Gå til innhold

Virker ikke som legen vil jeg skal gå

Anbefalte innlegg

Jeg synes det lyser lang vei at han ikke vil jeg skal gå. Han repeterer veldig mye og snakker MYE. Første legen jeg har hatt det slik med. Det er slik at jeg reiser meg opp fra stolen når timens tid egentlig er over og gjør meg klar til å gå. 
Han er på omtrent samme alder som meg. 

Anonymkode: a04b3...e11

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det lyser lang vei at han ikke vil jeg skal gå. Han repeterer veldig mye og snakker MYE. Første legen jeg har hatt det slik med. Det er slik at jeg reiser meg opp fra stolen når timens tid egentlig er over og gjør meg klar til å gå. 

Han er kanskje ensom eller kanskje forelsket

Anonymkode: 81216...634

Min fastlege viser heller aldri tegn til å avslutte timen. Det er alltid jeg som tar initiativ til det. Jeg synes det gjør godt at hun alltid tar seg tid til alt det jeg har på hjertet. Mange ganger er jeg inne opp mot en time.

Hun er verken forelsket eller ensom. Hun er kommunens mest populære lege men den lengste ventelisten av en grunn.

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Min fastlege viser heller aldri tegn til å avslutte timen. Det er alltid jeg som tar initiativ til det. Jeg synes det gjør godt at hun alltid tar seg tid til alt det jeg har på hjertet. Mange ganger er jeg inne opp mot en time.

Hun er verken forelsket eller ensom. Hun er kommunens mest populære lege men den lengste ventelisten av en grunn.

Hadde ikke ønsket en fastlege som var troendes til å bruke opp mot en time på hver pasient. Tenker da på ventetiden på venterommet. Er det en vane for henne er det en annen sak for da setter hun vel opp tilsvarende færre pasienter pr dag

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Min "gamle" fastlege var også sånn. Når timen egentlig var over så gjorde jeg meg klar til å gå, men ofte ba han meg å sette meg igjen. Han var endel yngre enn meg og han var absolutt ikke forelsket i meg. Savner det å ha han som fastlege.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er kanskje ensom eller kanskje forelsket

Ensom vet jeg ikke, ser ingenting unormalt ved han, han kan ha dame og kanskje barn for alt jeg vet. 
Hva er liksom sannsynligheten for at han er forelsket i meg når jeg har vært innom der bare et par ganger før?
Han skulle også absolutt ha meg på time når jeg sendte han en melding om noe. Jeg hadde et spørsmål om noe, men så vil han at jeg møter opp. Er dette for å få tjent ekstra penger (har jo ikke frikort nå som det er nytt år) ? 

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ensom vet jeg ikke, ser ingenting unormalt ved han, han kan ha dame og kanskje barn for alt jeg vet. 
Hva er liksom sannsynligheten for at han er forelsket i meg når jeg har vært innom der bare et par ganger før?
Han skulle også absolutt ha meg på time når jeg sendte han en melding om noe. Jeg hadde et spørsmål om noe, men så vil han at jeg møter opp. Er dette for å få tjent ekstra penger (har jo ikke frikort nå som det er nytt år) ? 

Du har vært der bare et par ganger, ergo kjenner han deg ikke og vil selvfølgelig snakke med deg, ansikt til ansikt før han skriver ut ny resept. Det har nok ikke noe med å tjene penger å gjøre, timelistene er nok fulle nok. Han vil nok forsikre seg om at du har skjønt hva han sier rett og slett.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde ikke ønsket en fastlege som var troendes til å bruke opp mot en time på hver pasient. Tenker da på ventetiden på venterommet. Er det en vane for henne er det en annen sak for da setter hun vel opp tilsvarende færre pasienter pr dag

Jeg venter litt på å komme inn til henne, men sjelden mer enn et kvarter så jeg tror hun beregner tiden ganske greit. Hun bruker nok absolutt ikke så lang tid på alle pasienter, og så vet jeg at hun setter meg opp på tidspunkter som passer henne. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du kan gå ut fra at sannsynliggeten er nær null for dette.  Du er sikkert fin og flott og i kraft av å være pasient er du legens middel til inntekt. Likevel kan du gå ut fra at legens begrunnelse mest sannsynlig er noe helt annet, og da knyttet til h*ns behandling av deg som pasient. 

Endret av Kayia
Grendel skrev (2 timer siden):

Han høres ut som en helt vanlig skravlebøtte.

Jeg har også vært borti en sånn lege. 

Jeg var hos en ryggortoped en gang og da kom jeg inn en time etter at jeg egentlig skulle inn. Jeg skjønte fort hvorfor han var så forsinket - han skravlet som en foss og ble aldri ferdig! 🤣

Hvis man leser "anmeldelser" av leger på sider av typen Legelisten, er jo manglende tidsbruk på pasienten et av de negative punktene som nevnes aller oftest.  Han er garantert ikke forelsket i deg, eller ute etter å tjene mer penger.  Han vil sikkert bare forsikre seg om at pasientene føler seg sett, hørt og brukt tilstrekkelig med tid på.

Min flotte fastlege spør hver gang jeg er der om det er noe mer jeg vil ta opp. Samtidig er hun sjelden særlig forsinket. 

Anonymkode: d2a6b...f3c

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 15.01):

Du skal ikke se helt bort fra at noen velger å bli lege fordi de liker mennesker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...