Gå til innhold

Har du pyntet til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen pynter 1. desember, andre venter til like oppunder julaften. Noen pynter til og med i november en gang. 

Anonymkode: aa1fb...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Nei, pynter ikke til jul, men om 2 år, så bør jeg nok begynne med det

Hvorfor om 2 år?

Anonymkode: baeaa...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor om 2 år?

Anonymkode: baeaa...bd0

Da er det nok en liten en som vil pynte/ha det litt julepyntet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen pynter 1. desember, andre venter til like oppunder julaften. Noen pynter til og med i november en gang. 

Anonymkode: aa1fb...dd9

Har hengt opp julegardinene og tatt frem adventstaken og 2-3 nisser + Luciatogene mine. Resten venter jeg litt med, treet kommer opp 22 tenker jeg. 

Skjønner ikke de som pynter alt, inkl treet, i slutten av november, da hadde jeg vært drittlei lenge før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyntet til advent, med krans på dør og i vinduer, lys på utebusker og staker på bord. Det kommer nok noe mer nøytralt og småjulete de kommende ukene gjetter jeg, før jeg tilslutt pynter til jul. Det siste venter jeg med til det er jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter til jul fredag før første søndag i advent. Det har jeg gjort i alle år. Samme gamle juleplata på spilleren og vin i glasset.

Etter at vi fikk kunstig tre laget vi oss ny tradisjon hvor treet blir pyntet tredje søndag i advent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser alltid bort i julen.  Jeg har hengt opp adventsstjerne i vinduet og krans på ytterdøra.  Ellers har jeg tatt frem noen få ting som minner om jul.  Har gitt det meste julepyntet til barn og barnebarn, og de er veldig glade for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen pynter 1. desember, andre venter til like oppunder julaften. Noen pynter til og med i november en gang. 

Anonymkode: aa1fb...dd9

Pyntet og klar 1 desember. Jula ryker ut 2 januar hvert år og da er det nydelig å begynne den 01.desember.

Anonymkode: e1431...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er jeg for dårlig til å pynte, men bruker å gjøre det dagen før første søndag i advent :)

Anonymkode: bccdc...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger opp røde gardiner og stjerne i vinduet (+ litt til) til 1.søndag i advent.

Juletre og annen pynt kommer fram den 23/12 og ut igjen første helg etter nyttårshelga.

Jeg er vant til at det pyntes med lilla farge i adventstida, og siden jeg har gamle lilla duker, blir det til at jeg har fortsatt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt fram det jeg pleier til første søndag i advent: Lysestake, vindusstjerner, en lilla dekorkule som passer sammen med noe vi har på veggen hele året, lykt på trappa (jeg brenner lilla lys i den i adventshelgene) og litt lys på busker utendørs. 

De siste årene har vi også satt opp julekrybben i adventstiden. Den er veldig gammelt arvegods, og det er hyggelig å ha den framme litt lenger enn bare en drøy uke. Den står et sted der den er synlig, men ikke dominerende.

Resten kommer ikke fram før ca. lille julaften. Alt utenom utelysene forsvinner senest en uke etter nyttår. Jeg liker å rydde det bort i dagslys, og da blir det første helg etter at hverdagen er i gang. Jeg har ikke noen annen pynt til nyttårshelgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

De siste årene har vi også satt opp julekrybben i adventstiden. Den er veldig gammelt arvegods, og det er hyggelig å ha den framme litt lenger enn bare en drøy uke. Den står et sted der den er synlig, men ikke dominerende.

Resten kommer ikke fram før ca. lille julaften. Alt utenom utelysene forsvinner senest en uke etter nyttår. Jeg liker å rydde det bort i dagslys, og da blir det første helg etter at hverdagen er i gang. Jeg har ikke noen annen pynt til nyttårshelgen. 

Så koselig med gammelt arvegods, skjønner godt at dere vil ha den fremme litt lengre. ❤️ 

Nyttårspynt ja - jeg har heller ikke noe spesiell pynt til nyttår, men har faktisk lest om flere som hiver ut julepynten i løpet av romjula og deretter pynter huset omtrent like mye til nyttårsaften! Det gidder ikke jeg altså, men de koser seg vel med det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...