Gå til innhold

Eksponering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det verdt å utsette seg for en eksponering om man er 99 % sikker på at man får det verre og gjøre ting enda vanskeligere enn de allerede er?

I motsatt fall (om det viser seg at man tar feil og at det blir bedre) vil det defintivt være verdt det. Men sjansen for at det blir bedre  er så liten at jeg tenker det er bedre å la være. Og blir det verre blir jeg også dårligere. 

Ville en profesjonell behandler frarådet en slik eksponering? 

Anonymkode: c9fd4...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestemt meg for å ikke ta sjansen. Jeg vil ikke kunne takle det, og har ingen støtte om det går galt. 

Anonymkode: c9fd4...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane

Du sier det er 99% sjanse for at det vil gå dårlig om du eksponerer deg for den tingen du er redd for. Er det bare en følelse og overbevisning du har på bakgrunn av tidligere subjektive erfaringer? Hva om sannheten er at du tidligere har greid deg veldig bra (objektivt sett i andres øyne) ved samme eller lignende eksponeringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (5 minutter siden):

Du sier det er 99% sjanse for at det vil gå dårlig om du eksponerer deg for den tingen du er redd for. Er det bare en følelse og overbevisning du har på bakgrunn av tidligere subjektive erfaringer? Hva om sannheten er at du tidligere har greid deg veldig bra (objektivt sett i andres øyne) ved samme eller lignende eksponeringer? 

Det er ikke bare en subjektiv følelse. Det er noe jeg har tatt skade av over lang tid. Jeg har mulighet til å kanskje rette opp noe i denne skaden ved å eksponere for meg dersom det går bra, men sjansen for at det ikke vil gå og ende opp med en større skade er så stor at jeg har bestemt meg for å ikke gjennomføre for å beskytte meg selv for noe jeg ikke er i stand til å håndtere. 

Anonymkode: c9fd4...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...