Gå til innhold

Spillelister på youtube - deaktivert handling!?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Bruker youtube i bilen og holder på å lage en spilleliste med julesanger, men på flere av dem får jeg opp at "Denne handlingen er deaktivert for innhold som er laget for barn"!!! Herremin - det er snakk om helt vanlige, norske julesanger for pokker!? Noen som vet om det går an å "gå rundt" dette og koble det ut på en eller annen måte? Dette blir bare for dumt... 

Det er begrunnet i en eller annen amerikansk lov-greie såvidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Bruker youtube i bilen og holder på å lage en spilleliste med julesanger, men på flere av dem får jeg opp at "Denne handlingen er deaktivert for innhold som er laget for barn"!!! Herremin - det er snakk om helt vanlige, norske julesanger for pokker!? Noen som vet om det går an å "gå rundt" dette og koble det ut på en eller annen måte? Dette blir bare for dumt... 

Det er begrunnet i en eller annen amerikansk lov-greie såvidt jeg skjønner.

ja søk etter sangen, og legg til derifra fra søkeresultatene, uten å gå inn på selve videon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall skrev (11 minutter siden):

ja søk etter sangen, og legg til derifra fra søkeresultatene, uten å gå inn på selve videon

Det er det jeg gjør jo... Noen album og noen sanger er rett og slett blokkert fra å legges i spilleliste. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (34 minutter siden):

Det er det jeg gjør jo... Noen album og noen sanger er rett og slett blokkert fra å legges i spilleliste. 🙄

har du et eksempel på sang?

går det ikke kan en alltids kjøpe rettighetene til sangen, for deretter å laste den ned fra youtube eller andre steder, og ha spillelisten utenfor youtube, men pga åndsverksloven må du passe på å gjøre alt etter boken selvsagt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall skrev (7 timer siden):

har du et eksempel på sang?

går det ikke kan en alltids kjøpe rettighetene til sangen, for deretter å laste den ned fra youtube eller andre steder, og ha spillelisten utenfor youtube, men pga åndsverksloven må du passe på å gjøre alt etter boken selvsagt :) 

Hematt te jul av Vazelina Bilopphøggers var en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hematt te jul av Vazelina Bilopphøggers var en. 

Funket for meg på alle jeg kunne finne, inkludert alle de øverste treffene på begge stavemåtene i søkeresultatene

GlKvWP8.png

Så enten gjør du noe galt, eller så er du flagget for å være en mistenksom person ;) 

Jeg har ikke bekreftet alderen min på youtube da, så de vet jo ikke om jeg er et barn eller ikke (de prøver å nekter meg å se 18+ innhold pga det og ber meg sende dem passet mitt...), så teoretisk sett mulig at det er årsaken dersom knappen virkelig ikke funker for deg og du ikke ser feil sted, men vet ikke om det er noen angreknapp for slikt

Prøv å lag ny konto uten alderbekreftning potensielt en løsning?

Anonymkode: 5cb37...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok leste feil er vel ikke innhold kun ment for barn å se, nei om knappen virkelig er borte for deg da aner jeg ikke :P 

Anonymkode: 5cb37...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Funket for meg på alle jeg kunne finne, inkludert alle de øverste treffene på begge stavemåtene i søkeresultatene

GlKvWP8.png

Så enten gjør du noe galt, eller så er du flagget for å være en mistenksom person ;) 

Jeg har ikke bekreftet alderen min på youtube da, så de vet jo ikke om jeg er et barn eller ikke (de prøver å nekter meg å se 18+ innhold pga det og ber meg sende dem passet mitt...), så teoretisk sett mulig at det er årsaken dersom knappen virkelig ikke funker for deg og du ikke ser feil sted, men vet ikke om det er noen angreknapp for slikt

Prøv å lag ny konto uten alderbekreftning potensielt en løsning?

Anonymkode: 5cb37...197

Å lage ny konto gidder jeg ikke, da må jeg jo betale for to? Å si opp den jeg har gir for mange ulemper i forhold til alt jeg allerede abonnerer på. Jeg finner også sangen og får forsåvidt lagt den til i biblioteket mitt, men ikke i en spilleliste. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ok leste feil er vel ikke innhold kun ment for barn å se, nei om knappen virkelig er borte for deg da aner jeg ikke :P 

Anonymkode: 5cb37...197

Prøvde fra mobilen nå og da gikk det! Merkelig. På mac'en fikk jeg ikke lov, men da ordnet det seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...