Gå til innhold

Tankespinn Racing thoughts


angstfull1985

Anbefalte innlegg

Duken skrev (7 minutter siden):

Ja, når eg var på mitt verste, ville eg helst bare sove.. For å ikke kjenne på det fæle sinnet mitt. Du blir ens egen verste fiende.. Var et våkent mareritt..

Ja, helt enig! Veldig bra at du føler deg bedre i dag 🙂

Anonymkode: b3428...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duken skrev (1 time siden):

Ja, når eg var på mitt verste, ville eg helst bare sove.. For å ikke kjenne på det fæle sinnet mitt. Du blir ens egen verste fiende.. Var et våkent mareritt..

Jeg har det på samme måte nå. 5 uker på zoloft, 2 uker på 50 mg. Kaos i hodet, tankekjør, alt virker håpløst. Føles som om man mister grepet. Jeg vil helst bare sove meg igjennom dagene. Må virkelig bruke det meste jeg har av viljestyrke på å komme meg opp av senga hver dag. Godt å høre at du omsider fikk det bedre. Krysser fingrene for at det er håp for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helseangst skrev (1 time siden):

Jeg har det på samme måte nå. 5 uker på zoloft, 2 uker på 50 mg. Kaos i hodet, tankekjør, alt virker håpløst. Føles som om man mister grepet. Jeg vil helst bare sove meg igjennom dagene. Må virkelig bruke det meste jeg har av viljestyrke på å komme meg opp av senga hver dag. Godt å høre at du omsider fikk det bedre. Krysser fingrene for at det er håp for meg også.

Eg måtte opp en del i dose (fikk målt serum) og justert dose etter det. Men som primær hjelp, psykolog, medisinene har vært min sekundære hjelp. Medisinene ga meg ro, til å lære alt psykologen kunne lære meg, om du skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, helt enig! Veldig bra at du føler deg bedre i dag 🙂

Anonymkode: b3428...58b

Begynn gjerne å skriv følelsesdagbok. Det hjalp meg. Gå gjennom dagen din, før du legger deg. 
-Hva har du gjort bra i dag

-Hva kunne du gjort bedre osv osv, vær god med deg selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (11 timer siden):

Eg måtte opp en del i dose (fikk målt serum) og justert dose etter det. Men som primær hjelp, psykolog, medisinene har vært min sekundære hjelp. Medisinene ga meg ro, til å lære alt psykologen kunne lære meg, om du skjønner :)

Husker du hva serumnivået ditt er?

Anonymkode: b3428...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Husker du hva serumnivået ditt er?

Anonymkode: b3428...58b

Eg lå på 58, men det viktigeste er å ligge innenfor ref. området. Som eg tror er mellom 20-200 (litt usikker) men det er min metabolisme. Hos deg kan det være helt annerledes☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duken skrev (4 timer siden):

Eg lå på 58, men det viktigeste er å ligge innenfor ref. området. Som eg tror er mellom 20-200 (litt usikker) men det er min metabolisme. Hos deg kan det være helt annerledes☺️ 

Forstår den, bare interessant å høre hva andre ligger på 🙂 ligger du på 58 no når du går på 150 også eller?

Anonymkode: b3428...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør man ligge på når man står på 50mg? Skjønner ikke helt dette med serumspeil. Hva er det man egentlig vil finne ut av? @ISW kan du forklare dette?😊🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helseangst skrev (9 timer siden):

Hva bør man ligge på når man står på 50mg? Skjønner ikke helt dette med serumspeil. Hva er det man egentlig vil finne ut av? @ISW kan du forklare dette?😊🙏

Hei.

Normalen er vel at serumkonsentrasjonen av Zoloft ligger på litt under det samme i nmol/l som dosen i mg. Altså at 50 mg skal gi 30-50 nmol/l i serumkonsentrasjon. Men det er veldig store individuelle forskjeller. 

Du kan sammenligne det med øl:

Dose = antall øl inntatt.

Serumkonsentrasjon = promillen.

Effekt = hvor påvirket du føler deg. 

Det er store forskjeller både på hvilken promille man har og hvor påvirket man føler seg av et gitt antall øl inntatt. Sånn er det også med Zoloft 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Forstår den, bare interessant å høre hva andre ligger på 🙂 ligger du på 58 no når du går på 150 også eller?

Anonymkode: b3428...58b

Ja, det stemmer. Det er en av grunnen til valg om å øke dosen. Med mindre doser, hadde eg langt under 20nmol. Men så skjedde ting etter siste økning.. MEN, dette er veldig inviduelt. Men anbefaler å ta serumspeil hos fastlegen din, så har du nå iallefall en retning og gå etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken skrev (1 time siden):

Ja, det stemmer. Det er en av grunnen til valg om å øke dosen. Med mindre doser, hadde eg langt under 20nmol. Men så skjedde ting etter siste økning.. MEN, dette er veldig inviduelt. Men anbefaler å ta serumspeil hos fastlegen din, så har du nå iallefall en retning og gå etter. :)

Ok, takk for svar 🙂

Anonymkode: b3428...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...