. sletta hele innlegget jeg hadde skrevet.

går bedre enn i går.. for å si det sånn..

ikke akkurat toppers, men nå er jeg snart halvveis.

føler virkelig sterkt at jeg må fortelle x at jeg er veldig glad i han, ikke bare fordi han er `noen` som er der. Ikke noe sånn; vil ha deg tilbake greier, men tror ikke han vet egentlig at det er HAN som betyr noe for meg. vet ikke om han kommer til å misforstå. .

Får liksom ikke helt fred for det der,

føler det bare er blitt mas på han, og det er ikke det som er meninga.

vil liksom gjøre noe med han og andre, så det ikke blir slik at jeg bare sitter her og surmuler, det går jo utover han så til de grader også.

vet bare ikke hva jeg skal si, eller om det er lurt, eller noe.

Vet jeg får noen innfall som ikke er så lure innimellom.

( ? ) ..

Vet mer om videre beh. til tirsdag, skal ikke si nei til innl. dersom det kommer på bordet igjen. En lovnad til meg selv og deg/ dere..

skal snakke med sos og trygd kont. oxo til uka, diskutere rehab. muligheter.

uff. trenger egentlig å snakke med X, men han er jo ikke i nærheten, og griner bare i tlf og får ikke sagt det jeg skal, og jeg er så dårlig til å snakke om sånne følelser og ting.

vil bare være kompis me`n, han har alltid vært en knall venn, han vil være venn, men det blir så mye syting og klaging og mas fra min side, så han stikker og lar vær å gjøre ting med meg, handler og sånt i stedet for, mens jeg egentlig burde vært med hver gang og begynt så smått å gjøre småting selv..

* sukk ' ... *stoort sukk*

jeg vil gjøre noe positivt for både meg selv og han , for han har jo egentlig vært veldig snill, kanskje litt feig, men hvem er ikke det.

Får det ikke til!!!

grrr, aghhhh

usjda. ble det mye kjatt.

men tusen takk, frosken, for at du spurte, har stor respekt for svara dine, lur du..

( fikk ihvertfall satt ord på ( psyk-preik..) hva jeg føler m.h.t. X...)

mvh

Hei calestia!

Nå er påsken snart over for i år - og det har du vel ikke noe imot...

Du virker veldig "hekta" på x-en din - ser ut som om du har utviklet en sterk avhengighet i forhold til ham - nesten slik at han blir litt "magisk" for deg? Bare han tar seg tid til å være sammen med deg - så forsvinner det verste... Blir vel viktig at dere får snakket litt ut om dette - men da må du nesten være i såpass god form at det ikke blir for mye "snørr og tårer" - tror jeg. Det er ikke bare OK å oppleve at noen er altfor avhengig av en.

Synes det er godt å høre at du begynner å tenke på det å skape deg en hverdag som har litt mer struktur og innhold.

Jeg liker å lese innleggene dine (særlig nå når du tar med noen avsnitt...*s*). Du skriver så levende at man nesten merker uroen og kaoset ditt - men jeg tror ikke det er godt å ha det sånn! Kanskje må du gi slipp på noe av "kreativiteten" din på veien mot et "friskere" liv - men det tror jeg det er verdt!

Fortsatt god påske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...