Gå til innhold

Kredittlån


Savannah

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (48 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om kredittlån. Har du en lenke? 

 

Ekstra skrev (11 timer siden):

Tror det heter rammelån.

https://www.sambla.no/ulike-lantyper/kredittlan/

Det står et stykke ned på siden. Rammelån er en type kredittlån.

Jeg har også bare hørt betegnelsen "rammelån" tidligere.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (17 minutter siden):

 

https://www.sambla.no/ulike-lantyper/kredittlan/

Det står et stykke ned på siden. Rammelån er en type kredittlån.

Jeg har også bare hørt betegnelsen "rammelån" tidligere.

Det flyter helt for meg om dette heter rammelån eller kredittlån.  Jeg trodde at rentene på slikt lån var tilsvarende renter på boliglån, men på denne siden er de mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (49 minutter siden):

Jeg trodde at rentene på slikt lån var tilsvarende renter på boliglån, men på denne siden er de mye høyere.

Jeg tror tilbudene på den siden handlet mer om forbrukslån enn boliglån, og at rentene preges av det. Jeg lenket til den fordi begrepet ble forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (15 minutter siden):

Jeg tror tilbudene på den siden handlet mer om forbrukslån enn boliglån, og at rentene preges av det. Jeg lenket til den fordi begrepet ble forklart.

Jeg ser det nå.  Jeg er ikke interessert i å bruke pengene mine på så høye renter.  Jeg skal ikke spise opp hele boligen min.

Jeg har ikke bestemt meg for når jeg går av med pensjon, men det blir ikke mange år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (10 timer siden):

Jeg ser det nå.  Jeg er ikke interessert i å bruke pengene mine på så høye renter.  Jeg skal ikke spise opp hele boligen min.

Jeg har ikke bestemt meg for når jeg går av med pensjon, men det blir ikke mange år til.

Sjekk renten på slikt lån i din egen bank, så kontakter du en annen bank (evt. flere) og spør om de kan matche dette. Får du lavere rente der, konfronterer du din egen bank, så kan det hende de gir bedre tilbud. Denne metoden har jeg brukt flere ganger med hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (11 timer siden):

Jeg ser det nå.  Jeg er ikke interessert i å bruke pengene mine på så høye renter.  Jeg skal ikke spise opp hele boligen min.

Jeg har ikke bestemt meg for når jeg går av med pensjon, men det blir ikke mange år til.

Jeg har samme rente på rammelån som på ordinært boliglån. Men termingebyrene er bittelitt høyere.

Det trenger ikke være dyrere og i såfall er det helt marginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...