Gå til innhold

Engangsstønad osv IreneG


Maya

Anbefalte innlegg

Hei, Irene!

Jeg går på attføring og har gått på skole. Legen vil nå sykemelde meg siden jeg kommer til å bli innlagt på sykehus i løpet av svangerskapet. Har termin i november.

Det jeg lurer på da, er om jeg har rett på den engangsstønaden jeg ser de som går på rehab. får. Og er det andre stønader e.l. jeg kan søke om?

Syns hun på arb.kont. nevnte noe om det da jeg begynte på skole i fjor høst, men da var jeg jo ikke gravid og tenkte ikke noe særlig over det hun sa.

Takker også for svar vi fikk på et innlegg i fjor høst, ang. klage til trygdekontoret. Ditt svar gjorde at jeg fikk etterbetalt over 40 000,-!!!

Tusen takk :o)

Hilsen Maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

Hei! Kjempeartig å høre om et så godt resultat! :-)

Engangsstønaden får alle som ikke har rett på fødselspenger.

Dessuten er det jo barnetrygden, som gjelder fra mnd etter at barnet er født.

Har du løpende ytelser etter at barnet er født, får du dessuten barnetillegg. Det blir behovsprøvd i forhold til inntekten din (og evt din partners inntekt hvis du bor sammen med barnets far).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...