UtakknemligDiva Skrevet 15. januar 2022 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Dere vet hvilken diagnose jeg har, som gjør at jeg har lett for å tenke at ting skyldes spesifikke ting og sliter med å skille litt mellom enkelte ting. I dette tilfellet medisinene, jeg vet ikke om det er de som gjør meg roligere i meg selv eller om det er at jeg har fått meg jobb og har fått avstand fra folk som har påvirket meg negativt. Men jeg går ikke lenger rundt og føler at det er noe galt med meg. Jeg har bare lært å misslike meg selv fordi jeg hele barndommen og frem til voksen alder har blitt fortalt at det er noe galt med meg. At jeg måtte bli mer utadvendt, mer interessert, få flere interesser og jeg ble tvunget til å sosialisere som barn, i tillegg prøvde skolen å påtvinge meg interesser jeg ikke hadde og forbød meg å nevne eller se interessen jeg hadde da. Dette skyldtes uvitenheten som var i "gamle dager" og jeg er ikke bitter på lærerne og sånn. Jeg har også ei god venninne som har flyttet til byen her nå som også har asperger og vi snakker mye om det. Jeg hadde aldri gjettet at hun har det og vi er enige i at det er mye feilinfo om diagnosen. Vi møtes ofte og jeg er ikke lenger like alene. Jeg tekster kjæresten min hver dag. Jeg skal til legen neste uke fordi han ville at jeg skulle komme til time. Jeg vil ta opp noe om adhd medisinen, for det er noe som er annerledes med meg når jeg bruker det vs når jeg ikke gjør. Det er enkelte ting som blir et stort ork, som å lage mat og spise. Jeg har gresk yoghurt (feteste type) som jeg mauler flere skjeer av fordi det er lettspiselig og litt mettende. Men jeg klarer bare ikke å lage noe ordentlig middag og føler det tar en evighet å spise. Og et par ting jeg har ved meg som jeg føler er uvanlig. Jeg har nemlig blitt hektet på lukten av kjemikalier, nå vaskemidler, de parfymefrie lukter best. Er dette noe dere ville blitt bekymret over? Jeg går ikke konstant og lukter, men dette har nå blitt min nye "ting" og det som gjør meg litt e