Gå til innhold

Hvorfor er jeg ikke suicidal og føler at jeg kommer til å begå selvmord, når jeg vil dø?

Anbefalte innlegg

Er ingen fare for at jeg tar livet mitt, så ikke steng tråden eller noe sånt. Føler ikke det handler om at jeg "bare vil bort fra det vonde osv" heller, men at jeg faktisk vil dø, slutte å eksistere på alle måter.

Anonymkode: 3865f...810

Fortsetter under...

Når jeg har litt bedre perioder, så kan jeg tenke at om jeg fikk valget å dø (bli drept), så hadde/måtte jeg si ja, fordi jeg kommer til å bli som dette igjen og da kanskje jeg ikke får muligheten, derfor må jeg si ja til å dø hvis jeg hadde fått sjansen selv om jeg der og da kanskje ikke ville dø.

Hvorfor henger ikke det sammen? Er det et tegn på at jeg ikke innerst inne vil dø, det at jeg ikke tar livet mitt? I så fall, hvorfor føler jeg det sånn da?

Hvem sier at det ikke henger sammen? Du høres jo deprimert ut. Du har ikke konkrete selvmordstanker med et (grunnleggende) dødsønske. Er ikke uvanlig å ha det sånn når man ikke er helt frisk. Hatt det sånn i lengre perioder selv. Om det alltid er sånn, år etter år, må du forsøke samtaleterapi og medikamentell hjelp, for å bare eksistere er lite gøy.

Anonymkode: 24602...ec5

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem sier at det ikke henger sammen? Du høres jo deprimert ut. Du har ikke konkrete selvmordstanker med et (grunnleggende) dødsønske. Er ikke uvanlig å ha det sånn når man ikke er helt frisk. Hatt det sånn i lengre perioder selv. Om det alltid er sånn, år etter år, må du forsøke samtaleterapi og medikamentell hjelp, for å bare eksistere er lite gøy.

Anonymkode: 24602...ec5

Ingen har sagt det direkte, men jeg trodde at det å være suicidal betyr at man tenker på å ta livet sitt/forsøker, noe som ikke gjelder meg, selv om jeg føler at jeg har et ønske om å dø.  Kanskje tok jeg feil av definisjonen.

Jeg har det sånn med jevne eller ujevne mellomrom, men jeg kan også ha bedre perioder, selv om jeg heller ikke da kjenner at "åh, nå vil jeg leve".

Jobber med å finne noe som kan gi mening i livet, men det er ikke lett, og jeg kommer stadig tilbake til det at jeg tror ikke det er noe å finne, at det er noe håp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...