Gjest Krista Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg bestemte meg for å slutte 1. januar i år. Hadde røykt mer eller mindre fast i ca 6 år, minus ett og et halvt år da jeg sluttet i forbindelse med graviditet og amming. Jeg innser jo hvor utrolig dumt det var av meg å begynne igjen etter ett og et halvt år, men sannheten er egentlig at det som motiverte meg til å la vær å røyke i sv.skapet og under ammingen (i tillegg til hensynet til babyen selvsagt) var tanken på å kunne ta meg en røyk igjen når jeg var ferdig med ammingen. Til bake til mitt røyke-slutt forsøk. Jeg var SÅ motivert (trodde jeg). Jeg holdt meg helt røykfri i 16 dager. Og det gikk faktisk lettere enn forventet. Men så var jeg ute med noen venninner en dag (alle røyker) og da ble jeg så svak... tok en, fikk kjempedårlig samvittighet etterpå.. Men bestemte meg for å fortsette å slutte! Men så røk jeg igjen.. og igjen, og samvittigheten ble mindre hver gang. Slik holdt det på i mange uker. Jeg holdt meg gjerne i 1-2 uker, og så unnet jeg meg et par røyk i sosiale sammenhenger. Var fornøyd med det og ble enig med meg selv at jeg skulle bli fest-røyker. At jeg ikke trengte å slutte helt når jeg klarte meg så bra og røykte så sjelden. Vel, saken er at nå har det sklidd enda mer ut, røker i helgene og innimellom hvis jeg går på kafe, kino el.l. og jeg er redd for å bli fast røyker igjen. Jeg så helt tilfeldig at det var kommet et eget røykeslutt forum her, og tenkte at kanskje med litt oppmuntring, støtte og gode tips fra likesinnede så kan jeg klare å slutte helt ( selv om tanken på ALDRI mer å ta seg en røyk er fryktinngytende) Herved joiner jeg dere, tøffe jenter og gutter! Håper det kan bli fruktbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfi Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei Det er synd og si det men det er ikke mye støtte og få i dette forumet her. Ser ikke ut til at noen gidder og svare på noe her inne og det er synd. Jeg er røykfri på 8 dagen og håper at jeg ¨skal klare og slutte denne gangen. Men jeg sier som deg..........tanken på aldri mer og skulle røyke er fæl. Jeg tror jeg er mest avhengig av det og ha røyken i fingrene og det og innhalere. Jeg synes nemlig det både smaker og lukter vondt. Har røyka i 25 år. Kan du tenke deg noe mer idiotisk ? Liker ikke hverken lukt eller hoste eller noe annet av det som følger med men røyke gjør............. ehhh.......gjorde jeg. Lykke til med røykestoppen du også da.... TVI TVI !! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-180192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfi Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei Det er synd og si det men det er ikke mye støtte og få i dette forumet her. Ser ikke ut til at noen gidder og svare på noe her inne og det er synd. Jeg er røykfri på 8 dagen og håper at jeg ¨skal klare og slutte denne gangen. Men jeg sier som deg..........tanken på aldri mer og skulle røyke er fæl. Jeg tror jeg er mest avhengig av det og ha røyken i fingrene og det og innhalere. Jeg synes nemlig det både smaker og lukter vondt. Har røyka i 25 år. Kan du tenke deg noe mer idiotisk ? Liker ikke hverken lukt eller hoste eller noe annet av det som følger med men røyke gjør............. ehhh.......gjorde jeg. Lykke til med røykestoppen du også da.... TVI TVI !! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-180193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 For det første: Festrøyking for eks-røykere er bare tull. Det er kun ikke-røykere som kan gjennomføre littegranne festrøyking. For det andre: Det sier seg selv at hvis temaet 'røyking' fyller hodet ditt 16 timer i døgnet har du ikke en sjanse i hele det store havet. Hemmeligheten med å slutte å røyke er at man innser at det å røyke er en liten filleting som det overhodet ikke er interessant å tenke på. Kort sagt: Du må endre tankemønsteret ditt. Slipp tankene fri, ikke la det beste du har, nemlig fornuft og bevissthet, rote rundt i den gjørma der. Og DA er du klar for å ta den definitive bestemmelsen