Gå til innhold

På hvilket år regnes desemberlønn?


emilie321

Anbefalte innlegg

Har to verv som jeg får litt betalt for, men har sagt ifra meg disse fra mars neste år.  Skriver da timeliste hver måned og får lønn den 12. måneden etter. Så når jeg skriver timeliste i desember så kommer lønna i januar. Vil desemberlønna da regnes som inntekt i desember eller januar?

Er litt stressa pga det nye systemet hvor en skal bli trukket fra første krone av trygden.  Hadde jeg skulle fortsette vervene, så hadde det jo ikke vært noe problem.  Men synes det blir dumt hvis jeg skal bli trukket for noe jeg ikke kommer til å fortsette med. Vurderer og ikke skrive timelister fram til mars.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (9 minutter siden):

Har to verv som jeg får litt betalt for, men har sagt ifra meg disse fra mars neste år.  Skriver da timeliste hver måned og får lønn den 12. måneden etter. Så når jeg skriver timeliste i desember så kommer lønna i januar. Vil desemberlønna da regnes som inntekt i desember eller januar?

Er litt stressa pga det nye systemet hvor en skal bli trukket fra første krone av trygden.  Hadde jeg skulle fortsette vervene, så hadde det jo ikke vært noe problem.  Men synes det blir dumt hvis jeg skal bli trukket for noe jeg ikke kommer til å fortsette med. Vurderer og ikke skrive timelister fram til mars.

 

Det eneste jeg kan si (for jeg har opplevd begge deler) er at det vanligste er at lønn for desember som utbetales i januar, innberettes på fjoråret.

Men her må du nesten (dessverre) høre med arbeidsgiver. Jeg tør ikke svare absolutt på spørsmålet ditt, selv om jeg antar at den regnes med på dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (14 minutter siden):

Det eneste jeg kan si (for jeg har opplevd begge deler) er at det vanligste er at lønn for desember som utbetales i januar, innberettes på fjoråret.

Men her må du nesten (dessverre) høre med arbeidsgiver. Jeg tør ikke svare absolutt på spørsmålet ditt, selv om jeg antar at den regnes med på dette året.

Tusen takk for svar.

Da tror jeg at jeg rett og slett lar være å skrive timeliste for desember. Kommer uansett ikke til å skrive fra januar til mars. Har opplevd at arbeidsgiver (kommunen) gir ulike svar i andre settinger og jeg orker ikke tanken på at det skal bli noe tull med trygden 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...