GĂ„ til innhold

Kom ikke videre med voldtektssaken likevel. Henlagt igjen 😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Voldtektssaken min er henlagt IGJEN. Jeg klarer nesten ikke Ä forholde meg til dette her, og er frustrert og forbanna over en brutal og ganske retraumatiserenede prosess som dessverre bare fÞrte til henleggelse for annen gang. Godt forsÞk fra politiet, men til ingen nytte til slutt. Og jeg sitter igjen med ingen Ä snakke med (bortsett fra et par venner som vet). Jeg vet nesten ikke om jeg har noe annet valg enn Ä bare jobbe mye og fortrenge hele greia. Nei, det er sikkert ikke lurt og det er ikke det jeg vil, men det er altsÄ sÄ mye stÞtte Ä fÄ noen steder nÄr jeg enten kjenner dem eller kjenner til dem, og fastlegen dessverre har blitt et ubrukelig alternativ. Det som var mitt eneste hÄp for litt stÞtte og oppfÞlging. 

For ei smþrje 😭

Anonymkode: d2c71...981

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det var ufattelig leit Ă„ hĂžre! Du som har hatt det sĂ„ tĂžft i det siste pga alt. 

Har ingen gode rĂ„d som du nok ikke har kunnet tenkt pĂ„ selv. Klem til deg. ❀ 

Skrevet

Jeg kjenner ikke hele historien, men det hÞres ut som du har gjort omtrent alt du kan. HÄper du finner litt ro i det.

Skrevet
Glitter skrev (13 minutter siden):

Åh, det var ufattelig leit Ă„ hĂžre! Du som har hatt det sĂ„ tĂžft i det siste pga alt. 

Har ingen gode rĂ„d som du nok ikke har kunnet tenkt pĂ„ selv. Klem til deg. ❀ 

Ja, det er utrolig leit. Samtidig har jeg erfart hvor opprivende bare denne siste prosessen med avhĂžr og tilhĂžrende har vĂŠrt. Skulle gjerne sett noen dĂžmt, men jeg slipper i alle fall det helvetet det mĂ„ vĂŠre Ă„ gĂ„ gjennom hele rettssaken. Takk for klem, godeste Glitter ❀

Skrevet
Grendel skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner ikke hele historien, men det hÞres ut som du har gjort omtrent alt du kan. HÄper du finner litt ro i det.

Takk. Ja jo
 det stĂ„r ikke pĂ„ innsatsen min i alle fall 😔

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (PĂ„ 13.12.2021 den 17.41):

Voldtektssaken min er henlagt IGJEN. Jeg klarer nesten ikke Ä forholde meg til dette her, og er frustrert og forbanna over en brutal og ganske retraumatiserenede prosess som dessverre bare fÞrte til henleggelse for annen gang. Godt forsÞk fra politiet, men til ingen nytte til slutt. Og jeg sitter igjen med ingen Ä snakke med (bortsett fra et par venner som vet). Jeg vet nesten ikke om jeg har noe annet valg enn Ä bare jobbe mye og fortrenge hele greia. Nei, det er sikkert ikke lurt og det er ikke det jeg vil, men det er altsÄ sÄ mye stÞtte Ä fÄ noen steder nÄr jeg enten kjenner dem eller kjenner til dem, og fastlegen dessverre har blitt et ubrukelig alternativ. Det som var mitt eneste hÄp for litt stÞtte og oppfÞlging. 

For ei smþrje 😭

Uff hĂžres veldig tungt ut❀ 

Skrevet
Ny Medlem skrev (1 time siden):

Uff hĂžres veldig tungt ut❀ 

Ja, det er tungt. 😱

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det er tungt. 😱

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Er stum av ord og fĂžlelser - men mest av alt oppgitt over hvordan rettsvesenet fungerer. Det gir i hvert fall ikke inntrykk av Ă„ vĂŠre til det beste for et offers beste.

