Gå til innhold

jeg starter her jeg.......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei lille hybelkanin!

Etter å ha lest innlegget ditt er jeg noe usikker på hva du trenger: hjelp fordi du har blitt utsatt for overgrep selv og derfor ikke tør å stole på menn ELLER er du bare redd for at en eventuell mann til dine barn skal være/bli en overgriper?

Du spør om mange ting som jeg dessverre ikke har svar på:

"Er det ofte slik at overgriper selv har vært misbrukt seksuelt? Hvor ofte er kvinner overgripere? Er det tilfeldig for når en nabo, onkel, bestefar, far o.a. blir overgripere? Hva er den utløsende faktor? Ligger det latent i disse menneskene og venter på riktig tidspunkt?"

Kanskje du kan finne litteratur som går på dette og lese deg til noen av svarene på disse spørsmålene. Du kan ringe SMI og høre om de har noen gode råd til deg.

Og hvis du trenger råd og hjelp for egne opplevelser så kan du skrive et mer konkret innlegg her. Det er mange som har egne erfaringer som helt sikkert kan hjelpe deg mht incestspørsmålene.

Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46443-jeg-starter-her-jeg/#findComment-176323
Del på andre sider

Hei lille hybelkanin!

Etter å ha lest innlegget ditt er jeg noe usikker på hva du trenger: hjelp fordi du har blitt utsatt for overgrep selv og derfor ikke tør å stole på menn ELLER er du bare redd for at en eventuell mann til dine barn skal være/bli en overgriper?

Du spør om mange ting som jeg dessverre ikke har svar på:

"Er det ofte slik at overgriper selv har vært misbrukt seksuelt? Hvor ofte er kvinner overgripere? Er det tilfeldig for når en nabo, onkel, bestefar, far o.a. blir overgripere? Hva er den utløsende faktor? Ligger det latent i disse menneskene og venter på riktig tidspunkt?"

Kanskje du kan finne litteratur som går på dette og lese deg til noen av svarene på disse spørsmålene. Du kan ringe SMI og høre om de har noen gode råd til deg.

Og hvis du trenger råd og hjelp for egne opplevelser så kan du skrive et mer konkret innlegg her. Det er mange som har egne erfaringer som helt sikkert kan hjelpe deg mht incestspørsmålene.

Vennlig hilsen Grete

Hei Grete!

Tusen takk for svar:) Jeg ble oppriktig glad, og lettet. Et ordentlig svar. Det gir meg mot til å dele flere av de tanker og følelser jeg har omkring dette.

Vennlig hilsen Hybelkanin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46443-jeg-starter-her-jeg/#findComment-178176
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...