Gå til innhold

Misfornøyd med kontakten min på psykiatrisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble innlagt i dag på akuttpsyk. Hun kom innom for tilsyn og jeg svarer at det går dårlig. Hun vil så prate med meg. Føler meg ikke tatt på alvor av henne. Hun prater om at jeg må ta høy dose D vitamin fordi depresjonene mine kommer om vinteren. Blodprøvene mine er fine og har alltid vist at jeg ikke mangler noe. Hun forteller om at en eller annen gang så må jeg velge å bli frisk. som om det er noe jeg velger. Også sier hun at det er legene som bestemmer men at hun mener at jeg burde få hjelp hjemme. Ok men hvorfor skal hun komme med en formening om det nå? Jeg blir jo stressa av sånt fordi jeg faktisk trenger å bli på sykehuset og prøve nye medisiner før jeg kan få hjelp poliklinisk. Bare en liten utblåsning. 

Anonymkode: 6c3d0...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det ble stressende for deg, men som hun sa er det jo legene som bestemmer. Bare du fortell de hvordan du har det så finner dere forhåpentligvis ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Makan til arroganse! Be deg velge å bli frisk! Kanskje hun skal velge å være mindre arrogant. Det er slike jeg er redd for å møte i behandling.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler meg enda mer ubrukelig siden hun mener jeg velger dette.

Anonymkode: 6c3d0...14d

Under min første innleggelse var det ei som sa at jeg kunne ikke være der for alltid og at jeg måtte manne meg opp. Hadde vært der i to uker og hadde ikke utgang alene en gang. Så noen burde bare ikke jobbet på slike steder. Jeg ble veldig lei meg av at hun ba meg om å manne meg opp. Det ble en nesten syv måneder lang innleggelse med elektrosjokkterapi og flere perioder hvor jeg ikke fikk gå ut alene. Så var ikke å bare manne seg opp. 

Så skjønner hvordan det føles for deg. Det er ikke et valg akkurat. Å ha det så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom dem og tok EKG på meg. Sykepleieren visste ikke hvorfor men legen vill bare ha det som rutinemessig undersøkelse. Noen som vet hva det var for?

Anonymkode: 6c3d0...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå kom dem og tok EKG på meg. Sykepleieren visste ikke hvorfor men legen vill bare ha det som rutinemessig undersøkelse. Noen som vet hva det var for?

Anonymkode: 6c3d0...14d

Noen leger tar det som en del av inkomsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå kom dem og tok EKG på meg. Sykepleieren visste ikke hvorfor men legen vill bare ha det som rutinemessig undersøkelse. Noen som vet hva det var for?

Anonymkode: 6c3d0...14d

For å se at alt er bra med hjerte. Enkelte psykiatri medisiner kan gi forlenget qt intervall, så da sjekker de om du har det, så det ikke forverres. Dessuten er det vanlig med en fysisk helsesjekk. Både på poliklinisk DPS og psykiatriske sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (15 timer siden):

Noen leger tar det som en del av inkomsten. 

Det gikk faktisk bra. Legen sa det var helt feil å sende deg hjem nå og at jeg skal flyttes over på affektiv avdeling. 

Anonymkode: 6c3d0...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gikk faktisk bra. Legen sa det var helt feil å sende deg hjem nå og at jeg skal flyttes over på affektiv avdeling. 

Anonymkode: 6c3d0...14d

Så bra. :) Hva er affektiv avdeling? Avdeling for depresjon, bipolar og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Så bra. :) Hva er affektiv avdeling? Avdeling for depresjon, bipolar og slikt?

Ja det er for alle affektive lidelser og spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 6c3d0...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det er for alle affektive lidelser og spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 6c3d0...14d

Okei. Her er det ikke inndelt slik. Alle kommer til akuttpsykiatrien, men så kan man søkes inn til langvarig behandling på enhet for rus, for spiseforstyrrelser og for psykose. Ingen egen avdeling for affektive lidelser. 

Håper du får god hjelp videre nå. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Føler meg enda mer ubrukelig siden hun mener jeg velger dette.

Anonymkode: 6c3d0...14d

Forstår, men jeg synes hun virker ubrukelig innen en slik jobb! Man er der av en grunn og ingen velger å bli deprimert altså! De som virkelig har depresjon vil bare ut av det! Makan til kunnskapsløshet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...