Gå til innhold

Er alt så negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir mer og mer negativt. Så fort man går inn på noe på Internett så er det bare elendighet, vi har ingen god fremtid og alt var bedre før. Men hvorfor lar vi dette skje da hvis det er så negativt? 
Ikke forum jeg mener nå, men kommentarfeltet på Facebook, nyhetene. Utviklingen er bare negativ. Vi blir overvektige, vi har fått for god råd, vi reiser for mye, barn og ungdom blir late og bortskjemte, sosiale medier er negativt, vi er for utseendefokusert, vi er for selvopptatte. Er det de eldre som er missunnelige på dagens generasjon siden de har det mer behagelig enn hva de selv hadde? Er det uføre og psykisk syke som er bitre på de som gjør stor suksess? 

Anonymkode: 43237...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt var bedre da vi var jegere og samlere og slo hverandre i hodet med treklubber og stakk spyd i hverandre. Gøy å nesten fryse ihjel vinterstid var det også. Spennende å ikke vite om vi fikk mat for dagen. Savner de kalde veggene fra huleboertiden. Digg at det ikke fantes moteblader eller sosiale medier på den tiden, for jeg gikk jo der bare med skinnfeller rundt meg. 

Anonymkode: 65a2f...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alt var bedre da vi var jegere og samlere og slo hverandre i hodet med treklubber og stakk spyd i hverandre. Gøy å nesten fryse ihjel vinterstid var det også. Spennende å ikke vite om vi fikk mat for dagen. Savner de kalde veggene fra huleboertiden. Digg at det ikke fantes moteblader eller sosiale medier på den tiden, for jeg gikk jo der bare med skinnfeller rundt meg. 

Anonymkode: 65a2f...abe

Neandertalerne var laget for å tåle kulde mye bedre enn oss, hvis det er disse du mener. De hadde mye tykkere hud, så de tålte kulde ekstremt mye bedre. 
Men bestemor voks opp på 30-tallet og det hørtes ikke digg ut slik det var nei. Kalde hus, ikke nok klær og sko, så de kunne ikke gå på skolen likt fordi de måtte bruke hverandres, så kjøpte de ikke nytt men måtte reparere det de hadde. Var ikke butikker på den tiden som i dag. Men bestemor misunte ikke oss likevel, hun syntes det ble for mye overfladisk. Og mange eldre mener vi har det for lett. 
Men er vi mennesker utakknemlige? vi klager jo uansett.

Anonymkode: 43237...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Neandertalerne var laget for å tåle kulde mye bedre enn oss, hvis det er disse du mener. De hadde mye tykkere hud, så de tålte kulde ekstremt mye bedre. 
Men bestemor voks opp på 30-tallet og det hørtes ikke digg ut slik det var nei. Kalde hus, ikke nok klær og sko, så de kunne ikke gå på skolen likt fordi de måtte bruke hverandres, så kjøpte de ikke nytt men måtte reparere det de hadde. Var ikke butikker på den tiden som i dag. Men bestemor misunte ikke oss likevel, hun syntes det ble for mye overfladisk. Og mange eldre mener vi har det for lett. 
Men er vi mennesker utakknemlige? vi klager jo uansett.

Anonymkode: 43237...108

Din bestemors historie viser nettopp at alt var mye bedre før! 

Anonymkode: 65a2f...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...