Gå til innhold

Kupton/Noe jeg kan leve med?

Anbefalte innlegg

Jeg er ei kvinne på 50 år som de siste 1-2 åra har hatt en lett form for smerte/ømhet på høyre side i underlivet der eggstokken o.l. sitter. Det er ikke konstant men kommer og går litt. Det er ikke særlig plagsomt. Jeg sliter psykisk og klarer derfor ikke å komme meg til legen/gynekolog. Jeg er helt frisk ellers og har ingen andre helseplager. Er dette noe jeg kan leve med, sannsynligvis ufarlig??

Takknemlig for svar,

Anonymkode: 0aef8...64d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464713-kuptonnoe-jeg-kan-leve-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er ei kvinne på 50 år som de siste 1-2 åra har hatt en lett form for smerte/ømhet på høyre side i underlivet der eggstokken o.l. sitter. Det er ikke konstant men kommer og går litt. Det er ikke særlig plagsomt. Jeg sliter psykisk og klarer derfor ikke å komme meg til legen/gynekolog. Jeg er helt frisk ellers og har ingen andre helseplager. Er dette noe jeg kan leve med, sannsynligvis ufarlig??

Takknemlig for svar,

Jeg ville definitivt tatt en tur til legen. Selv har jeg vært hos gynekolog med 3 og 6 mnds mellomrom i 2,5 år pga cyster på egglederne.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takknemlig for svar,

En villt fremmed på nett kan ikke ta ansvar for dette her. Du må komme deg til lege med dette her.

Anonymkode: 992f5...095

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En villt fremmed på nett kan ikke ta ansvar for dette her. Du må komme deg til lege med dette her.

Anonymkode: 992f5...095

Altså kupton er ikke en "villt fremmed" for meg, men en meget dyktig og erfaren person her inne. Dessuten ber jeg ikke om at han skal ta ansvar for noe som helst, bare komme med råd.

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså kupton er ikke en "villt fremmed" for meg, men en meget dyktig og erfaren person her inne. Dessuten ber jeg ikke om at han skal ta ansvar for noe som helst, bare komme med råd.

Kanskje er han ikke en vilt fremmed for deg, men kanskje du er det for ham? Med mindre han vet hvem du er basert på alderen din da. Det er jo det eneste "cluet" du gir, i tillegg til at du åpenbart er kvinne. Pluss at du sliter psykisk, men ikke er syk på annen måte. Hmm.. Dessuten er vel ikke feltet hans akkurat gynekologi? 

Anonymkode: b1a72...9dc

Her må jeg beklage at jeg ikke kan hjelpe deg. Dette kan kun avklares med en undersøkelse i RL hos fastlegen din eller hos en gynekolog. Selv om de fleste slike funn er "sannsynligvis ufarlig", er ikke det nok til å slå seg til ro.

Kanskje du først kan ta en konsultasjon eller to hvor dere snakker om det og blir kjent, før du så lar deg undersøke?

Det er sannsynligvis ufarlig, men hvis det er en cyste (som i nesten alle tilfellene er nettopp ufarlig), kan det ende med at den sprekker. Det kan gi akutte, voldsomme smerter. 

Hvis fastlegen har ultralyd, kan du bli undersøkt der. Hvis ikke, blir du henvist til en gynekolog som har. 

https://www.aleris.no/medisinsk-senter/gynekolog/cyster-eggstokkene/

Hilsen en som også er helt frisk, men som har fjernet tre slike cyster i årenes løp. Send meg PM hvis du lurer på noe. 

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...