Det er en mager trÞst, men det at saken ligger hos politiet, gjÞr at personen er registrert og slik sett har han fÄtt en ripe i lakken og kan ikke gÄ helt fri dersom han skulle bli tatt for senere forhold. Der har du (og ev. andre) gjort det vanskeligere for ham selv om saken ble henlagt og det fÞles "surt" (beklager dÄrlig ordvalg).

Hva som er best Ä gjÞre nÄ, vet jeg ikke, men jeg kom til Ä tenke pÄ Peer Gynt og BÞygen. "GÄ utenom" sa BÞygen, og nÄr Peer Gynt gikk utenom, mÞtte han pÄ BÞygen ved neste korsvei. At om man fornekter det vanskelige og bare legger det bak seg, vil man pÄ et eller annet tidspunkt mÞte det senere i livet i en eller annen form. Det stemmer om jeg ser tilbake pÄ mitt eget liv i hvert fall. Ønsker deg lykke til uansett.

Skrevet
Eva Sofie skrev (10 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Er stum av ord og fĂžlelser - men mest av alt oppgitt over hvordan rettsvesenet fungerer. Det gir i hvert fall ikke inntrykk av Ă„ vĂŠre til det beste for et offers beste.

Det er en mager trÞst, men det at saken ligger hos politiet, gjÞr at personen er registrert og slik sett har han fÄtt en ripe i lakken og kan ikke gÄ helt fri dersom han skulle bli tatt for senere forhold. Der har du (og ev. andre) gjort det vanskeligere for ham selv om saken ble henlagt og det fÞles "surt" (beklager dÄrlig ordvalg).

Hva som er best Ä gjÞre nÄ, vet jeg ikke, men jeg kom til Ä tenke pÄ Peer Gynt og BÞygen. "GÄ utenom" sa BÞygen, og nÄr Peer Gynt gikk utenom, mÞtte han pÄ BÞygen ved neste korsvei. At om man fornekter det vanskelige og bare legger det bak seg, vil man pÄ et eller annet tidspunkt mÞte det senere i livet i en eller annen form. Det stemmer om jeg ser tilbake pÄ mitt eget liv i hvert fall. Ønsker deg lykke til uansett.

Hele prosessen var bare sÄ brutal. Jeg hadde lagt det bak meg, gÄtt i traumeterapi og alt var bare et minne jeg ikke trengte Ä plages med. Det siste avhÞret var Ä rive av huden min, politet sier bare at de hÄper jeg har noen Ä snakke med. Men det fÞrste dÞgnet fungerte jeg svÊrt dÄrlig fÞr jeg klarte Ä ta meg i nakken og dra meg opp igjen. SÄ foregÄr resten gjennom min advokat, fÞr jeg bare fÄr dette brevet fra politiet om henleggelse. Jeg har ikke orket Ä lese mer enn overskriften og et par setninger som inneholdt «henlagt». 

Du har et poeng med det du skriver om BÞygen og gÄ videre. At det kan komme tilbake pÄ et senere tidspunkt. De siste mÄnedene har to venner vÊrt gode Ä ha, og som jeg kunne snakke med. Jeg har ogsÄ hatt et par fine samtaler med leder pÄ jobb som vet om dette. Likevel er det liksom ikke nok, tror jeg. Jeg fungerer jo. Jeg kan legge det vekk nÄr det trengs og fokusere pÄ det jeg skal. Men jeg er sliten og frustrert nÄ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hele prosessen var bare sÄ brutal. Jeg hadde lagt det bak meg, gÄtt i traumeterapi og alt var bare et minne jeg ikke trengte Ä plages med. Det siste avhÞret var Ä rive av huden min, politet sier bare at de hÄper jeg har noen Ä snakke med. Men det fÞrste dÞgnet fungerte jeg svÊrt dÄrlig fÞr jeg klarte Ä ta meg i nakken og dra meg opp igjen. SÄ foregÄr resten gjennom min advokat, fÞr jeg bare fÄr dette brevet fra politiet om henleggelse. Jeg har ikke orket Ä lese mer enn overskriften og et par setninger som inneholdt «henlagt». 

