Gå til innhold

Hva koster det å gå til psykolog?


stina-72

Anbefalte innlegg

Min lege har henvist meg til privatpraktiserende psykolog uten avtale med trygdekontoret.Det betyr at jeg må betale alt selv.Glemte å spørre hva det vil koste,sånn ca. Er det noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest angst light

Private psykologer uten refusjonsordning koster fra 400kr timen og oppover. Regn med 500.

Med refusjonsordning er det 193 hver time helt til man når take på 1350 per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt priser alt ml 400 og opp til 700 kr. Men hvorfor får du ikke henvisning til noen med trygdeavtale?

Vær oppmerksom på at dersom du har store helsemessige utgifter f eks til behandling, kan du søke særfradrag på skatten det påfølgende året. Da må du ha samlet kvitteringer på minst 5880 kr (mulig det er høyere for neste år), og du kan få halvt særfradrag på 8820. Dette betyr 28 % skatt spart av dette. Dersom du har høyere utgifter enn 8820 kan du få særfradrag for de faktiske utgiftene dine.

Har du reiseutgifter dit så ta vare på billetter eller skriv ned kilometre, og regn dette med.

Du må ha legeattest på at du har sykdom som har vart eller antas å vare minst 2-3 år og at du trenger denne behandlingen.

Det hjelper i alle fall litt på lommeboka!

Se ellers: http://home.no.net/feline/psyk.html

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hvorfor i all verden har du ikke fått henvisning til en psykolog med driftsavtale ? Det ville jeg be om hvis jeg var deg, hvis du ikke har uhorvelig god råd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Legen henviser deg ikke til en bestemt psykolog eller psykiater. Henvisningen er ikke knyttet til en bestemt behandler.

Det er din fulle rett å finne den psykologen du selv ønsker å gå til.

Det samme gjelder også ved henvisning til fysioterapeut/kiropraktor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...