Gå til innhold

Plutselig forsvant depresjonen?

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid slitt med depresjon og angst. Etter en hendelse før jul så har jeg begynt hos dps og har ikke hatt mer enn to samtaler der så langt ( fortsatt utredning).

Før forrige time hadde jeg ikke fått sovet noe mer en halvannen time som følge av angst og søvnforstyrrelser ( våkner etter et par timer og sliter med å sovne igjen).  På grunn av forpliktelser senere på dagen så fikk jeg ikke sovet noe før på kvelden etter timen, hadde da sovet rundt halvannen time ila. Ca 40timer, sov så et par timer på sofaen, og når jeg våknet var både angst og depressive følelser helt borte ( var defintivt tilstede før jeg sovnet på sofaen). 

Dette er nå to dager siden, og depressive følelser er fremdeles helt borte, nesten heller motsatt, jeg føler meg kjempebra - men har fått/fortsatt noe jeg tror er angst ( har nesten glemt hvordan jeg følte meg før jeg våknet på sofaen) - det bruser i magen og jeg må trekke pusten kjempedypt innimellom fordi jeg begynner å puste fort - kan sammenlignes med at jeg føler meg som at jeg står på startstreken i et veldig viktig kappløp så pulsen går også godt stort sett hele tiden.

Er nå ambivalent mot neste time på dps. Redd for at jeg nå er "frisk" og blir friskmeldt og at depresjonen kommer tilbake som før og at jeg igjen må vente lenge på å bli henvist. Samtidig som jeg jo føler meg et tonn lettere.

Det har ikke skjedd noen endringer i situasjonen min som skulle tilsi at jeg plutselig ikke lengre skal være deprimert.

Er det vanlig at søvnmangel kan gi slike følelser/lettelser? 

Har ikke fått noen medisiner enda da jeg fortsatt er til utredning, men behandler har ymptet frempå at det var aktuelt for meg men ville finne ut "hvilken depresjon" jeg hadde for å finne riktig medisin, " vil ikke behandle deg som en forsøkskanin".

Anonymkode: 6b42c...a77

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464671-plutselig-forsvant-depresjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (5 timer siden):

Mangel på søvn, søvndeprivasjon, kan heve depresjonen for en tid. Dessverre har depresjonen en tendens til å komme tilbake.

Hva vil du tro er mest sannsynlig, midlertidig spontan bedring som følge av søvnmangel, eller kan det være en bipolar svingning?( ikke fått konstatert bp da det er usikkert om hypomani har vært tilstede tidligere, eller om det bare har vært "normale" episoder som føles hypomane som følge av depresjonen.)

Anonymkode: 6b42c...a77

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...