Gå til innhold

Får nok avslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er søkt inn til utredningsopphold, men regner med jeg får avslag. De tar vel ikke inn eldre folk, regner med de prioriterer de unge? Jeg er jo ikke noen de vil satse på. Ufør er jeg også. Jeg tenker sånn at de utreder vel helst unge folk, for med rett behandling håper de å få flest mulig ut i jobb. Jeg kommer aldri til å komme meg ut i full jobb og jeg er ikke ung lenger. Så det blir dyrt å satse på meg, så da får jeg nok avslag. 

Sliter med betydelig lidelse med veldig lite medisiner nå i påvente av det eventuelle oppholdet. Blir ikke noe til jul i år. Det føles meningsløst å vente på et avslag. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er søkt inn til utredningsopphold, men regner med jeg får avslag. De tar vel ikke inn eldre folk, regner med de prioriterer de unge? Jeg er jo ikke noen de vil satse på. Ufør er jeg også. Jeg tenker sånn at de utreder vel helst unge folk, for med rett behandling håper de å få flest mulig ut i jobb. Jeg kommer aldri til å komme meg ut i full jobb og jeg er ikke ung lenger. Så det blir dyrt å satse på meg, så da får jeg nok avslag. 

Sliter med betydelig lidelse med veldig lite medisiner nå i påvente av det eventuelle oppholdet. Blir ikke noe til jul i år. Det føles meningsløst å vente på et avslag. 

Anonymkode: a4460...99e

Hvorfor er du henvist hvis sjansen for avslag er så stor som du mener? Jeg tipper den som henviste deg hadde tro på at du ville få et opphold, hvis ikke hadde hn vel ikke henvist deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser folk i alle aldre ved mitt DPS, ikke at jeg har spurt om alder, men ser ofte pasienter som nok er et godt stykke opp i 70 årene.Så en har rett til helsehjelp uansett alder.

Anonymkode: d01f0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst aldri sett en gammel person typ 60+ på dps poliklinikk. Det har jeg faktisk ikke tenkt over før nå, men det gir jo mening at de ikke vil prioritere dem. 

Anonymkode: 8daac...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 timer siden):

Jeg har ligget inne med mange pasienter som har vært 70+. 

Ok, kanskje håp da. Er i 40-årene. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ser folk i alle aldre ved mitt DPS, ikke at jeg har spurt om alder, men ser ofte pasienter som nok er et godt stykke opp i 70 årene.Så en har rett til helsehjelp uansett alder.

Anonymkode: d01f0...d05

Ja må tro det. Tenker liksom at jeg ikke er viktig nok.

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (9 timer siden):

Hvorfor er du henvist hvis sjansen for avslag er så stor som du mener? Jeg tipper den som henviste deg hadde tro på at du ville få et opphold, hvis ikke hadde hn vel ikke henvist deg?

Kanskje du har rett. Eneste de sa var at det ikke er sikkert jeg får plass, men de skulle skrive en god søknad. Jeg har tidligere fått så mange avslag at jeg til og med har begynt å ta det personlig. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (41 minutter siden):

Det finnes en prioriteringsveileder som alle er forpliktet til å følge. I denne er det ikke nevnt noe verken om alder eller uførhet/arbeidsevne.

Det eneste som har noe sammenheng med alder, er om en har omsorg for mindreårige barn.

Står det i prioriteringsveilederen at en skal prioritere foreldre til mindreårige barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Det finnes en prioriteringsveileder som alle er forpliktet til å følge. I denne er det ikke nevnt noe verken om alder eller uførhet/arbeidsevne.

Det eneste som har noe sammenheng med alder, er om en har omsorg for mindreårige barn.

Jeg gikk inn på angst, siden det er det jeg mest sliter med, og der står alder oppført som noe som kan endre prioriteringen. Vet ikke hva som menes med det. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke fått svar. Fredag var det 10 virkedager siden søknaden ble sendt, som jeg tror er fristen. Det er veldig vanskelig å holde ut. Blir nok en vanskelig jul. Prøver å takle det på så lite medisiner. Men det drar veldig ut. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ennå ikke fått svar. Fredag var det 10 virkedager siden søknaden ble sendt, som jeg tror er fristen. Det er veldig vanskelig å holde ut. Blir nok en vanskelig jul. Prøver å takle det på så lite medisiner. Men det drar veldig ut. 

Anonymkode: a4460...99e

Husk det er 10 virkedager så helger og helligdager teller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aa-k-j skrev (57 minutter siden):

Husk det er 10 virkedager så helger og helligdager teller ikke. 

Det har gått 10 virkedager, men det må vel postes og sendes. Håper jeg får svar snart. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (På 5.12.2021 den 21.50):

Står det i prioriteringsveilederen at en skal prioritere foreldre til mindreårige barn?

I tillegg til hovedkriteriene finnes det en lang rekke individuelle forhold som kan påvirke rettighetsstatus og tidsfrist, - omsorg for barn er et av de forholdene som nevnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 minutter siden):

I tillegg til hovedkriteriene finnes det en lang rekke individuelle forhold som kan påvirke rettighetsstatus og tidsfrist, - omsorg for barn er et av de forholdene som nevnes. 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som jeg trodde, jeg fikk avslag. Men det bryr meg ikke, har funnet en annen løsning. Og det var nok til det beste, for jeg har for lenge siden mistet troen på psykiatrien. Egentlig ville jeg ikke følt meg trygg på en avdeling. Nå kan jeg ta styringen selv. Det er det beste, for her på disse trakter er psykiatrien mer til skade enn til gagn. Det har jeg sett mange ganger, har møtt mange skjebner. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble som jeg trodde, jeg fikk avslag. Men det bryr meg ikke, har funnet en annen løsning. Og det var nok til det beste, for jeg har for lenge siden mistet troen på psykiatrien. Egentlig ville jeg ikke følt meg trygg på en avdeling. Nå kan jeg ta styringen selv. Det er det beste, for her på disse trakter er psykiatrien mer til skade enn til gagn. Det har jeg sett mange ganger, har møtt mange skjebner. 

Anonymkode: a4460...99e

Det var trist. Godt at du har funnet en annen løsning. Håper det blir en god ting for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Det var trist. Godt at du har funnet en annen løsning. Håper det blir en god ting for deg.

Takk for det, det håper jeg og. 

Anonymkode: a4460...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...