AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Har vært hos fastlegen i dag og tatt EKG. Noe jeg har gjort hvert år pga diabetes. Nå fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig har hatt et lite hjerteinfarkt for en god tid siden. Han så litt forandringer på EKG (han snakket om et stille infarkt) Diabetesen er under kontroll, ligger på 50 i langtidsblodsukker. Er overvektig og nærmer meg 60. Har en del diagnoser i tillegg. Har nå mange tanker. Hvor farlig er dette og kan det være derfor jeg blir ganske uvel på slutten av turer som egentlig går i litt for raskt tempo for meg? Synes jeg tåler lite for jeg blir fort sliten. Har bare sett på det som dårlig kondisjon. Skulle så gjerne ha visst litt mer om dette. Anonymkode: 602fe...791 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463682-isw-stille-hjerteinfarkt-skj%C3%B8nner-lite/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Hei! Først av alt, det er litt vanskelig å kommentere et EKG jeg ikke har sett. Det finnes EKG-forandringer (såkalte Q-bølger eller såkalt dårlig R-progresjon) som kan tyde på at man har hatt et gammelt infarkt. Men slike forandringer kan også ha mange andre årsaker, eksempelvis feilplassering av elektroder, hjertets plassering i brystkassen, osv. osv. EKG kan ikke gi fasit på om du faktisk har hatt et infarkt eller ikke. Da må du ta ultralyd av hjertet. I lys av din leges mistanke om at du har hatt et infarkt, synes jeg det er rart at han ikke har henvist deg til ultralyd. Som et alternativ kan du gjøre det privat mange steder for 1.500-4.000 kr (prisene varierer en del). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463682-isw-stille-hjerteinfarkt-skj%C3%B8nner-lite/#findComment-4065167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 ISW skrev (10 minutter siden): Hei! Først av alt, det er litt vanskelig å kommentere et EKG jeg ikke har sett. Det finnes EKG-forandringer (såkalte Q-bølger eller såkalt dårlig R-progresjon) som kan tyde på at man har hatt et gammelt infarkt. Men slike forandringer kan også ha mange andre årsaker, eksempelvis feilplassering av elektroder, hjertets plassering i brystkassen, osv. osv. EKG kan ikke gi fasit på om du faktisk har hatt et infarkt eller ikke. Da må du ta ultralyd av hjertet. I lys av din leges mistanke om at du har hatt et infarkt, synes jeg det er rart at han ikke har henvist deg til ultralyd. Som et alternativ kan du gjøre det privat mange steder for 1.500-4.000 kr (prisene varierer en del). Tusen takk for svar. Skal ta dette videre med legen. Eventuelt ta det privat Anonymkode: 602fe...791 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/463682-isw-stille-hjerteinfarkt-skj%C3%B8nner-lite/#findComment-4065173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.