Gå til innhold

hemoroideundersøkelse


Gjest solfrida

Anbefalte innlegg

Jeg har en mistanke om at jeg har fått hemoroider etter fødselen for tre uker siden. Nå skal jeg til legen om noen dager, og har begynt å grue meg til hvordan man stiller diagnosen. I legeboka mi står det at noe skal puttes opp i tarmen for å se bedre. Er det noen som har vært igjennom dette og vet om det er vondt? Hvor tidlig går man til legen når man tror man har hemoroider. Jeg har gått en uke nå og håpet at det skulle bli borte.

Glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok i bruk salve og stikkpiller (Alcos Anal) som fås reseptfritt på apoteket og etter 10 - 12 dager var det borte. Du må nok gi det litt mer tid enn en uke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok i bruk salve og stikkpiller (Alcos Anal) som fås reseptfritt på apoteket og etter 10 - 12 dager var det borte. Du må nok gi det litt mer tid enn en uke ja.

Det var veldig godt å høre. Men blødde det? For det var da det sto at man måtte kontakte lege. Hos meg blør det når jeg har hard mave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt å høre. Men blødde det? For det var da det sto at man måtte kontakte lege. Hos meg blør det når jeg har hard mave.

Nei, det blødde ikke hos meg, men en av dem var temmelig hard og øm så det er mulig den ville begynt å blø om jeg ikke hadde brukt salve på den. Vanligvis forsvinner de av seg selv etter svangerskap, men dersom de blør er det nok lurt å få en lege til å kikke på dem så det ikke går betennelse i det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Hemoroider er vanlig för og etter en födsel. Dette er helt ufarlig å går ofte tilbake av seg selv. Du kan selv med speil se hvis det finnes hemoroider utenfor endetarmsåpningen. Det er bare hvis du er plaget som du kan kjöpe reseptfrie salver på apoteket, disse lindrer en del. En undersökelse av hemoroiderne er ikke nödvendig hvis du ikke er mye plaget. Pröv å forhindre forstopppelse, da hemoroiderne ofte blir verre da. Spis derfor gravi mat feks grovbröd,svisker, frukt å råe grönsaker. Lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel alt vært til legen no eller blitt bedre - men eg ville berre gi deg mine råd mot hemmoroider viss ikkje du alt er blitt bra. Etter fødselen var eg så ille plaga at eg vart operert tredje dagen. Tok to akupunkturbehandlingar og vart veldig mykje betre. I tillegg prøvde eg å gjere knipeøvelsar med baken i været og halde magen fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...