Gå til innhold

Sjalusi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min bryr seg ikke om ting som er viiktig for meg og forsvarer meg aldri, gir meg aldri komplimenter, klem eller viser støtte heller tvert i mot så kritiserer han meg og skjeller meg ut. Allikevel vil han at jeg skal være med ham hele tiden. Er det en form for sjalusi eller kontroll?

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mannen min bryr seg ikke om ting som er viiktig for meg og forsvarer meg aldri, gir meg aldri komplimenter, klem eller viser støtte heller tvert i mot så kritiserer han meg og skjeller meg ut. Allikevel vil han at jeg skal være med ham hele tiden. Er det en form for sjalusi eller kontroll?

Anonymkode: 71be4...758

Vet ikke hva dette er, men det høres mildt sagt veldig usunt ut. Hvis ikke det nytter eller går an å snakke med han om dette, tror jeg du gjør lurt i å snakke med noen andre. Rådfør deg med noen du stoler på og se om dette er noe du fortsatt ønsker for framtida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kontrollbehovet, kjeftingen og sjalusien høres ut som en dårlig kombinasjon. 

Kanskje en type forhold man ikke skal prøve å reparere, men bare komme seg ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mannen min bryr seg ikke om ting som er viiktig for meg og forsvarer meg aldri, gir meg aldri komplimenter, klem eller viser støtte heller tvert i mot så kritiserer han meg og skjeller meg ut. Allikevel vil han at jeg skal være med ham hele tiden. Er det en form for sjalusi eller kontroll?

Anonymkode: 71be4...758

Spørsmålet er vel heller hvorfor du ønsker å bli hos en som behandler deg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg vekk fra han. Slik er far min ovenfor min mor og det blir bare verre. Hu bare lot ting ligge istedenfor å si han i mot når hun opplevde ting urettferdig og feil med resultat av at han nå er blitt verre. Hu kan nesten ikke gå noen plass i huset uten at han dilter etter hu og hu blir sliten av han. Hu har aldri fred og han henger rundt hu til stadighet. Og han overtar samtaler i butikker hvis jeg eller min mor skal ha hjelp av betjeningen og henger etter inn på nesten hver butikk selv om han ikke skal ha noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med resten syns jeg dette høres veldig usunt ut. Ikke godt å si hva det kommer av. Det kan være alt fra dårlige opplevelser i egen oppvekst eller konsekvens av en psykdom, men egentlig er det kanskje ikke så viktig å finne ut av dette. Vanlig eller riktig er det ikke, og det viktige blir å kreve endring eller avslutte forholdet, for sånn kan du jo ikke ha det. En kjæreste skal være kjærlig og støttende og den som bygger deg opp, og ikke begrenser deg eller bryte deg ned.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mannen min bryr seg ikke om ting som er viiktig for meg og forsvarer meg aldri, gir meg aldri komplimenter, klem eller viser støtte heller tvert i mot så kritiserer han meg og skjeller meg ut. Allikevel vil han at jeg skal være med ham hele tiden. Er det en form for sjalusi eller kontroll?

Anonymkode: 71be4...758

Hva legger du i det at han kjefter og skjeller deg ut? Sier han deg i mot eller skriker fyren til deg?

Anonymkode: ed453...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (På 17.1.2022 den 7.11):

Vet ikke hva dette er, men det høres mildt sagt veldig usunt ut. Hvis ikke det nytter eller går an å snakke med han om dette, tror jeg du gjør lurt i å snakke med noen andre. Rådfør deg med noen du stoler på og se om dette er noe du fortsatt ønsker for framtida. 

Etter flere runder med meg selv så har jeg innsett at det ikke går å være med ham mer. Jeg blir utslitt og deprimert.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 17.1.2022 den 7.45):

Jeg synes kontrollbehovet, kjeftingen og sjalusien høres ut som en dårlig kombinasjon. 

Kanskje en type forhold man ikke skal prøve å reparere, men bare komme seg ut av. 

Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 17.1.2022 den 8.43):

Spørsmålet er vel heller hvorfor du ønsker å bli hos en som behandler deg slik.

Jeg har måttet det og vil ikke utdype det nærmere her.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (På 17.1.2022 den 18.36):

Kom deg vekk fra han. Slik er far min ovenfor min mor og det blir bare verre. Hu bare lot ting ligge istedenfor å si han i mot når hun opplevde ting urettferdig og feil med resultat av at han nå er blitt verre. Hu kan nesten ikke gå noen plass i huset uten at han dilter etter hu og hu blir sliten av han. Hu har aldri fred og han henger rundt hu til stadighet. Og han overtar samtaler i butikker hvis jeg eller min mor skal ha hjelp av betjeningen og henger etter inn på nesten hver butikk selv om han ikke skal ha noe der. 

Han er også på den måten og jeg kommer ikke til i samtaler eller så avbryter han meg og styrer alt.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 17.1.2022 den 19.13):

I likhet med resten syns jeg dette høres veldig usunt ut. Ikke godt å si hva det kommer av. Det kan være alt fra dårlige opplevelser i egen oppvekst eller konsekvens av en psykdom, men egentlig er det kanskje ikke så viktig å finne ut av dette. Vanlig eller riktig er det ikke, og det viktige blir å kreve endring eller avslutte forholdet, for sånn kan du jo ikke ha det. En kjæreste skal være kjærlig og støttende og den som bygger deg opp, og ikke begrenser deg eller bryte deg ned.  

Jeg har innsett at det ikke går mer så nå avslutter jeg forholdet med ham. 

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 19.48):

Hva legger du i det at han kjefter og skjeller deg ut? Sier han deg i mot eller skriker fyren til deg?

Anonymkode: ed453...22a

Han sier meg alltid i mot og skriker så begge deler.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å avslutte forholdet.

Anonymkode: 71be4...758

Bra. Jeg er sikker på at du gjør det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har innsett at det ikke går mer så nå avslutter jeg forholdet med ham. 

Anonymkode: 71be4...758

Håper du klarer det. Få deg et nytt bosted før du slipper bomben og pakk gjerne sakene dine slik at du slipper å være i samme hus som ham når du først er på vei ut. Det kan godt hende han kommer til å gråte og angre og påstå at han elsker deg og skal forandre seg, men ikke hør på det - det kommer han aldri til å gjøre. Allier deg gjerne med noen som kan støtte deg gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (14 timer siden):

Bra. Jeg er sikker på at du gjør det rette.

Jeg er selv overbevist nå.

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 timer siden):

Håper du klarer det. Få deg et nytt bosted før du slipper bomben og pakk gjerne sakene dine slik at du slipper å være i samme hus som ham når du først er på vei ut. Det kan godt hende han kommer til å gråte og angre og påstå at han elsker deg og skal forandre seg, men ikke hør på det - det kommer han aldri til å gjøre. Allier deg gjerne med noen som kan støtte deg gjennom dette.

Jeg har tenkt på det og det er allerede ordnet. Jeg skal ikke høre på ham noen gang igjen!

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (14 timer siden):

Bra. Jeg er sikker på at du gjør det rette.

Er du terapeut?

Anonymkode: 71be4...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har tenkt på det og det er allerede ordnet. Jeg skal ikke høre på ham noen gang igjen!

Anonymkode: 71be4...758

Så bra! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du terapeut?

Anonymkode: 71be4...758

Nei, jeg er ikke terapeut, men i dette tilfellet tok jeg sjansen på å svare ganske bastant. 

Det var en veldig erfaren psykiater på forumet (Nils H Dahl) som sa at hvis det var én egenskap i en partner han ville advart mot, så var det sykelig sjalusi. Jeg tipper han har sett litt av hvert.

Jeg synes også det er sunn fornuft. Kombinasjonen av kjefting, nedlatende behandling, kontrollbehov og sjalusi kan ikke være bra for noen. Du skal ikke ha det vondt og bli nedbrutt et forhold.

Jeg forutsetter at du beskriver situasjonen riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...