Gå til innhold

Kupton tidspunkt


Bladgrønt

Anbefalte innlegg

Er det en grunn til at behandlere velger ulike tidspunkt på dagen for timer til behandling bortsett fra når de har ledig kapasitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie skrev (18 minutter siden):

Ikke relatert til spørsmålet ditt, men flott nick du har, @Bladgrønt ! :) 

Takk,takk! 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en artikkel jeg leste for en stund siden og som jeg har kommet trekkende med her på forumet i andre sammenhenger, en artikkel fra 2005 i Psykologtidsskriftet og det står følgende: "En kan sjekke rekkefølgen på avtalene i forhold til typer klienter, for eksempel unngå å ha to svært krevende klienter like etter hverandre. En kan starte og slutte uken med klienter en føler en har fremgang med. En kan benytte seg av pausene mellom timene: strekke på seg, puste med magen, åpne vinduet, gå litt, prate med noen andre: minne seg selv på at en har kropp – og venner. En kan legge inn lengre pauser hvis en har mange klienter på en dag."

Hvor mye lar egentlig dette styre timeplanen, in the real life? Av det lille jeg har observert mine terapeuter opp igjennom alle år jeg har jo 20-årsjubileum i psykiatrisystemet til neste år), virker det som om det kan være et stykke mellom teori og praksis i hverdagen her, men sikkert mye jeg ikke får med meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (7 timer siden):

Ja, det har også med når det passer for pasienten. 

Kanskje du kan si litt mer spesifikt om hvilke grunner som ligger bak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de sykeste og mest krevende pasientene får time kl 10.45 slik at behandler kan bruke lunsjen kl 11.30 på å få ut frustrasjon og sinne til kollegaene😂

Også får de friskeste, enkleste pasientene som snakker mest om hverdagslige og koselige ting time kl 15 på fredag slik at behandler kan sitte i helga og mimre tilbake på den koselige og artige samtalen😂

Anonymkode: 3798a...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladgrønt skrev (33 minutter siden):

Kanskje du kan si litt mer spesifikt om hvilke grunner som ligger bak? 

Ikke mer enn at vi også skal være serviceminded. Da må en så langt det er mulig finne dag og tid som passer best også for pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (46 minutter siden):

Ikke mer enn at vi også skal være serviceminded. Da må en så langt det er mulig finne dag og tid som passer best også for pasienten.

Det har med andre ord ikke noe med min tanke om at behandler ønsker å se pasienten både tidlig og sent for å observere funksjonsnivå på ulike tder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladgrønt skrev (1 time siden):

Det har med andre ord ikke noe med min tanke om at behandler ønsker å se pasienten både tidlig og sent for å observere funksjonsnivå på ulike tder. 

Det hender at en gjør det med deprimerte for å se om det er døgnvariasjon. Ellers er hovedregelen med deprimerte at en ser dem til samme tid for å se endring som ikke skyldes tid på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Det hender at en gjør det med deprimerte for å se om det er døgnvariasjon. Ellers er hovedregelen med deprimerte at en ser dem til samme tid for å se endring som ikke skyldes tid på døgnet.

Detre gjelder altså da kun i tilfeller med deoresjonsvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...