Gå til innhold

Nå må det bli slutt på soppinfeksjoner!


Gjest Nicodemus

Anbefalte innlegg

Gjest Nicodemus

Jeg har hatt kronisk soppinfeksjon i 13 år nå, og begynner å bli passe lei. Har prøvd det meste for å bli kvitt det; foskjellige Canesten kurer, yoghurt, andre typer stikkpiller, nå sist fikk jeg Difflucan av legen min, men ikke engang det hjalp. Er det ikke noe jeg kan få for å bli kvitt dette, samboeren min får kløe hver gang vi har hatt sex, så det tærer på sexlivet vårt også, det blir liksom til at vi kvir oss for å ha sex, for vi vet hva som kommer etterpå.

Så du hadde svart en annen lenger nede at hun kunne ta en pille hver 14. dag, hva heter den pillen? Hvis det er Difflucan blir det jo forferdelig dyrt, den koster jo kr 150,- pr stk, er det mulig å få den på blå resept?

Akkurat nå syns jeg situasjonen er helt håpløs. Jeg dusjer morgen og kveld og bruker ASAN sepe, kan det hende jeg vasker meg for mye? Burde jeg ikke bruke sepe i det hele tatt?

Jeg har alltid hvit utflod/belegg, men det er ikke alltid det klør, kan jeg smitte samboeren min hele tiden, eller bare når jeg selv har kløe. Er det noe han kan få, eller er Canesten krem det eneste alternativ for menn?

Dette ble mange spørsmål, men jeg håper du kan svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjenner meg i igjen og vet at det er forferdelig! jeg drikker til og med Biola nå, selv om jeg hater det for å kanskje få en forbedring. Jeg har hørt at det hjelper å blande vann og eddik i en tom (godt skyllet) shampoflaske f.eks og sprute inn i skjeden ca. en gang i uken mens man dusjer det skal hjelpe til å holde det surt der. (selv har jeg aldri prøvd det) Og så har jeg kjøpt Replens, det er egentlig en gele man skal bruke mot tørrhet i skjeden, men på pakken står det oxo at den hjelper til å holde den riktige surhetsbalansen i skjeden...

Vet ikke om det er hjelp jeg men.. Det er ganske håpløst! jeg har oxo alltid hvitt belegg selv om det ikke klør, men det har faktisk blitt bedre etter jeg begynte med replens! Har bare brukt det i 4 dager ( + at jeg drikker biola)

håper det ordner seg for deg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicodemus

Hei! Kjenner meg i igjen og vet at det er forferdelig! jeg drikker til og med Biola nå, selv om jeg hater det for å kanskje få en forbedring. Jeg har hørt at det hjelper å blande vann og eddik i en tom (godt skyllet) shampoflaske f.eks og sprute inn i skjeden ca. en gang i uken mens man dusjer det skal hjelpe til å holde det surt der. (selv har jeg aldri prøvd det) Og så har jeg kjøpt Replens, det er egentlig en gele man skal bruke mot tørrhet i skjeden, men på pakken står det oxo at den hjelper til å holde den riktige surhetsbalansen i skjeden...

Vet ikke om det er hjelp jeg men.. Det er ganske håpløst! jeg har oxo alltid hvitt belegg selv om det ikke klør, men det har faktisk blitt bedre etter jeg begynte med replens! Har bare brukt det i 4 dager ( + at jeg drikker biola)

håper det ordner seg for deg da...

Takk for svar Pricilla. Jeg har også begynt å drikke Biola, leste det lenger nede på siden, men det med eddik har jeg aldri prøvd, kanskje jeg skulle prøve det i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er meget vanskelig med slike tilbakevendende soppinfeksjoner. Din lege kan evt søke om tilskudd til Diflucan for bruk hver 14.dag i flere måneder. Jeg tror ikke det med vasking betyr så mye. Er du sjekket for sukkersyke? Det er sjelden at man smitter sin partner, sopp regnes ikke som seksuelt overført sykdom.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...