Gå til innhold

Korsangere - tips om repertoar?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Vi kan nå øve igjen - hurra! - men dessverre kun i grupper på 20 om gangen. Derfor skal vi nå øve damer for seg og menn for seg. 

Har noen av dere tips til repertoar for SSAA eller TTBB? Sjanger kan være all verden - fra viser, salmer og klassisk, til gospel, folketoner, og jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (34 minutter siden):

Vi kan nå øve igjen - hurra! - men dessverre kun i grupper på 20 om gangen. Derfor skal vi nå øve damer for seg og menn for seg. 

Har noen av dere tips til repertoar for SSAA eller TTBB? Sjanger kan være all verden - fra viser, salmer og klassisk, til gospel, folketoner, og jazz.

Er ikke dette for "smalt" for den jevne doler?

Anonymkode: 33713...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (47 minutter siden):

Vi kan nå øve igjen - hurra! - men dessverre kun i grupper på 20 om gangen. Derfor skal vi nå øve damer for seg og menn for seg. 

Har noen av dere tips til repertoar for SSAA eller TTBB? Sjanger kan være all verden - fra viser, salmer og klassisk, til gospel, folketoner, og jazz.

Under rönn och syrén, Langtan till landet, Natt över jorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke dette for "smalt" for den jevne doler?

Anonymkode: 33713...247

Jo, det er det nok 😁 Men det gjør vel ingenting? Vet om minst 3 andre korsangere som er på DOL innimellom eller ofte! Det finnes kanskje flere, i skjul ❤?!

@laban @Teatrica666 @mariaflyfly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (4 timer siden):

Under rönn och syrén, Langtan till landet, Natt över jorden

Den første var litt seig, synes jeg. Den andre var skikkelig flott,  og jeg tror den passer til våre mannsstemmer! Den siste var helt nydelig... krever mye å ikke synke i en slik sang a capella, men vi kan klare det! Sendte de to siste til dirigenten. Tusen takk 🎶🎶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit i himmelrik ei borg SSA-arr: Linn Andrea Fuglset
Vargsången (fra Ronja Røverdatter): SA-arr: Hanne Bæverfjord (elsker denne, enkel, men så tight i arrangementet at den blir dritkul).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica666 skrev (23 minutter siden):

Eg veit i himmelrik ei borg SSA-arr: Linn Andrea Fuglset
Vargsången (fra Ronja Røverdatter): SA-arr: Hanne Bæverfjord (elsker denne, enkel, men så tight i arrangementet at den blir dritkul).
 

Den vargsången var nydelig! Finner ikke den andre innspilt, men fant notene. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Den vargsången var nydelig! Finner ikke den andre innspilt, men fant notene. Takk!

Søren, jeg mente vi selv hadde den innspilt og hadde tenkt å sende den til deg - men jeg finner den ikke igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innlegget ditt, men det tok litt tid før jeg fikk gravd ut noteskuffen og hukommelsen såpass at jeg fant noen titler. Det er veldig mange år siden jeg sang noe særlig for damekor, men det gikk mye i folkevisearrangementer og kirkemusikk.

Jeg husker jeg var på "Akademisk kortreff" (studentkorene fra Oslo, Bergen og Trondheim reiste til hverandres byer og holdt konserter sammen annethvert år) i Bergen og framførte bl.a. "Værvarslinga på Vestlandet" av Sverre Bergh, den var i hvert fall - eh - utradisjonell. 

Vi hadde også "Mountain Nights" av Zoltan Kodaly på konsertrepertoaret når det var mer seriøse konserter. Husker den som ganske utfordrende, men ikke umulig. Jeg tror kanskje tittelen er på et verk med flere satser. Jeg husker ikke hvordan den var og orker ikke lete etter videoer - men det står "No. 1" i det gamle konsertprogrammet jeg fant. 

Da jeg var med i et blandet kor som iblant hadde innslag av numre med bare dame- eller herrestemmer, sang vi denne: https://www.youtube.com/watch?v=70gr161W29E 
Det er "Gloria" av David & Jean Perry, som har laget massevis av arrangementer og egne ting.

Jeg husker også "Ave Maria" av Conrad Baden som et glansnummer fra min fortid i pikekor, men den finner jeg ikke i farten.

Julerepertoar: Jeg kan ikke høre "Gammel Mariavise" (folketone fra Thüringen") eller "Jord og himmel, syng i dag" (julesang fra Böhmen) uten å tenke på hvordan pikekorets ullcape klødde. Men de gjorde alltid lykke.

Dette var sikkert ikke mye til hjelp, men du finner kanskje noe fint mens du søker 🎵

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...