Gå til innhold

Er jeg frisk nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Men er ikke sikkert han ville ha meg med, blir jo så dårlig av alt sier han. 

Har han sagt noe om at han vil ha deg med eller ikke?

Kan jeg spørre hvorfor du blir dårlig av å sitte i bil?

Anonymkode: 15fdc...c15

stjernestøv skrev (1 time siden):

Tror jeg blir med han til det sykehuset i den andre byen, ikke inn på sykehuset med blir med å kjøre. Ser ikke noen annen løsning, må opp veldig tidlig da for han har tidlig time. Det er jo kjekt for han med selskap selv om jeg er hysterisk ang å sitte på med bil, kommer nok til å bli sliten av alle nervene mine. 

(Beklager litt feil rekkefølge på sitatene)

stjernestøv skrev (På 7.1.2022 den 16.57):

F.eks når han skal på sykehus andre steder, da må vi være med for da er han trygg. Han har lappen selv, jeg føler bare det vil gå galt. Jeg tenker det verste, at han kommer til å dø på veien om han kjører alene.

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Men er ikke sikkert han ville ha meg med, blir jo så dårlig av alt sier han. 

Altså - hvis han ikke har spesielt lyst på selskap på turen, du blir kjempenervøs av å være passasjer og uansett ikke skal være med inn, er det en utmerket annen løsning at du blir hjemme. 

Hvis jeg skulle kjørt en ganske lang tur før det ble lyst, kanskje i dårlig vær, ville jeg satt svært lite pris på å ha en nervøs passasjer ved siden av meg. Man blir ikke noe bedre sjåfør av at det sitter noen ved siden av og stresser med alt som kan gå galt eller sier "vær forsiktig". 

Det blir noe annet hvis det er nyttig at dere er to som f.eks. hører hva legen sier. Men det virker ikke som om det er hensikten din (og han må jo ville det selv i så fall). 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har han sagt noe om at han vil ha deg med eller ikke?

Kan jeg spørre hvorfor du blir dårlig av å sitte i bil?

Han sa "Du som blir dårlig bare av å gå litt ute her i gata, så skal du bli med helt dit og bli rar". Da kom han til å tenke på at jeg satt og var rar i bilen mens han var på sykehuset. Jeg er redd for å være i trafikken selv hvem jeg sitter på med, ting skjer så fort og jeg klarer ikke følge med. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Han sa "Du som blir dårlig bare av å gå litt ute her i gata, så skal du bli med helt dit og bli rar". Da kom han til å tenke på at jeg satt og var rar i bilen mens han var på sykehuset. Jeg er redd for å være i trafikken selv hvem jeg sitter på med, ting skjer så fort og jeg klarer ikke følge med. 

Det er ikke lett å forstå hvorfor du skal være med i det hele tatt, kfr. @labans kommentarer.

laban skrev (2 minutter siden):

(Beklager litt feil rekkefølge på sitatene)

Altså - hvis han ikke har spesielt lyst på selskap på turen, du blir kjempenervøs av å være passasjer og uansett ikke skal være med inn, er det en utmerket annen løsning at du blir hjemme. 

Hvis jeg skulle kjørt en ganske lang tur før det ble lyst, kanskje i dårlig vær, ville jeg satt svært lite pris på å ha en nervøs passasjer ved siden av meg. Man blir ikke noe bedre sjåfør av at det sitter noen ved siden av og stresser med alt som kan gå galt eller sier "vær forsiktig". 

Det blir noe annet hvis det er nyttig at dere er to som f.eks. hører hva legen sier. Men det virker ikke som om det er hensikten din (og han må jo ville det selv i så fall). 

Ja du har et poeng, jeg hadde sakt "Vær forsiktig" hele tiden og blitt stresset. Kanskje det stresser han også da, nå har vi avtalt at han skal ringe underveis. 

Annonse

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Da er det nok bedre at du bli hjemme og at du heller ringer han etterpå :) Da sparer dere begge dere for unødvendig stress, og 24 år er mer en gammelt nok til å reise alene til sykehus. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da er det nok bedre at du bli hjemme og at du heller ringer han etterpå :) Da sparer dere begge dere for unødvendig stress, og 24 år er mer en gammelt nok til å reise alene til sykehus. 

Ja jeg vet,jeg har et problem. Ja han kan jo ringe meg når det passer han. 

• 2 uker senere...
Nicklusheletida
frosken skrev (På 8.1.2022 den 7.16):

Jeg synes det er rimelig å ikke helt like backpackertur akkurat nå. Covid har gjort mye mindre oversiktlig og forutsigbart enn tidligere. Heldigvis går det nok oftest bra:-)

Det er ikke bare covid å være redd for heller. Nå har venninne gått seg en tur inn i jungelen uten guide og der sto det plutselig en babyjaguar 1,5 lang 2-3 meter forran dem. 

