Gjest M-23 Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei Er nå 3 måneder siden jeg avsluttet Roaccutan-kuren. Hadde før kuren, store problemer med kviser på rygg/skuldre og på brystet. Hadde alle bivirkningene (sår øyner, tørr hud/lepper osv., neseblod og ømfintlig hud) under selve behandlingen. Behandlingen har vært en suksess, er nå endelig kvisefri! Likvel, sliter fremdeles med veldig rød, ømfintelig hud. Dette viser seg spesielt når jeg svetter/trener og hvis jeg oppholder meg litt i solen. I tillegg rødmer jeg lettere nå enn tidligere. "Rødheten" kommer i ansiktet og på brystet, hvor jeg tidligere hadde kviser. Regner med at dette fremedeles skyldes Roaccutanens ettervirkning i kroppen. Hvor lenge lenge kan disse bivirkningen vare (leste at det som regel tok 2-4 uker, etter behandl., før de var vekke), og er det mulig at dette med veldig rød/ømfintlig hud kan være bli PERMANENT (grunnet kuren)?? Håper noen der ute kan gi meg svar på dette...!? (Ser med gru fram til et liv i skyggen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46385-roaccutan-ettervirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brutta Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei! Sokte nettopp opp innlegg forbundet med Roaccutane. Har akkurat bestemt meg for a slutte med R etter 1 mnd behandlingstid, fordi jeg synes bivirkningene ble for slitsomme i lengden - torr hud og har - makeup krem som ikke ser ut pa en sa beflammet hud osv. Synes egentlig jeg bare ble verre av R. Legen sa at kanskje det rett og slett ikke var kuren for "meg". Men uansett; han sa at R er ute av kroppen etter 9 timer, men at det kan ta opp til 1 mnd tid for overhuden bygger seg opp igjen. Haper at jeg far min hud tilbake i alle fall. Kan du si meg nar den torre hudkonsistensen gikk over i ditt tilfelle? Hvor mange uker - eventuelt mnd etter kuren? Og hvor lang kur hadde du? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46385-roaccutan-ettervirkninger/#findComment-182181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-23 Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Hei! Sokte nettopp opp innlegg forbundet med Roaccutane. Har akkurat bestemt meg for a slutte med R etter 1 mnd behandlingstid, fordi jeg synes bivirkningene ble for slitsomme i lengden - torr hud og har - makeup krem som ikke ser ut pa en sa beflammet hud osv. Synes egentlig jeg bare ble verre av R. Legen sa at kanskje det rett og slett ikke var kuren for "meg". Men uansett; han sa at R er ute av kroppen etter 9 timer, men at det kan ta opp til 1 mnd tid for overhuden bygger seg opp igjen. Haper at jeg far min hud tilbake i alle fall. Kan du si meg nar den torre hudkonsistensen gikk over i ditt tilfelle? Hvor mange uker - eventuelt mnd etter kuren? Og hvor lang kur hadde du? Hilsen Kuren min var på 4 måneder. UNder behandlingen slet jeg mye med tørr hud. Speseielt den 1 mnd. Flasset også veldig mye på samme tiden (var kanskje ikke god nok med fuktighetskremen). I 3 mnd begynte huden å stabiliseres igjen. Og fuktigheten var veldig tilbake til det gamle igjen ganske kjapt etter jeg var fedig med den...kanskje 1 uke eller 2. Rød hud/ømfintelig hud sliter jeg ennå litt med, da spes. i ansiktet (på kinna). Det er nå 4mnd siden jeg sluttet kuren. Håper virkelig at det "røde" er vekke til sommeren. Har vel merka en liten forbedring siste mnd. Har snakka med doktoren. Ingenting annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet....det samme kan jeg vel si til deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46385-roaccutan-ettervirkninger/#findComment-192061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.