Gå til innhold

Bøker til eldre menn (75-80+)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips.

Ikke krim. Han liker gode/varme/nære historier/fortellinger.  

 

Noen som har lest "304" til simon stranger og vet om denne er god, eller er det bare traumer og tragedie?

 

 

Anonymkode: d5444...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romaner eller litt faktabasert? Her er noen bøker jeg har lest (dvs. de er ikke splitter nye, men fortsatt i salg) som kan kalles varme fortellinger, uten å bli for klissete:

Barna fra elven (Lisa Wingate)
Boktyven (Markus Zusak) 
Simon og eiketrærne (Marianne Fredriksson)
Italienske sko og (den frittstående fortsettelsen) Svenske gummistøvler (Henning Mankell) 

Jeg skal kjøpe / ønske meg "Brevet fra Minnesota" når den kommer i heftet utgave. Den er ny, så det er lett å finne omtale av den. Det er ingen roman, men forfatteren (journalisten Jon Magnus) skriver levende nok til at jeg ikke tror den er kjedelig. 

Jeg har ikke lest noe av Simon Stranger. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har tips.

Ikke krim. Han liker gode/varme/nære historier/fortellinger.  

 

Noen som har lest "304" til simon stranger og vet om denne er god, eller er det bare traumer og tragedie?

 

 

Anonymkode: d5444...da5

Gamle menn er vel omtrent like ulike som andre ;) - men har inntrykk av at serien En sjøens helt av Jon Michelet pleier å slå an.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Gamle menn er vel omtrent like ulike som andre ;) - men har inntrykk av at serien En sjøens helt av Jon Michelet pleier å slå an.

 

Det er de, derfor beskrev jeg også mer i detalj hva han likte 🙂 

Anonymkode: d5444...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Romaner eller litt faktabasert? Her er noen bøker jeg har lest (dvs. de er ikke splitter nye, men fortsatt i salg) som kan kalles varme fortellinger, uten å bli for klissete:

Barna fra elven (Lisa Wingate)
Boktyven (Markus Zusak) 
Simon og eiketrærne (Marianne Fredriksson)
Italienske sko og (den frittstående fortsettelsen) Svenske gummistøvler (Henning Mankell) 

Jeg skal kjøpe / ønske meg "Brevet fra Minnesota" når den kommer i heftet utgave. Den er ny, så det er lett å finne omtale av den. Det er ingen roman, men forfatteren (journalisten Jon Magnus) skriver levende nok til at jeg ikke tror den er kjedelig. 

Jeg har ikke lest noe av Simon Stranger. 

 

 

Kjempe flott, skal undersøke dette nærmere, tusen hjertelig takk for tips!

Anonymkode: d5444...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (På 1.12.2021 den 21.52):

takk :)

Anonymkode: d5444...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den nyeste til Simon Stranger, men «Leksikon om lys og mørke» er utrolig bra.

Ellers kan jeg anbefale «Søsterklokkene» og «Hekneveven» av Lars Mytting. 

Kanskje Trond Viggo Torgersens nye bok, «Kroppen for voksne», kunne vært noe?😉

Anonymkode: 6bf71...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...