Gjest victoria Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg blåser i alt som skjer,hva jeg gjør.Blåser i jobben,hjemme, organisasjonen jeg er med .Den eneste jeg ikke blåser i er verdens herligste gutt jeg har som kjæreste.. Føler at ingen liker meg,bryr meg om meg.Det er ingen som forstår hvordan jeg har det.Alle bare gir meg rett og slett opp.Det gjelder alle behandlerene jeg har,de som bor hjemme og vennene mine.Jeg er vel en misforstått person. Reagerer med å være vanskelig om dagene i omgivelsene mine.Være sint med andre ord.Jeg prøver å være tøff og selvsikker,mens jeg innerst inne er svært usikker,redd og lei meg.Spesielt lei meg er jeg for den jeg er. Synes at denne verdenen her er vond.Altså vanskelig i leve i.Klarer ikke alle dagens påkjenninger og forventninger som jeg får og som det ventes av meg. Jeg har opplevd mye vondt i fortiden.På bakgrunnen av den har jeg bygget opp en forsvarsmur. Forsvarmuren min går ut på at jeg må være tøff i kjeften blant venner og på jobben.Det er min måte å overleve denne verdenen på ellers kommer jeg ikke til å klare meg her i livet.Det er en ting som holder meg oppe, og det er kjæresten min.Jeg lever kun for ham, og han støtter meg så godt han kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46437-bl%C3%A5ser-i-alt-som-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samboer Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei Victoria! Du er heldig som har en som bryr seg om deg og som du er glad i! Det er bra at du er klar over disse tingene selv, da kan du kanskje gjøre noe med dem selv også. Du kan bryte sirkelen selv! Men det er vanskelig å stole på. Det er vanskelig å tro at andre faktisk kun vil deg det beste. Det er vanskelig å tro at de ikke vil snu ryggen til deg... Håper du klarer det! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46437-bl%C3%A5ser-i-alt-som-skjer/#findComment-176095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Victoria! Vet du hva - jeg tror slett ikke du blåser i alt som skjer. Jeg tror tvert i mot at du er en oppegående og flott jente som både ordlegger deg bra og klarer å sette ord på det som gnager deg. Det er jo kjempebra! Godt å vite at du har en kjæreste som kan hjelpe deg på veien videre! Vi har alle masker som vi tar på oss i forskjellige sammenhenger. Vi har kanskje en maske på jobben: flink, kjapp, effektiv, sier aldri nei. En maske blant venner, en maske hjemme osv. osv. Disse maskene er nyttige, de gjør at vi klarer oss i forskjellige sammenhenger hvor det er nødvendig å "holde maska". Det som er viktig er å finne oss selv inni dette sosiale spillet. Hvem er jeg? Hva står jeg for? Med en god porsjon selvironi og stå-på-vilje tror jeg du kan leve med maskene dine! Mist ikke motet eller håpet. Bli en fighter! Klem fra Grete :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46437-bl%C3%A5ser-i-alt-som-skjer/#findComment-176207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heraklitt Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Victoria! Vet du hva - jeg tror slett ikke du blåser i alt som skjer. Jeg tror tvert i mot at du er en oppegående og flott jente som både ordlegger deg bra og klarer å sette ord på det som gnager deg. Det er jo kjempebra! Godt å vite at du har en kjæreste som kan hjelpe deg på veien videre! Vi har alle masker som vi tar på oss i forskjellige sammenhenger. Vi har kanskje en maske på jobben: flink, kjapp, effektiv, sier aldri nei. En maske blant venner, en maske hjemme osv. osv. Disse maskene er nyttige, de gjør at vi klarer oss i forskjellige sammenhenger hvor det er nødvendig å "holde maska". Det som er viktig er å finne oss selv inni dette sosiale spillet. Hvem er jeg? Hva står jeg for? Med en god porsjon selvironi og stå-på-vilje tror jeg du kan leve med maskene dine! Mist ikke motet eller håpet. Bli en fighter! Klem fra Grete :-) Du sier Grete at det er bare å svare på hvem er jeg og hva vil jeg? Det er enkle spørsmål å stille, men krevende å svare på! Vi sitter gjerne å handler i et mønster skapt i barndommen og å bryte ut. Det å bryte ut krever vilje til å se det destruktive i det vi lærte av våre foreldre. Det er en vanskelig jobb i seg selv. Selv leser jeg nå en bok som heter "Ut av dine foreldres grep", skrevet av Susan Forward i 1991. Kom ut på Cappelen Forlag. Jeg fikk låne boka av psykologen til Susanna. Den er verdt å lese i, for den kan hjelpe en til å se og bryte noen av egne mønstre. Boken har sin opprinnelse i USA, men jeg finner mye gjenkjennelig i familiemønstre jeg har møtt i mitt liv. God Påske og leting etter boka etter Påske! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46437-bl%C3%A5ser-i-alt-som-skjer/#findComment-176283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Du sier Grete at det er bare å svare på hvem er jeg og hva vil jeg? Det er enkle spørsmål å stille, men krevende å svare på! Vi sitter gjerne å handler i et mønster skapt i barndommen og å bryte ut. Det å bryte ut krever vilje til å se det destruktive i det vi lærte av våre foreldre. Det er en vanskelig jobb i seg selv. Selv leser jeg nå en bok som heter "Ut av dine foreldres grep", skrevet av Susan Forward i 1991. Kom ut på Cappelen Forlag. Jeg fikk låne boka av psykologen til Susanna. Den er verdt å lese i, for den kan hjelpe en til å se og bryte noen av egne mønstre. Boken har sin opprinnelse i USA, men jeg finner mye gjenkjennelig i familiemønstre jeg har møtt i mitt liv. God Påske og leting etter boka etter Påske! Hei! Jeg brukte i hvert fall ikke ordet "bare" - bare så det er sagt! Jeg VET at det er vanskelige spørsmål, men det jeg forsøkte å si var at nøkkelen til et bedre ståsted i livet kan ligge der et sted. Og at det gjelder å ikke gi opp! Takk for boktips, jeg får ta en tur på biblioteket etter påske! Vennlig hilsen Grete :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46437-bl%C3%A5ser-i-alt-som-skjer/#findComment-176562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.