Gå til innhold

Depresjon, blir jeg meg selv igjen?

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å se føre meg at jeg blir meg selv igjen. Tankene er helt på bærtur, masse angst og bare skriker. Vil ikke være at med barna mine eller noen.. Vil det gå over? Og er det slik at når man er frisk igjen så tenker man «at jeg tenkte det når jeg var syk» ? Er så redd for å ikke bli meg selv igjen 😭

Anonymkode: 1d5d7...b3a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464683-depresjon-blir-jeg-meg-selv-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer ikke å se føre meg at jeg blir meg selv igjen. Tankene er helt på bærtur, masse angst og bare skriker. Vil ikke være at med barna mine eller noen.. Vil det gå over? Og er det slik at når man er frisk igjen så tenker man «at jeg tenkte det når jeg var syk» ? Er så redd for å ikke bli meg selv igjen 😭

Ja, har du en depresjon er det gode sjanser for at den vil gå over eller bedres ved riktig behandling. Du vil ha gode sjanser for å bli deg selv igjen :)

Det er vanlig med masse tunge tanker da som man ikke har ellers. Jeg slet meg gjennom samværet med ungene fra i går til i dag. Det gjorde stort sett bare vondt, og etter det sov jeg to timer på sofaen og er ennå helt helt utslitt. 

Og selv om jeg har vært deprimert mange ganger, og kommet ut av de dypeste dalene mange ganger, så føles det som at det aldri kan bli bedre igjen. Hver gang. 

Men før eller siden slipper det tyngste taket litt etter litt. Hos noen faktisk nærmest fra den ene dagen til den andre. Men de fleste må jobbe ganske hardt for å komme seg videre. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Godt å lese at det er vanlig med slike tanker! Føler jeg går glipp av så mye, og at livet har stoppet opp! Alt dreier seg om depresjonen føler jeg!

Ja. Det blir ofte sånn, og det er fryktelig tungt. 

Annonse

Everybody skrev (3 minutter siden):

Det kan være veldig effektivt med medisinering. Hvis du ikke føler deg bedre, så anbefaler jeg deg til å prøve en annen.

Ja, satser på at denne skal gjøre nytten! Håper på det hvertfall!

aa-k-j skrev (39 minutter siden):

Du kan få det bedre ja. Med medisiner kan det bli litt prøving og feiling da folk reagerer forskjellig på de så bare ta tida til hjelp. For meg funket TCA-antidepressiva bedre enn ssri. 

Ok, skal prøve ut andre antidep om denne ikkje gir resultat 👍🏻

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...