Ja, jeg forstÄr det oppleves meningslÞst og en kan jo undres - hva var begrunnelsen for henleggelsen? Bevisets stilling, kapasitetsmangel eller noe annet? Du mÄ ikke svare om du ikke vil, men vet at begge de foreslÄtte er hyppig benyttet - ogsÄ der hvor bevisene ser ut til Ä vÊre soleklare, hvor man har videoopptak. Men det at du i det hele tatt klarte Ä samle deg ammen og stable deg pÄ et eller annet vis opp pÄ beina igjen, tyder pÄ at du har en styrke inni deg - selv om det fÞles som om bÄde hud er revet av og nervene er hudlÞse... Jeg synes det er trist at det er sÄ mange saker som ender med henleggelse, av ulike Ärsaker nÄr beviset er der pÄ flere omrÄder, for det gjÞr at mange unnlater Ä anmelde. Mange orker ikke Ä gjennomgÄ den belastningen du og mange andre har gjennomgÄtt. Det betyr ogsÄ at mange fÄr gÄ fri uten Ä komme i politiets register. For selv om saken ender med henlegelse, ligger saken registrert pÄ navnet hans i politiets register, dog ikke pÄ noen politiattest.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har et poeng med det du skriver om BÞygen og gÄ videre. At det kan komme tilbake pÄ et senere tidspunkt. De siste mÄnedene har to venner vÊrt gode Ä ha, og som jeg kunne snakke med. Jeg har ogsÄ hatt et par fine samtaler med leder pÄ jobb som vet om dette. Likevel er det liksom ikke nok, tror jeg. Jeg fungerer jo. Jeg kan legge det vekk nÄr det trengs og fokusere pÄ det jeg skal. Men jeg er sliten og frustrert nÄ. 

La deg fÄ lov til Ä vÊre sliten Ä frustrert - det er en naturlig reaksjon etter alt du har vÊrt igjennom. Godt du har et par venner som har vÊrt til god stÞtte for deg.

Skrevet
Eva Sofie skrev (36 minutter siden):

La deg fÄ lov til Ä vÊre sliten Ä frustrert - det er en naturlig reaksjon etter alt du har vÊrt igjennom. Godt du har et par venner som har vÊrt til god stÞtte for deg.

Ja, gode venner som tÄler Ä hÞre pÄ er gull verdt. Det var verre med hun tredje jeg fortalte det til. Hun hengte seg bare opp i én uvesentlig ting, har ikke spurt senere hvordan det gÄr, men i stedet bombardert meg med oppdateringer fra bÄde slekt og nabo som har vÊrt involvert i politiavhÞr selv. Veldig ufÞlsomt og tankelÞst, spÞr du meg. Men men.  

Jeg har da fÄtt hjelp og stÞtte her. Dette mÄ vÊre det eneste stedet pÄ internett man kan skrive om voldtekt uten at trÄden utarter i Ä skylde pÄ offeret. 

Eva Sofie skrev (39 minutter siden):

Ja, jeg forstÄr det oppleves meningslÞst og en kan jo undres - hva var begrunnelsen for henleggelsen? Bevisets stilling, kapasitetsmangel eller noe annet? Du mÄ ikke svare om du ikke vil, men vet at begge de foreslÄtte er hyppig benyttet - ogsÄ der hvor bevisene ser ut til Ä vÊre soleklare, hvor man har videoopptak.

Litt komplisert, orker ikke fortelle alt. Men de var to om det. Og de skal ha tak i han som det ikke er dna pÄ. SkjÞnner ikke hvorfor han de har dna-treff pÄ ikke er siktet som medskyldig, i det minste. Men jeg orker ikke ta det opp mer. Han siste var sÄ brutal, sÄ det har overskygget alt. Jeg trodde ikke jeg skulle komme fra det i live. Og de finner han ikke, de har prÞvd med de ressursene de har til rÄdighet, og med den lille hjelpen fyren med dna-treff gadd Ä komme med til politiet.

Fy flate, sÄ sliten jeg er. Skal ta meg sammen for Ä jobbe i kveld, men sÄ har jeg heldigvis fri i tre dager. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...