Gå til innhold

Tenker jeg magisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Liviane
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Følte meg jo forferdelig etterpå. Men fikk jo inn sånne historier med morsmelken fra min bestemor, hun visste om ganning. 

Det er neimen ikke rart at du har det som du har det når slik "lærdom" var en stor del av din oppvekst. Men jeg anbefaler deg likevel til å prøve å overstyre det med fornuften. Stille kritiske spørsmål til ting du hører og tenker, f.eks "Hvor sannsynlig er dette?" "Kan det være en annen forklaring"? "Hva sier vitenskapen"? m.m

Liviane skrev (2 minutter siden):

Det er neimen ikke rart at du har det som du har det når slik "lærdom" var en stor del av din oppvekst. Men jeg anbefaler deg likevel til å prøve å overstyre det med fornuften. Stille kritiske spørsmål til ting du hører og tenker, f.eks "Hvor sannsynlig er dette?" "Kan det være en annen forklaring"? "Hva sier vitenskapen"? m.m

Ja har lært meg det å tenke "Hvor realistisk er dette", det tar bare noen ganger overhånd alt sammen. Og jeg ga jo min mor magesår ifølge min far, da var jeg en rebelsk ungdom. 

Gjest Liviane
stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Gleder meg bare til å legge meg å lese i isfolket, det er magisk. Klarer bare lese når jeg legger meg så blir tidlig senga :) 

Du spurte etter hvordan snu slik magisk tankegang. Jeg tror du kommer et godt stykke på vei om du bevisst lar være å lese litteratur som omhandler overnaturlighet og åndelighet. Tror ikke du klarer å komme deg ut av det uten at du bevisst går inn for det (ha, snodig setning) Hvis du vil snu hvordan du tenker burde du heller velge litteratur som er mer rotfestet i virkeligheten. Sånn som det er nå bare opprettholder du det uønskede. Men jeg får en tvil i meg om det virkelig er uønsket..., for det kan jo virke som om du ønsker å ha det sånn... iom at du leser slik litteratur.

Liviane skrev (9 minutter siden):

Du spurte etter hvordan snu slik magisk tankegang. Jeg tror du kommer et godt stykke på vei om du bevisst lar være å lese litteratur som omhandler overnaturlighet og åndelighet. Tror ikke du klarer å komme deg ut av det uten at du bevisst går inn for det (ha, snodig setning) Hvis du vil snu hvordan du tenker burde du heller velge litteratur som er mer rotfestet i virkeligheten. Sånn som det er nå bare opprettholder du det uønskede. Men jeg får en tvil i meg om det virkelig er uønsket..., for det kan jo virke som om du ønsker å ha det sånn... iom at du leser slik litteratur.

Isfolket er ikke uønsket nei, jeg elsker det. Margit Sandemo hadde en egen evne til å fange folk med bøkene sine, når jeg leser isfolket gir det meg glede. 

Annonse

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Og jeg ga jo min mor magesår ifølge min far, da var jeg en rebelsk ungdom. 

Tidligere trodde man at stress og bekymringer var typiske årsaker til magesår. I dag vet man bedre:

https://www.helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/magesar/

laban skrev (2 minutter siden):

Tidligere trodde man at stress og bekymringer var typiske årsaker til magesår. I dag vet man bedre:

https://www.helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/magesar/

Ok. Det var jo før i tiden dette så jeg fikk skylden, men det er jo godt å vite at det egentlig ikke var pga meg. Hadde dårlig samvittighet for det. 

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Gleder meg bare til å legge meg å lese i isfolket, det er magisk. Klarer bare lese når jeg legger meg så blir tidlig senga :) 

Isfolket er så bra skrevet, man blir trekt inn i den verden. Enig med Liviane om at det sikkert ikke er bra for deg å lese slike bøker.

Fionys skrev (1 minutt siden):

Isfolket er så bra skrevet, man blir trekt inn i den verden. Enig med Liviane om at det sikkert ikke er bra for deg å lese slike bøker.

Ja det er veldig bra skrevet, har lest lenge om Heike nå...for en fyr. Jeg tror det er bra for meg, Margit hadde innsikt i ting jeg forstår. 

Men hvis de hadde medisinert enkelte i isfolket hadde de mistet sine evner, så der det bra med medisiner eller ikke? Er så mett i dag, har spist i hele dag som en slags trøst. Elendig føler jeg meg, men har bestilt ny resept på risperdal. 

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Men hvis de hadde medisinert enkelte i isfolket hadde de mistet sine evner, så er det bra med medisiner eller ikke?

Husk på at Isfolket er fiksjon.

Det hadde gått dårlig med Askeladden også hvis alle hadde hatt (bare) A4-egenskaper. 

Annonse

kupton skrev (10 timer siden):

Har bare lest ditt første innlegg, og ja du har magisk tenkning slik en ser ved sykdom. 

Ok. Men googlet det og da stod det at det var en ikke vitenskapelig måte å tenke på, men det kan jo sikkert forekomme i forbindelse med sykdom og. 

Jeg var jo så flink i fjor med tanke på mat, denne uken har det vært helt sirkus. Nå tenker jeg på å ta meg sammen på søndag så har jeg noen dager på meg, men det er jo ikke bra. Har ikke tørt å veie meg heller :( Tror det er den tomheten og bekymringer som gjør at jeg putter i meg alt mulig, forstår ikke hva som er så forandret nå. Hvorfor jeg har forandret meg sånn. 

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Jeg var jo så flink i fjor med tanke på mat, denne uken har det vært helt sirkus. Nå tenker jeg på å ta meg sammen på søndag så har jeg noen dager på meg, men det er jo ikke bra. Har ikke tørt å veie meg heller :( Tror det er den tomheten og bekymringer som gjør at jeg putter i meg alt mulig, forstår ikke hva som er så forandret nå. Hvorfor jeg har forandret meg sånn. 

Er inne i en lik periode. Ingenting gir mening, alt er tomt og det blir alt for mye mat. 

Men har bestemt meg for at i morgen må jeg klare å bygge meg opp igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...