Gå til innhold

Flere som blir påvirket av mørketiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan merker du det? Jeg blir litt trettere, det er mye tyngre å stå opp om morgenen, men det er nok også litt fordi det er dårlig isolasjon her og den ene ovnen jeg har på rommet ikke varmer bra nok. Jeg blir litt fortere trist, men er ikke det nå. Det er på en måte litt koselig også, men jeg merker bare noe skjer. 
Hvordan påvirkes du av denne tiden? :)

Anonymkode: 39386...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan merker du det? Jeg blir litt trettere, det er mye tyngre å stå opp om morgenen, men det er nok også litt fordi det er dårlig isolasjon her og den ene ovnen jeg har på rommet ikke varmer bra nok. Jeg blir litt fortere trist, men er ikke det nå. Det er på en måte litt koselig også, men jeg merker bare noe skjer. 
Hvordan påvirkes du av denne tiden? :)

Anonymkode: 39386...23e

Jeg må si jeg synes det går veldig fint fram mot nyttår. Pleier å glede meg til jul, derfor gjør ikke mørket så negativt inntrykk på meg. Synes som deg at det er litt koselig. For meg er dagene tyngst fra januar til et godt stykke ut i mars, selv om "solsnu" er noen dager før julaften og det bare blir lysere fra da av. Men det er noe med all fargeløsheten, det finnes ikke andre farger ute enn brunt, sort, grått og hvitt. Det gjør noe med en, i alle fall med meg. Kjedeligste tiden på året, synes jeg. Det eneste positive med den tida er at for hver dag som går så nærmer det seg våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ha det ekstra tungt i denne tiden ja. Spesielt tungt pleier det å bli fra sånn romjulen og til ca midt i mars. Kanskje spesielt mye fordi jeg ikke er like mye ute. Jeg passer på å få dagslys hver dag, men det blir jo ikke det samme. Desember er jo en koselig måned, men siste årene har nedturen kommet i desember da og det legger jo en demper på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye pga mørket. Men julen er en sår tid. Alltid vært det. Mørkt og tomt. Nei, julen liker jeg virkelig ikke. Da er det jo på det mørkeste. Jeg pleier å være glad den 2dre januar for da er det tilbake til normalen.

Anonymkode: edc10...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November kan være mørk, trist og lang og gjøre med nedtrykt og lei og da er det deilig når desember kommer med lys og julestemning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner lys og har adventslys i vinduene, det er koselig :) Men pleier alltid bli dårlig i julen og masse dødsangst, håper jeg slipper det i år. Det er alltid fint når det går mot lysere tider syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan merker du det? Jeg blir litt trettere, det er mye tyngre å stå opp om morgenen, men det er nok også litt fordi det er dårlig isolasjon her og den ene ovnen jeg har på rommet ikke varmer bra nok. Jeg blir litt fortere trist, men er ikke det nå. Det er på en måte litt koselig også, men jeg merker bare noe skjer. 
Hvordan påvirkes du av denne tiden? :)

Anonymkode: 39386...23e

Ja jeg synes alt er tyngre i mørketiden, jeg sover også dårligere og blir mer sliten av dét. Tungt at det er mørkt både på vei til og fra jobb. For meg går det bedre når det er blitt skikkelig vinter og skiføre, og allerede i begynnelsen av februar merker man at det blir lysere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist at det er mørkt når en går hjemmefra og mørkt når en kommer hjem, men det har ikke noen innvirkning på meg egentlig. Jeg synes det er litt koselig også med den mørke tiden, der vi tenner lys, fyrer i ovnen, og går kveldstur i mørket. Akkurat nå er det snø her, og så vakkert! På jobb har jeg kontor med stort vindu, så jeg får se dagslyset de timene jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Det er litt trist at det er mørkt når en går hjemmefra og mørkt når en kommer hjem, men det har ikke noen innvirkning på meg egentlig. Jeg synes det er litt koselig også med den mørke tiden, der vi tenner lys, fyrer i ovnen, og går kveldstur i mørket. Akkurat nå er det snø her, og så vakkert! På jobb har jeg kontor med stort vindu, så jeg får se dagslyset de timene jeg er på jobb.

Jeg har seinvakt i dag og har nå kravlet meg ut av dyna, vært en tur innom dusjen og sitter og koser meg med en tekopp og litt internett før frokost. Klokka er 8:53 og det begynner såvidt å lysne. Det er skikkelig kjedelig at det er stappmørkt når jeg drar til jobb kl. 7-7:30 (på tidligvakt) og like mørkt når jeg drar hjem kl. 15:30-16... Men nå har vi snø her og det hjelper litt da, blir jo mye lysere og finere med en gang. :) Men snart er det jul og jeg elsker jul og når julen er over så vet jeg jo at det går mot lysere tider og rundt 20. januar merkes det de dagene jeg drar hjem rundt 15:30 at det så smått er ørlite granne lysere og det er deilig! Nå er det mørkt innen jeg kommer hjem da også, men det er litt lysere en stund på hjemveien og det er fint! 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det litt på humøret at det er mørkt ja. Det blir liksom et vendepunkt når det er sol snu. Er ikke så glad i denne årstiden egentlig. 

Anonymkode: e3bd3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (16 timer siden):

Jeg må si jeg synes det går veldig fint fram mot nyttår. Pleier å glede meg til jul, derfor gjør ikke mørket så negativt inntrykk på meg. Synes som deg at det er litt koselig. For meg er dagene tyngst fra januar til et godt stykke ut i mars, selv om "solsnu" er noen dager før julaften og det bare blir lysere fra da av. Men det er noe med all fargeløsheten, det finnes ikke andre farger ute enn brunt, sort, grått og hvitt. Det gjør noe med en, i alle fall med meg. Kjedeligste tiden på året, synes jeg. Det eneste positive med den tida er at for hver dag som går så nærmer det seg våren. 

Sånn har jeg også det. Månedene som leder opp mot jul er gode. Da liker jeg godt at det er mørkt fordi det gir rom for stemning inne.

Men det samme mørket er ikke så koselig etter jul. Da har jeg ikke så mange inneaktiviterer som før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...