Gå til innhold

Er det ok? Vallergan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må du nesten se i Felleskatalogen eller spørre legen din om.

Et tips: Alle får toleranse for antihistaminer etterhvert. Det man bør gjøre i stedet for å stadig øke dosene, er å ta en 3-5 dagers pause fra medisinen, for å bli kvitt toleransen. Da er effekten god igjen et par måneder. 

På 40 mg er det ikke lov å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Det må du nesten se i Felleskatalogen eller spørre legen din om.

Et tips: Alle får toleranse for antihistaminer etterhvert. Det man bør gjøre i stedet for å stadig øke dosene, er å ta en 3-5 dagers pause fra medisinen, for å bli kvitt toleransen. Da er effekten god igjen et par måneder. 

På 40 mg er det ikke lov å kjøre bil.

Tusen takk for svar ISW. Legen får jeg ikke spurt før i morgen og klarer ikke tolke felleskatalogen. Jeg dør ikke av 40 mg? Er litt hypoman og trenger å få sovet i natt. Har ikke lappen..

Anonymkode: 40be8...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tusen takk for svar ISW. Legen får jeg ikke spurt før i morgen og klarer ikke tolke felleskatalogen. Jeg dør ikke av 40 mg? Er litt hypoman og trenger å få sovet i natt. Har ikke lappen..

Anonymkode: 40be8...c10

Jeg tror du vet svaret på det spørsmålet selv :) jeg kan ikke være mer konkret enn det pga forumets reglement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW. Jeg har brukt medisinen bare en liten uke. I går tok jeg 40 mg og var lys våken hele natta. Er det bare å kutte den ut/ta pause?

Anonymkode: 40be8...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (På 17.10.2021 den 12.24):

Jeg tror du vet svaret på det spørsmålet selv :) jeg kan ikke være mer konkret enn det pga forumets reglement. 

Hei. Har et spørsmål til deg. se forrige innlegg. Takknemlig for din store kompentanse. 🙂 

Anonymkode: 40be8...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

ISW. Jeg har brukt medisinen bare en liten uke. I går tok jeg 40 mg og var lys våken hele natta. Er det bare å kutte den ut/ta pause?

Anonymkode: 40be8...c10

Du var kanskje lys våken fordi du har en begynnende hypomani? Husk at Vallergan er ganske svakt, medisiner som Nozinan har mye mer potent søvnvirkning. Jeg ville forholdt meg til dosen legen har skrevet ut og eventuelt snakket med legen i morgen om mer hjelp til å ta knekken på hypomanien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...