Gå til innhold

Hvor lenge har du vært innlagt på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På hvilken måte har det hjulpet "svært mange andre" at Glitter har vært "svært åpenhjertig" med seg selv? Jeg tenker at det like gjerne kan være at andre ikke har blitt noe særlig hjulpet av det. 

Anonymkode: 02ddf...e9e

Jeg forstår hva du mener, men om man allerede strever alvorlig kan det være en hjelp i å se at andre også er der. Det kan være en trøst og vite at hun står der hun gjør i dag - tross alle sine negative livserfaringer enten noen kan tenke de er selvforskyldt eller ikke (en annen sammenligning tatt fra løse luften: selv om en storrøyker får lungekreft i Norge, får h*n like god helsehjelp som alle andre uten å skulle ha grunn til å føle skyld og skam av den grunn). Jeg har selv lest svar til @Glitter der en og annen har stått frem og takket henne for at hun har fortalt. Jeg tror der er enda flere som er tause takknemlige.

Men, en skal alltid med vanskelige saker med ømtålige emner vekte sine ord og påse at det ikke blir for detaljert. Det gjelder oss alle - meg, deg og alle andre som bidrar i diskusjonene. Det er ikke hvor brutal en voldshendelse har vært, nøyaktige ord som ble benyttet i en opphetet diskusjon, antall tabletter eller hvor mye man skadet seg som må frem for at man nødvendigvis skal få frem et poeng. Dette kan være vanskeligere å vurdere om en selv er psykisk ustabil. Da er mitt eget råd til meg selv å publisere lite/ingen innlegg med (mye) personlig innhold.

Selv tenker jeg ikke nødvendigvis på oss andre de gangene jeg har sett personer (ikke bare Glitter) dele for mye om seg og sitt - og mulig meg selv inkludert -, men jeg tenker mer på at vedkommende kanskje ikke ønsker at denne informasjonen ligger ute på internett om to, fem eller ti år... Dog under et anonymt brukernavn, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke jeg deler like mye, eller kanskje på samme måte som jeg gjorde tidligere. 

Nei, det er fort gjort å bli lei anonyme troll som stiller dumme spørsmål, og nærmest skal vurdere om du har den eller den diagnosen. Jeg blir irritert når jeg møter den type postere. Du svarer og forklarer, det gidder ikke jeg lengre.

Anonymkode: 7fe17...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

De fleste kaller det ikke «innlagt på dol» men at man «har vært på dol». Det er bare noen få som liker å omtale ting på et litt spesielt vis, og du kommer til å lese spørsmål som «har du noen hobbies» som betyr hva er fritidsinteressene dine, «liker du kokka»/ liker du trygdekola», som betyr drikker du cola (tror jeg, ikke helt sikker der). Du kommer også til å lese om «dolfruer» som er damer på rundt 45-55 i fast jobb og orden i sysakene, om «fullverdige liv» som er det vi dolfruene etter noens definisjon lever, og innimellom snakkes det om «stuede tyttebær» som jeg ikke skjønner betyr noe annet en «se på meg, jeg er her». Det er mange flere «datings» også, og det er bare å venne seg til disse begrepene og jatte med 😉

Selv har jeg også vært innom her i litt over 20 år, dengang min jr va liten og jeg hadde mange ledige kvelder. Velkommen til forumet forresten :) 

Jeg trodde du var «relativt» ny her (dvs vært her under 15 år 😅), trodde i hvertfall ikke du hadde vært her tilnærmelsesvis så lenge som jeg, men du har kanskje byttet nick du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært her siden Lillemus fikk eldstemann og det må da være 23-24 år?

Han ble 23 år for en mnd siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Han ble 23 år for en mnd siden. :) 

Da har jeg vært her i 23 år 😉.  Takk, da slipper jeg å lure på det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (1 time siden):

Jeg har vært her siden Lillemus fikk eldstemann og det må da være 23-24 år?

Jeg kom hit samtidig. Det første innlegget jeg husker "ordentlig", er dr. Anchers melding om at Lillemus hadde født og dramatikken rundt. Jeg vet det var høsten 1998, siden jeg var gravid selv, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (11 timer siden):

Jeg trodde du var «relativt» ny her (dvs vært her under 15 år 😅), trodde i hvertfall ikke du hadde vært her tilnærmelsesvis så lenge som jeg, men du har kanskje byttet nick du og.