- Er dere våkne? Jeg må fotelle om en sinnsyk opplevelse. Det var helt fantastisk !

Jeg får helt hetta av dette ungdommelige overmotet jeg 😨

Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Det er ikke bare covid å være redd for heller. Nå har venninne gått seg en tur inn i jungelen uten guide og der sto det plutselig en babyjaguar 1,5 lang 2-3 meter forran dem. 

- Er dere våkne? Jeg må fotelle om en sinnsyk opplevelse. Det var helt fantastisk !

Babyjaguar gir ganske blandede assosiasjoner.... JAGUAR er jo ganske skremmende, men hvis du vektlegger det med baby så hjelper det jo litt;-)

Endret av frosken

Annonse

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Å hjelp 😳😳😳

Jeg har en sønn som sover ute året rundt i et ulveområde... tenker av og til på at en sulten ulv kanskje får ferten av en ung sørlending... men jeg må bare la være å tenke for mye på det!

Endret av påskelilje
Nicklusheletida
frosken skrev (14 minutter siden):

Babyjaguar gir ganske blandede assosiasjoner.... JAGUAR er jo ganske skremmende, men hvis du vektlegger det med baby så jelper det jo litt;-)

Mora var sikkert i nærheten. Nå håper jeg de holder seg i ro til de er trygt hjemme. 

Endret av Nicklusheletida
.
Nicklusheletida
påskelilje skrev (8 minutter siden):

Å hjelp 😳😳😳

Jeg har en sønn som sover ute året rundt i et ulveområde... tenker av og til på at en sulten ulv kanskje får ferten av en ung sørlending... men jeg må bare la være å tenke for mye på det!

Ja huff ! Sønnen min overnattet alene i et telt en gang og ringte til meg : - Mamma, hva slags dyrelyd tror du dette kan være ? Kan det være ulvehyl ?

Da fikk jeg fred i sjela, kan du tro 😜 (Det hørtes ut som ulvehyl nemlig )

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Ja huff ! Sønnen min overnattet alene i et telt en gang og ringte til meg : - Mamma, hva slags dyrelyd tror du dette kan være ? Kan det være ulvehyl ?

Da fikk jeg fred i sjela, kan du tro 😜 (Det hørtes ut som ulvehyl nemlig )

Huff! Grøss! Sønnen min sover mye helt ute, uten telt... men han sier sindig at det er 200 (?) år siden noen har blitt drept av ulv i Norge....

Dattera mi gjorde noe liknende for et par år siden. Mutters alene på et øde sted på Vestlandet,  i telt, ringte hun meg og var redd. Og hun hørte at det var et stort dyr utenfor som gikk rundt teltet.... Hun turde ikke se, så hun vet ikke hva der var. Kanskje bare en rev...

• 2 uker senere...
Nicklusheletida
frosken skrev (På 19.1.2022 den 23.54):

Babyjaguar gir ganske blandede assosiasjoner.... JAGUAR er jo ganske skremmende, men hvis du vektlegger det med baby så hjelper det jo litt;-)

Jeg må le litt nå. Hun er på vei hjem nå. Nå får jeg vite alt, skjønner du. Hun har hatt omicron underveis på turen. 

Hun skriver : - Jeg isolerte meg alene på et billig hotellrom i Panama i 6-7 dager helt nede ved vannet, slik at jeg kunne bade og sole meg. Jeg ville ikke si noe, fordi jeg visste du ville bli bekymret. 

Det var nok lurt 😀 Hun er veldig attpåklatt :)

Nicklusheletida skrev (På 19.1.2022 den 23.52):

Er det ingen reguleringer der? Kanskje fantastisk for henne, men neppe like fantastisk for jaguaren. 

Nicklusheletida
cathlin skrev (35 minutter siden):

Er det ingen reguleringer der? Kanskje fantastisk for henne, men neppe like fantastisk for jaguaren. 

Jeg har ikke peiling. Jeg skal spørre mer når hun kommer hjem. Det hun har sagt så langt, var at dette ikke var veldig langt unna stedet der de bodde på. At det var en vei som var laget for turister et stykke inn i jungelen. At det også var mange andre turister der, men ikke akkurat da. Hun sa at det ikke var vanlig å treffe på de så nært veien ( i flg andre), at det mest vanlige var å betale for en guide som ble med for å finne dem.  Det hele var altså var altså tilfeldig og ganske uvanlig etter hva jeg skjønte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...