Gå til innhold

Magasinet 30.03 02

Anbefalte innlegg

Gjest Susanna

Jeg fikk ingen god dag i går.. Magasinet hadde valgt å skrive om voldtekssaker og dommer standen 2ÅR AKKURAT etter min overfallsvoldtekt i Oslos gater en flott marsdag. Jeg klarte ikke å puste.. jeg skal sette meg ned for å slappe av og DER er det som alle ting bare kommer tilbake som en "jævla" tornado når jeg åpner bladet.

Jeg føler meg ensom her selvom dere er mange.. men det er fortsatt veldig vanskelig å prate (jeg prater lite om det) om slike tabuområder... fortsatt for en "voksen" jente i RL. Jeg lever fortsatt.. og har gjort det i to år .. MEN jeg vet ikke om jeg overlever ett år til . PTSD er en lidelse man skal leve med.. men det er ikke lett. Jg har vel lukket meg mer i forhold til andre.. prøver å glemme .. man sier at man ikke skal det.. men man må prøve å finne "noen" gode sider i livet sitt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46468-magasinet-3003-02/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Susanna!

Skjønner veldig godt hvordan du har det nå. Når du leser slikt etter "bare" 2 år er det klart det kjennes i magen. Jeg hadde det på akkurat samme måten da en ung jente fra Mysen som haiket med en ukjent ble voldtatt og funnet drept. Det var så likt min historie at jeg grein i dagevis - det kunne vært MEG. Bare tilfeldigheter gjorde at han ikke drepte meg etterpå.

Hvis det kan være en bitte, liten trøst, så er det faktisk slik at det gir seg med tiden. Du trenger ikke tro det, men det er helt sant. Det er jeg nemlig et levende bevis på! Det eneste inntrykket denne artikkelen gjorde på meg, var frustrasjonen over å bli tillagt ting jeg ikke hadde sagt i intervjuet, irritasjon over en av dommerne som sa at hun ikke syntes voldtektsdommene var for lave, og gjennomsnittsalderen på høyesterettsdommerne.

Rart hvordan fokus endres med årene Susanna....

Stay in there! Du er en fighter, det har du bevist gang på gang!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46468-magasinet-3003-02/#findComment-176330
Del på andre sider

Kjenner til den reaksjonen der. Første instinktet når jeg så reportasjen, var å smelle igjen avisen og kaste den før noen så artikkelen. Tenker "hysj, slikt snakker vi da ikke om!"

Men, når jeg fikk tenkt meg om, så visste jeg jo at det er bra at det blir skrevet slike artikler. Jeg er sjeleglad for at andre utsatte er så modige og flotte at de kan stå frem og prøve å gjøre noe med det. Jeg bøyer meg i støvet for de som finner den styrken i seg til å hjelpe andre.

Jeg vet at ikke alle kan/vil stå frem, og jeg synes ikke hverken de eller jeg er noe mindre modige eller flotte av den grunn, bare så det er sagt.

Håper det går bedre med deg nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46468-magasinet-3003-02/#findComment-176383
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...