Nei, men byttet stavemåte i en av overgangene slik flere gjorde. Jeg kom rundt 2000, og den første tiden var det mer lesing enn skriving ;)  I flere år skrev jeg også med ulke «tilpassede» nick som passet tematikken i tråden. Jeg har knapt skrevet anonymt de siste 15 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

I flere år skrev jeg også med ulke «tilpassede» nick som passet tematikken i tråden. Jeg har knapt skrevet anonymt de siste 15 årene. 

Hvordan fungerte det, egentlig? Kunne man bare velge seg et midlertidig nick for akkurat det innlegget? Det høres nokså forvirrende ut :) 

Selv skriver jeg også så å si utelukkende kun med nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (12 minutter siden):

Hvordan fungerte det, egentlig? Kunne man bare velge seg et midlertidig nick for akkurat det innlegget? Det høres nokså forvirrende ut :) 

Selv skriver jeg også så å si utelukkende kun med nick.

Det var veldig greit. Hvis tråden handlet om trening, kunne en i den tråden kalle seg "3 ganger i uka" eller "Jernkvinnen" eller noe sånt 😄 Da var vel det nicket låst til kun den ene brukeren i akkurat den tråden. En måtte huske å signere med det nicket for hvert innlegg i samme tråd, og det var fort gjort å glemme, og da var det mange som avslørte seg med hovednicket 😄 Dette var før en kunne velge å skrive som "anonym". Men en var altså "anonym" likevel da, når en brukte engangsnick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 timer siden):

Jeg trodde du var «relativt» ny her (dvs vært her under 15 år 😅)

Haha 😄 "Relativt" er relativt 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (22 timer siden):

Hvordan fungerte det, egentlig? Kunne man bare velge seg et midlertidig nick for akkurat det innlegget? Det høres nokså forvirrende ut :) 

Selv skriver jeg også så å si utelukkende kun med nick.

Jeg likte det egentlig veldig godt den gangen, men kanskje fordi jeg var relativt ny? I dag ville jeg foretrukket at alle brukte et fast nick :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart at mange av dere har vært her siden jeg var et lite barn 😅. Får tanker om at forumet kanskje ikke passer meg helt da når aldersforskjellene er så store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seida skrev (3 timer siden):

Litt rart at mange av dere har vært her siden jeg var et lite barn 😅. Får tanker om at forumet kanskje ikke passer meg helt da når aldersforskjellene er så store. 

Er folk i ulike alder her. Jeg er 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seida skrev (5 timer siden):

Litt rart at mange av dere har vært her siden jeg var et lite barn 😅. Får tanker om at forumet kanskje ikke passer meg helt da når aldersforskjellene er så store. 

Jeg synes det er flott med mangfold - det er nettopp det som kan gjøre diskusjoner levende og spennende for å se det fra ulike livssituasjoner og generasjoner! Vi kan ikke bare ha gamle damer i 50-60-årene her inne (beklager... ;) ), men som @Glitter nevner er hun 30 og jeg selv nærmer meg 40 år (jeg kommer med andre ord etter "de gamle damene"... ;) 

Jeg håper gjerne du vil bli her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 timer siden):

Jeg likte det egentlig veldig godt den gangen, men kanskje fordi jeg var relativt ny? I dag ville jeg foretrukket at alle brukte et fast nick :) 

Helt klart. Det skulle jeg også ønske, for da tror jeg mye av den uønskede støyen med ufinheter ville blitt redusert en hel del. Jeg forstår likevel behovet til de som ønsker det å skrive anonymt, og særlig få stilt spørsmål om vanskelige emner. Jeg skulle da sett for meg at det kanskje kun var mulig for trådstarter å være anonym, men ikke for andre (om det er mulig i forumprogramvaren). Men med det sagt, forstår jeg også at andre gjerne vil skrive anonymt og jeg synes det er leit at trolig noen få ødelegger for alle andre som oppfører seg bra.

Jeg har jo forstått at dessverre har @admin av en eller annen grunn lukket ørene for innspill i denne saken og vedtatt at slik vil det bli. Jeg vil til sist, før dette blir altfor langt (igjen) si at av det lille jeg får med meg på forumet, har det bedret seg nå sammenlignet med hvordan det var i januar og februar i år. Tusen takk til admin for den usynlige jobben som gjøres i kulissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 16.10.2021 den 22.51):

Det er bare på tull. :) Om man først kommer hit så kommer man seg liksom aldri bort igjen... ;) 

Nesten som psykiatrisk da, med andre ord 😅

Institusjonalisert 

Anonymkode: ce760...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Ca 20 år men under forskjellige nick. Var mest de første årene. Lurer på hvor mange av dere her jeg egentlig «kjenner» fra den gang, egentlig litt skummelt å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...