Gå til innhold

Medisiner og alkohol


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt meg flere glass vin i kveld (en liten flaske) Det er jeg i grunnen veldig fornøyd med. Jeg drikker veldig sjeldent fordi eksmannen min er alkoholiker, så jeg har tilbragt hele voksenlivet med å passe på han. Nå vil jeg ta tilbake kosen rundt alkohol. Så jeg er fornøyd med meg selv nå 

Men det var en digresjon.

Det jeg lurer på er om jeg burde ha droppet medisiner i kveld når jeg visste jeg skulle drikke vin. Jeg tar Lamictal og Truxal på kvelden. Spesielt tenker jeg på Truxal. 

(Å ja, jeg vet at når en er så ustabil som jeg er burde en ikke drikke, men for å si det sånn. Dette var den halvflasken jeg kjøpte til påske 🙂 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (27 minutter siden):

Jeg har tatt meg flere glass vin i kveld (en liten flaske) Det er jeg i grunnen veldig fornøyd med. Jeg drikker veldig sjeldent fordi eksmannen min er alkoholiker, så jeg har tilbragt hele voksenlivet med å passe på han. Nå vil jeg ta tilbake kosen rundt alkohol. Så jeg er fornøyd med meg selv nå 

Men det var en digresjon.

Det jeg lurer på er om jeg burde ha droppet medisiner i kveld når jeg visste jeg skulle drikke vin. Jeg tar Lamictal og Truxal på kvelden. Spesielt tenker jeg på Truxal. 

(Å ja, jeg vet at når en er så ustabil som jeg er burde en ikke drikke, men for å si det sånn. Dette var den halvflasken jeg kjøpte til påske 🙂 )

Jeg aner ikke, men de få gangene jeg drikker, så tar jeg medisiner som vanlig. Nå bruker ikke jeg de du bruker, men bruker Abilify, cipralex og quetiapin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare håper ikke du drikker mens barna dine er tilstede.. 

Anonymkode: 1444f...07d

Du får det til å høres ut som om jeg drikker mye og ofte.....

Jeg tviler på at sønnen min hadde tatt skade av at jeg drikker noen glass vin.

Men jeg har tilbrakt nesten hele livet til sønnen min på å beskytte han mot farens alkoholforbruk så sjansen for at jeg drikker meg full når han er her er vel ganske liten.

 

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 timer siden):

Jeg aner ikke, men de få gangene jeg drikker, så tar jeg medisiner som vanlig. Nå bruker ikke jeg de du bruker, men bruker Abilify, cipralex og quetiapin. 

Quetiapin er vel ganske likt truxal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Du får det til å høres ut som om jeg drikker mye og ofte.....

Jeg tviler på at sønnen min hadde tatt skade av at jeg drikker noen glass vin.

Men jeg har tilbrakt nesten hele livet til sønnen min på å beskytte han mot farens alkoholforbruk så sjansen for at jeg drikker meg full når han er her er vel ganske liten.

 

Bare husk at for unger vokst opp under alkoholikere så kan det være skummelt selv med et glass eller to så mor blir i mer  " godhumør". Barn merker at vi endrer oss før vi selv gjør det, og selv positiv endring som å bli mer fnisete eller kosete kan være skummelt. 

Forøvrig over til spørsmålet ditt: Jeg har drukket når jeg har gått på medisiner ( lamictal og cipralex )og det har gått helt fint. Har aldri droppet å ta medisinene mine selv om jeg har drukket en halv flaske vin. Er du veldig usikker så ville jeg forhørt meg med lege først.

Kudos til deg for å ta tilbake " makta" også vil jeg si. Har lest endel av historien din rundt eksmannen og alt det det har medført :) og synes det er litt godt å lese at du prøver å gjøre det om til noe hyggelig igjen

Anonymkode: e05aa...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å ta medisin som vanlig. Som da er Lamictal og Truxal. Går helt fint. De gangene jeg ikke har gjort det, så har jeg vært skikkelig full, og da bare fordi jeg har glemt det, ikke for å egentlig være fornuftig. 

For øvrig så spurte hun ikke om synspunkter i forhold til det med barnet. Er jo ikke sikkert han er hos henne nå. Jeg drikker aldri når ungene er i hus, så at jeg periodevis drikker for mye aner ikke de noe om. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (9 timer siden):

Quetiapin er vel ganske likt truxal?

Vil tro det.

Før jeg skulle på ferie en gang, så spurte jeg en lege om dette rundt alkohol og mine medisiner. Fikk da til svar at det var greit med litt en sjelden gang, men at jeg ikke måtte drikke alle enhetene på en gang. Det burde gå litt tid mellom hver enhet (og at jeg ikke drakk så mange enheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare husk at for unger vokst opp under alkoholikere så kan det være skummelt selv med et glass eller to så mor blir i mer  " godhumør". Barn merker at vi endrer oss før vi selv gjør det, og selv positiv endring som å bli mer fnisete eller kosete kan være skummelt. 

Forøvrig over til spørsmålet ditt: Jeg har drukket når jeg har gått på medisiner ( lamictal og cipralex )og det har gått helt fint. Har aldri droppet å ta medisinene mine selv om jeg har drukket en halv flaske vin. Er du veldig usikker så ville jeg forhørt meg med lege først.

Kudos til deg for å ta tilbake " makta" også vil jeg si. Har lest endel av historien din rundt eksmannen og alt det det har medført :) og synes det er litt godt å lese at du prøver å gjøre det om til noe hyggelig igjen

Anonymkode: e05aa...77b

Det er noe å tenke på at det er annerledes med barn av alkoholikere. Sønnen min har sagt i terapi at han ikke har merket noe til det, heldigvis. Så er de litt usikre på om det er fordi han har glemt/fortrengt det eller fordi han faktisk ikke fikk det med seg.

Uansett. Sønnen min var ikke hjemme i går. 

Ja, jeg er veldig stolt over at jeg klarte å nyte vinen i går 😊

Glitter skrev (4 timer siden):

Jeg pleier å ta medisin som vanlig. Som da er Lamictal og Truxal. Går helt fint. De gangene jeg ikke har gjort det, så har jeg vært skikkelig full, og da bare fordi jeg har glemt det, ikke for å egentlig være fornuftig. 

For øvrig så spurte hun ikke om synspunkter i forhold til det med barnet. Er jo ikke sikkert han er hos henne nå. Jeg drikker aldri når ungene er i hus, så at jeg periodevis drikker for mye aner ikke de noe om. 

Det er jo de samme medisinene som meg. Håper det går bra da.

emilie321 skrev (2 timer siden):

Vil tro det.

Før jeg skulle på ferie en gang, så spurte jeg en lege om dette rundt alkohol og mine medisiner. Fikk da til svar at det var greit med litt en sjelden gang, men at jeg ikke måtte drikke alle enhetene på en gang. Det burde gå litt tid mellom hver enhet (og at jeg ikke drakk så mange enheter)

Da høres det ut som om det er greit. Jeg drikker absolutt sjeldent alkohol og jeg drakk sakte igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på dette forumet må skjerpe seg.

Begynner jo å minne om Kvinneguiden i snusfornuftighet og fordømmelser av å ta seg et par glass vin. Barn tar selvfølgelig ikke skade av at foreldrene har en normal drikkekultur. Dette er ikke hardfylla, og trådstarter drakk jo veldig lite.

Det er lov å kose seg med et glass vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...