Gå til innhold

Hvorfor skal ikke folk med psykiske lidelser se hverandre på venteværelset?


Gjest Topasita

Anbefalte innlegg

Gjest Topasita

Er det ikke på tide å alminneligjjøre psykiske lidelser? Vi lider jo nesten alle av det i en eller annen grad...

Vet ikke om det blir praktisert overalt - men hos min psyker er det tydeligvis veldig viktig at pasientene ikke skal treffes!

Skal jo ikke være mer flaut å ha en psykisk skavank enn en fysisk skade! Ingen bekymrer seg vel over om to med brukket ben skulle treffes på venteværelset!

Hvis helsevesenet skal gjøre alvor av å alminneliggjøre våre psykiske vondter like mye som de fysiske, må de jo begynne ved å kutte ut dette venteværelse-tullet. Det forteller oss jo med store bokstaver at vi er annerledes og at vi må skamme oss - ingen må jo se oss!

Hva synes andre om dette?

Er særlig nysjerrig på behandlernes egne meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipoline

Hvordan praktiseres dette? Holder dere en avis foran ansiktet - eller....?

Jeg går på sykehusets poliklinikk og der er det et venteværelse for flere kontorer - dvs. vi er flere ventende der samtidig. Kan ikke si at praten går livlig, men vi vet vel alle at vi er på et psykiatrisk sykehus, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan praktiseres dette? Holder dere en avis foran ansiktet - eller....?

Jeg går på sykehusets poliklinikk og der er det et venteværelse for flere kontorer - dvs. vi er flere ventende der samtidig. Kan ikke si at praten går livlig, men vi vet vel alle at vi er på et psykiatrisk sykehus, av en eller annen grunn.

Det er såpass lang pause mellom hver behandlingstime at pasientene "unngår" hverandre på venteværelset. Ett kvarter, som regel.

Syns foressten det er veldig greit, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Da jeg gikk i poliklinikken ventet flere pasienter på behandling (hos ulike terapeuter naturligvis) uten at det var en big deal.

Da jeg gikk privat trengte terapeuten 15 min. til "forberedelsestid", lese igjennom hva vi snakket om sist osv. Og med mindre jeg var fryktelig ivrig til å komme til timen (noe jeg aldri var!), så jeg aldri noen av de andre pasientene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Topasita

Det med 15 min pause mellom pasientene hadde løst problemet. Føler ofte at det må være vanskelig for han å omstille fra den ene til andre pasienten bare ved å knipse i fingrene.

kanskje er han grådig? Flere 15 min i løpet av dagen blir noen kroner - med den timeprisen!

Noen psyker,er har en vei inn og en vei ut har jeg hørt. Men hos min kommer oig går vi i samme døra. Virker som han venter å sende ut den pasienten som er inne til den neste sitter på venteværelset. På slutten av hver time må han nemlig ut for å låse inn neste pasient. SÅ avslutter han med meg og så blir jeg låst ut. Tungvinte greier, er så lei av det.

Gikk på kommunal poliklinikk, der var det felles venteværelse. Trivdes bedre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...