Gå til innhold

Er det veldig unormalt å aldri gråte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har grått siden jeg falt av sykkelen som 10-åring. Er det veldig unormalt å aldri gråte?

 

hilsen
mann, 42.

Anonymkode: 3b1bc...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig individuelt. Jeg tenker at alle har sin normal.

Inntil for et års tid siden hadde ikke jeg heller grått siden jeg var barn. For min del handlet det om at jeg stengte av følelsene fordi det var min måte å takle livet på. Har jobbet en del i terapi med å komme mer i kontakt med følelsene. Likevel gråter jeg nesten aldri nå heller, er bare når jeg blir veldig overveldet. Mer som en trykkoker som eksploderer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Reint statistik tror jeg det er uvanlig å ikke ha grått på mange tiår. Jeg tror også det er sannsynlig at det har å gjøre med at du har mindre kontakt med følelsene dine enn andre og/eller at det ikke var godtatt at du viste sårbarhet som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er verken unormalt å gråte lite eller mer, bare grunnstemningen i deg er stabilt god.

Jeg blir imidlertid litt nysgjerrig på hva som får deg til å tenke på dette i tilstrekkelig grad til at du spør her? Tenker du at du burde grått når du ikke gjør det? Opplever du å ikke «føle nok» elle å greie å ta ting innover deg i tilstrekkelig grad? Savner du å gråte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...