Gå til innhold

Lavere vaksineoppslutning hos psykisk syke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tror jeg nok. Mange av de som er skeptiske til vaksinen har jo gjerne et horn i siden til myndighetene allerede. 

Anonymkode: 99a8f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet? Må vel helst gjelde de paranoide av oss. 

Anonymkode: 83488...5d2

Ja eller de som er suicidale og tenker de ønsker skal ta selvmord snart.. 

Anonymkode: 18877...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med endel paranoia, men det er ikke så mye ovenfor myndighetenes generelle anbefalinger så jeg har tatt begge dosene og influensavaksinen. Jeg er i tillegg astmatiker så er i risikogruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen forskjell (og det aner jeg ikke om det er), vil jeg anta det mer handler om tiltaksløshet, manglende tillit til myndighetene eller en generell gi-faen-holdning. Jeg tror veldig få tenker at de lar være å ta vaksinen fordi det er en fordel å dø.

Jeg kan se for meg veldig mange andre måter jeg heller ville dø på enn å dø av Covid-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alt av vaksiner. Da jeg fikk dose 1 trodde jeg de lurte meg og ikke satt den for jeg kjente ikke noe stikk. Da ble jeg såret og skuffet. Tror nå i retrospekt jeg kanskje fikk første dosen alikevel. Fordi jeg fikk kraftige bivirkninger av den dosen. Først trodde jeg noen misforstod å ga meg bivirkninger for å trøste meg til å tro jeg fikk vaksinen. Slitsomt å være så mistenksom. Så selv om jeg fikk den, tok det meg flere måneder å akseptere att jeg fikk den satt. Nå ser jeg alltid på sprøyta når de setter den i tilfelle jeg ikke skal kjenne noe.

Så for meg virker paranoia på en annen måte enn hos konspirasjonsfolka. Jeg tror jo det smies renker jeg også, men ikke på den måten.

Anonymkode: 9bf30...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når myndighetene trenger 60 års hemmelighold (ville ha 100 år) rundt behandlinga av covid, trenger man ikke være verken psyk eller paranoid for å være skeptisk. Og plutselig var ikke vaksinene så effektive allikevel. De vet jo ikke hva de driver med, og ingen kan holdes ansvarlige når folk begynner å forstå det. Både myndigheter og vaksineprodusentene har ryggen klar. Ingen vet langtids effekt av vaksinene. At kritiske eksperter blir sensurert på internet, betyr ikke at de ikke er der ute. Jeg har ikke tatt den, og kommer til å bli syk før eller senere. Kjipt. Men det gjør jo alle. Med mindre de tar «oppfrisknings-dose» (nytt ord?) hvert halvår.

Anonymkode: 01d86...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 13.53):

Når myndighetene trenger 60 års hemmelighold (ville ha 100 år) rundt behandlinga av covid, trenger man ikke være verken psyk eller paranoid for å være skeptisk. Og plutselig var ikke vaksinene så effektive allikevel. De vet jo ikke hva de driver med, og ingen kan holdes ansvarlige når folk begynner å forstå det. Både myndigheter og vaksineprodusentene har ryggen klar. Ingen vet langtids effekt av vaksinene. At kritiske eksperter blir sensurert på internet, betyr ikke at de ikke er der ute. Jeg har ikke tatt den, og kommer til å bli syk før eller senere. Kjipt. Men det gjør jo alle. Med mindre de tar «oppfrisknings-dose» (nytt ord?) hvert halvår.

Anonymkode: 01d86...622

Det er en ting jeg stadig lurer på som vaksinemotstandere gnager om hele tiden.

Langtidseffektene.

Hvordan et stoff som er ute av kroppen i løpet av tre dager har langtidseffekter må dere nesten svare meg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Det er en ting jeg stadig lurer på som vaksinemotstandere gnager om hele tiden.

Langtidseffektene.

Hvordan et stoff som er ute av kroppen i løpet av tre dager har langtidseffekter må dere nesten svare meg på. 

Hvorfor er mange skeptiske? Det kan man lure på.

https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderte-ikke-bivirkninger/73053023

Anonymkode: 263e4...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (14 timer siden):

Det er en ting jeg stadig lurer på som vaksinemotstandere gnager om hele tiden.

Langtidseffektene.

Hvordan et stoff som er ute av kroppen i løpet av tre dager har langtidseffekter må dere nesten svare meg på. 

MRNA vaksiner er veldig nytt. En vaksine tar normal rundt 10 år å utvikle. Når noe så grunnleggende som effektiviteten av vaksinen er uviss før man begynner å vaksinere milliarder av mennesker er det jo noe som skurrer. Før det stoffet forsvinner fra kroppen, får det kroppen til å produsere antistoffer. Det er usikkerhet rundt disse antistoffenes egenskaper og hvordan de påvirker kroppen og immunforsvaret. At noen får blodpropp eller hjerte problemer var det jo ingen som forutså. Eller at de bare var delvis effektive i rundt et halvt år. Det er derfor det er viktig å teste vaksiner over tid. Og nå kan vi vel bare vente i spenning på nye vaksiner som er mer effektive mot nye varianter, og mulige bivirkninger av disse.

Anonymkode: 01d86...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...