Gå til innhold

Når fikk du gråe hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Liviane

Er snart 50 og har ingen grå hår så langt. Det er genetisk som så mye annet. Ei venninne av meg fikk sine første grå hår i 30- årene, noe som er vanlig i hennes familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passert 50, og frisøren min fant tre grå hår i bakhodet sist jeg var hos henne. Jeg fikk med andre ord grå hår under pandemien, og det tror jeg flere har fått.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når begynte det? 

Anonymkode: 00e6a...2e9

De første grå håra kom i 30-årene,nå er jeg i første halvdel av 50-årene og er ganske grå, men ikke gråhåret. Tror jeg kommer til å bli hvithåret forresten, ikke grå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg har farget håret i "alle år", da jeg har dønn kjedelig "mellomblond" farge fra naturens side. Men jeg ser på etterveksten at det har kommet noen flere grå hår der, selv om det fortsatt er mest mørk ettervekst. Tror ikke jeg så grå hår før et stykke oppi i førtiåra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg sakte men sikkert fikk noen grå har allerede midt i trettiåra. Nå i 50-åra har jeg en god del grått, men fremdeles mest brunt, tror jeg. Dog synes dette bare i mellom, farger etterveksten ganske hyppig.  

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (26 minutter siden):

farger etterveksten ganske hyppig.  

Samme her. Og mellom hver farging har jeg en sånn fargespray som jeg bruker. Jeg kan virkelig ikke fordra ettervekst på meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 minutt siden):

Samme her. Og mellom hver farging har jeg en sånn fargespray som jeg bruker. Jeg kan virkelig ikke fordra ettervekst på meg selv. 

Jeg har også en sånn spray, og bruker den typisk om jeg skal ut/bort og det er lenge siden siste frisørbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med mor og mormor: Ganske tidlig. Husker ikke alderen, men tror det var ganske synlig da jeg var i slutten av 30-årene. I starten så det ut som jeg hadde tatt striper med litt mislykket / ujevnt resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min slekt så kommer grått hår ganske seint. Mine besteforeldre var alle mørke, det var også min mamma og pappa. Bestefar døde da han var 78 år, han hadde bare noen få grå hår. Jeg har forresten 2 grå hårstrå som jeg har hatt ganske lenge. Jeg synes grått hår er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk grå hår da jeg var 25 år. Sjokkerende tidlig, men det tok mange år før det grå overtok fullstendig.

Heldigvis finnes hårfarge! 

Synes både salt-og-pepper, grått ved tinningen og hel-grått kan se veldig stilig ut, men klarer ikke venne meg til grått på mitt eget hode 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant mine første grå hår da jeg var 25 år.  Har hatt helt hvitt hår i 10 år nå.  Mange tror jeg farger håret, men det har jeg altså ikke gjort i ti og et halvt år fra nå.  Jeg savner faktisk min helt mørke (nesten svarte) farge, men den forsvant før jeg ble 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (8 timer siden):

Samme her. Og mellom hver farging har jeg en sånn fargespray som jeg bruker. Jeg kan virkelig ikke fordra ettervekst på meg selv. 

Jeg har lagt merke til at en del blonde farger håret mørkere i et parti fra røttene og mange cm utover, altså så det ser ut som langtkommende ettervekst. Frisøren min har bekreftet dette.  Pussig mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saudade-

Fant det første grå håret da jeg var 26. Nå, flere år senere, har jeg fortsatt min naturlige hårfarge, men det hender at jeg ser et og annet grått hår innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen grå hår, men fant et helt svart, og litt tjukt hår en gang. Men ser ikke noe til det nå. Jeg er 31. Mamma nærmer seg 60 og har fått grått hår, men ikke sånn pent grått ennå. Uansett blir kvinnene i min familie hvite. Så det blir vel hun også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (På 14.1.2022 den 18.48):

Jeg har lagt merke til at en del blonde farger håret mørkere i et parti fra røttene og mange cm utover, altså så det ser ut som langtkommende ettervekst. Frisøren min har bekreftet dette.  Pussig mote.

Hvis det er stor kontrast, er jeg enig i at det er en pussig mote. Men er kontrasten ikke så stor, kan det bidra til et mer naturlig utseendene enn om hele håret har helt jevn farge. 
 

Men noen bruker tydeligvis farging av mørke røtter for å illudere ungdom. 😄 Se på Madonnas Instagram fx - her ser det ut som mørk ettervekst istf grå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne kronikken og den fikk meg til å tenke på den tråden. Typisk trekker kronikkforfatteren frem pene kjendisdamer som gjerne går til frisøren titt og ofte som eksempler på at grått hår er helt akseptabelt. Det jo ikke overraskende at Andie McDowell er flott selv med grått hår, liksom Stilkoden: Jeg blir snart 60, skal jeg tørre å slutte med hårfarge og bli helt grå? (DN+) | DN   (beklager om den er bak betalingsmur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Kom over denne kronikken og den fikk meg til å tenke på den tråden. Typisk trekker kronikkforfatteren frem pene kjendisdamer som gjerne går til frisøren titt og ofte som eksempler på at grått hår er helt akseptabelt. Det jo ikke overraskende at Andie McDowell er flott selv med grått hår, liksom Stilkoden: Jeg blir snart 60, skal jeg tørre å slutte med hårfarge og bli helt grå? (DN+) | DN   (beklager om den er bak betalingsmur)

Jeg får ikke lest, men skjønner og gjenkjenner problemstillingen. Jeg har sett tilsvarende reportasjer før. Og om det ikke er kjendisdamer, så er ikke før-etter-bildene nødvendigvis så representative. Typisk før-bilde viser dame med mange centimeter grå ettervekst, og kanskje også en altfor mørk og massiv hårfarge utenfor etterveksten. Håret har ikke vært klipt på en stund, og hun er verken sminket etter stylet. Vinkelen på bildet er kanskje attpåtil tatt midt oppi skillen/etterveksten. Etter-bildet er ikke naturlig gråfarge, men frisørfarget grått hår, nyklippet og nystylet, og hun har sminke og smiler, og bildet er tatt med flatterende vinkel og lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...