om at du ikke vil tilhøre de illeluktende, gultenna, gustne typene med skremmende statistikker og bebreidende barn som hoster omkapp med øvrig familie og venner. Hilsen eks-røyker, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-180207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krista Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hei Det er synd og si det men det er ikke mye støtte og få i dette forumet her. Ser ikke ut til at noen gidder og svare på noe her inne og det er synd. Jeg er røykfri på 8 dagen og håper at jeg ¨skal klare og slutte denne gangen. Men jeg sier som deg..........tanken på aldri mer og skulle røyke er fæl. Jeg tror jeg er mest avhengig av det og ha røyken i fingrene og det og innhalere. Jeg synes nemlig det både smaker og lukter vondt. Har røyka i 25 år. Kan du tenke deg noe mer idiotisk ? Liker ikke hverken lukt eller hoste eller noe annet av det som følger med men røyke gjør............. ehhh.......gjorde jeg. Lykke til med røykestoppen du også da.... TVI TVI !! Klem fra Takk for svar. Jeg har bestemt meg for å slutte igjen! Skal bare motivere meg litt mer opp (dvs. røke bare en liten stund til.. ) så skal jeg sette en dato, og slutte for godt! Men det hadde vært deilig da å greie å bare fest-røyke... kanskje en gang i mnd eller noe sånt. Men jeg vet jo at det funker bare ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-180819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Takk for svar. Jeg har bestemt meg for å slutte igjen! Skal bare motivere meg litt mer opp (dvs. røke bare en liten stund til.. ) så skal jeg sette en dato, og slutte for godt! Men det hadde vært deilig da å greie å bare fest-røyke... kanskje en gang i mnd eller noe sånt. Men jeg vet jo at det funker bare ikke. Det er nok lite realistisk desverre, men jeg skulle så gjerne ha ønsket at det var mulig. Å holde seg unna festrøyking blir nok den største utfordringen i månedene fremover. Det er ikke lysten som er verst, men at man tror så godt om seg selv - at man skal kunne fikse festrøyking 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-180824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nep Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hi hi, detter er som å høre meg selv for halvannet år siden. Jeg kjenner meg veldig igjen i ønskedrømmen om å kunne ta seg en cig i ny og ne. Og den fryktinngytende tanken på ALDRI mer å skulle ta seg en røyk, aldri mer åpne en ny tyvepakning, sette seg ned med et rent askebeger og kose meg med en sigrarett. Aldri. Denne aldri mer-tanken var faktisk så lammende at det tok meg åtte år med kontinuerlige og mer eller mindre vellykkede serie-røykeslutter å forstå at det er en utopi. Det går rett og slett ikke an for røykere å festrøyke. Enten røyker man eller så røyker man ikke. Trist med sant. Omsider begynte dette å demre for meg, og med veldig god hjelp av Zybane har det faktsik lyktes for meg å stumpe røyken for godt. Og det beste og utroligste av alt? Jeg savner den faktisk aldri mer, jeg vet at det blir uaktuelt å ta et eneste trekk mer noen sinne. Og det føles bra, ikke noe trist. Alle fordelene som ikkerøyker som jeg som røyker før leste om, har vist seg å stemme. Du kjenner dem sikkert alle sammen. Helse. Kondisjon. Utseende. Lukt. Økonomi. Prøv å henge mest mulig sammen med ikke-røykere, i alle fall de første månedene, la være å gå ut de føste månedene, tren eller ta deg en spasertur om kvelden... DET ER SÅ DEILIG Å ENDELIG VÆRE RØYKFRI! Et bra sjekketriks er det også... Motivasjon er alfa og omega. Zybane var hjelpemiddlelet jeg trengte i kombinasjon med denne. Festrøyking er uaktuelt, ikke en gang en røyk på stranden en solfylt sommerdag virker forlokkende lenger. Og jeg er en svak sjel som stort sett følger mine innfall og tilbøyeligheter, så hvis jeg kan, så kan du! Stå på, før eller siden klarer du det, det er jeg sikker på!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46373-bare-fest-r%C3%B8yker/#findComment-189782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.