Gå til innhold

Utleie


Marye

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym 2
Marye skrev (På 29.10.2021 den 21.49):

Har leid ut leiligheten min for 7 mnd

har ikke meldt flytting men er i utlandet 

Skal jeg skatte av denne?

Da kommer jo posten til leietakeren din. Hvis du ikke har meldt flytting, må du heller ikke betale skatt. Jeg har en leilighet som jeg ikke bor i, men i folkeregisteret ser det ut som jeg bor der. Jeg "leier" ut leiligheten til min datter m familie. De betaler en liten leie. Jeg betaler ikke skatt av det. Den leien de betaler meg nå, er egentlig sparing til egenkapital for dem selv, så jeg bruker ikke de pengene da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 2 skrev (4 timer siden):

Da kommer jo posten til leietakeren din. Hvis du ikke har meldt flytting, må du heller ikke betale skatt. Jeg har en leilighet som jeg ikke bor i, men i folkeregisteret ser det ut som jeg bor der. Jeg "leier" ut leiligheten til min datter m familie. De betaler en liten leie. Jeg betaler ikke skatt av det. Den leien de betaler meg nå, er egentlig sparing til egenkapital for dem selv, så jeg bruker ikke de pengene da.

 

 

Bare en kommentar: Jeg forholder meg til gjeldende lovverk når jeg svarer. Leier du ut en eiendom du ikke bor i lengre enn en viss periode, er inntekten skattepliktig. Melder du ikke flytting, er sjansen for at du blir tatt for det nær 0%. Men jeg synes ikke jeg kan skrive «bare ikke opplys om det til myndighetene» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (21 minutter siden):

Bare en kommentar: Jeg forholder meg til gjeldende lovverk når jeg svarer. Leier du ut en eiendom du ikke bor i lengre enn en viss periode, er inntekten skattepliktig. Melder du ikke flytting, er sjansen for at du blir tatt for det nær 0%. Men jeg synes ikke jeg kan skrive «bare ikke opplys om det til myndighetene» 

Man kan leie ut til opp-/nedadstigende familie dersom vedkommende betaler alle utgifter i forbindelse med boligen uten at man må skatte av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Man kan leie ut til opp-/nedadstigende familie dersom vedkommende betaler alle utgifter i forbindelse med boligen uten at man må skatte av det. 

Og det gjør jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...