Gå til innhold

Har du kuttet ut bekjente/venner som har nektet å vaksinere seg?


nick

Anbefalte innlegg

morsan skrev (5 minutter siden):

Det har vært et helt vanlig tema blant mine venner og familiemedlemmer og kolleger, typisk at man har snakket om hvordan det lå an mht vaksineframgang i egen  kommune/bydel og om man selv hadde fått vaksine. Det har også vært mye prat rundt hva slags type vaksine man har fått og om man har hatt bivirkninger. 

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (13 minutter siden):

Det har vært et helt vanlig tema blant mine venner og familiemedlemmer og kolleger, typisk at man har snakket om hvordan det lå an mht vaksineframgang i egen  kommune/bydel og om man selv hadde fått vaksine. Det har også vært mye prat rundt hva slags type vaksine man har fått og om man har hatt bivirkninger. 

Sånt mener jeg er privat. Snakker ikke om slikt med andre.

Anonymkode: 82997...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Uff, jeg har en bekjent på FB som stadig er på barrikadene mot vaksine. Og kommentarene fra hennes omgangskrets er i beste fall fornøyelige,  i verste fall skremmende. Her i dag var det ei av hennes venner som skrev at slik de nå gjør i Nederland likner på slik Hitler behandlet jødene 😳

Jeg har ei "sånn" ei på fb jeg også. Hun trekker det også veldig langt, men mer i retning av "de siste tider", "dyrets merke" og "Jesu gjenkomst". En perifer venn fra en tidligere epoke i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (41 minutter siden):

Jeg har ei "sånn" ei på fb jeg også. Hun trekker det også veldig langt, men mer i retning av "de siste tider", "dyrets merke" og "Jesu gjenkomst". En perifer venn fra en tidligere epoke i livet..

Oi... jeg har ingen sånne "venner" 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Oi... jeg har ingen sånne "venner" 😮

Da er du heldig... hehe neida 😉 Det er gjerne i de såkalte karismatiske kristne miljøene det er en sånn forkynnelse. De er veldig like de amerikanske "Evangelicals" og har mest sannsynlig sin lære og tankegods derfra. Jeg er glad jeg kom meg ut av det. Var med en liten stund da jeg var syk bare. Jeg tror på Gud, men statskirken er mer enn nok for meg nå -selv om jeg så og si aldri er der heller.. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (36 minutter siden):

Da er du heldig... hehe neida 😉 Det er gjerne i de såkalte karismatiske kristne miljøene det er en sånn forkynnelse. De er veldig like de amerikanske "Evangelicals" og har mest sannsynlig sin lære og tankegods derfra. Jeg er glad jeg kom meg ut av det. Var med en liten stund da jeg var syk bare. Jeg tror på Gud, men statskirken er mer enn nok for meg nå -selv om jeg så og si aldri er der heller.. 😛

Jeg er en aktiv kirkegjenger i Den norske kirke,  leser Vårt Land og synger i kirkekor 😊 Kjenner mange i kirkelig sammenheng,  men få eller muligens ingen i karismatiske miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner jeg vel ingen som ikke har vaksinert seg, men ville ikke kuttet de ut for det. Vi smitter like mye som de uvaksinerte, og jeg ville nok tenkt at kjipt for deg om du blir syk da, men ikke noe mer enn det.

Anonymkode: e12a9...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå kjenner jeg vel ingen som ikke har vaksinert seg, men ville ikke kuttet de ut for det. Vi smitter like mye som de uvaksinerte, og jeg ville nok tenkt at kjipt for deg om du blir syk da, men ikke noe mer enn det.

Anonymkode: e12a9...7dd

Dette er direkte feil. Vaksinerte smitter IKKE like mye eller lett som uvaksinerte.

Anonymkode: 7498b...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sånt mener jeg er privat. Snakker ikke om slikt med andre.

Anonymkode: 82997...57c

Det er selvsagt greit, men faktum er at mange andre ikke synes det er privat. Helt uoppfordret har folk rundt meg delt slik info eller deltatt i samtaler om det som om det var bussavganger, været eller hvor de skal i ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som ikke er vaksinert uten svært god (helsemessig) årsak. Hadde noen av de venner eller bekjente jeg har valgt å ikke vaksinere seg «bare fordi» hadde jeg nok gradvis kuttet kontakten ja. Jeg hadde hvertfall ikke møtt de fysisk så eventuelt vennskap måtte ha fortsatt digitalt. 
 

Dersom vi som er vaksinert må respektere de som ikke ønsker vaksinen så må det være likt andre veien også, med de konsekvenser det evt medfølger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...